Ga naar inhoud

Remmenupgrade


Gast Gast_trackfun

Aanbevolen berichten

Gast Gast_trackfun

Na één bezoekje aan Zolder stonden de originele schijven met 38000 km op de teller krom. Dus er weer nieuewe op maar dit weekend in Croix moest ik met een ei onder dat rempedaal rondrijden...

Ik ben op zoek naar M rijders die ervaring hebben met Movit, Brembo, AP Racing etc.

Met vriendelijke groeten, Peter

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ZO das niet best. Waren ze echt krom (trillen in stuur bij remmen) of was de voering op de blokken weg. Als je blokken helemaal op zijn moet je oppassen voor hete metaaldeeltjes die op je velgen terecht komen. Die branden erin en krijg je niet simpel meer weg.

Laat je ze na hard remmen wel afkoelen?

Ik heb met mijn 2.8 en twee trackdagen 85.000 km gedaan en toen waren ze nog niet eens echt op.

Link naar reactie

De ruitenwissers (en het stuur :D ) trilden mee als ik de remmen aanraakte... de schijven stonden dus weldegelijk krom. Ik was gewoon van met AP Racing 6 pot remmen op Zolder te rijden. Alhoewel ik dus voor het 100 m bordje remde waren de remmen niet opgewassen tegen circuit gebruik (zoals bij de meeste wagens). Met de nieuwe schaijven had ik weer trillingen maar op de weg baar huis en na het verplichte rondje koelen waren deze weer OK. De blokken kunnen de hoge temperaturen niet aan en oververhitten zo de schijven.

Link naar reactie

Peter, de genoemde merken zijn natuurlijk de topmerken op remmen gebied, zal zeker vooruitgang opleveren.

Lees ook op de forums regelmatig over brembo of zimmermann sportschijven met gaatjes of de RS schijven van sandtler en dan met ferodo 2000 of 2500 remblokjes en natuurlijk stahlflex remleidingen! ;)

Echter ook over de genoemde schijven wordt soms geschreven dat ze krom trekken, zelden zoveel verschillende meningen/ervaringen gelezen als over remmen, wat de een goed vindt vindt de ander weer helemaal niks :D

groet,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.