Ga naar inhoud

Olielampje blijft branden


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Z3 liefhebbers,

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn z3 2.2i, het olielampje brand maar mijn oliepeil is ok!?

Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad en wat kan ik hier eventueel aan doen?

Groet,

Coen

  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Beste Z3 liefhebbers,

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn z3 2.2i, het olielampje brand maar mijn oliepeil is ok!?

Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad en wat kan ik hier eventueel aan doen?

Groet,

Coen

Is waarschijnlijk de sensor die kaduuk is heb ik bij die van mij ook gehad! :kisstogether:

Geplaatst:

Of je smeeroliepomp is kapot.

Ik wil je niet zenuwachtig maken, maar het is een mogelijkheid die ik toch zeker even zou willen laten controleren.

Geplaatst:
Of je smeeroliepomp is kapot.

Ik wil je niet zenuwachtig maken, maar het is een mogelijkheid die ik toch zeker even zou willen laten controleren.

Mij lijkt het dan toch logisch dat er andere waarschuwingslampjes moeten gaan branden, en een motor zonder olie zal het wel niet zo lang volhouden. <_<

Geplaatst:
Mij lijkt het dan toch logisch dat er andere waarschuwingslampjes moeten gaan branden, en een motor zonder olie zal het wel niet zo lang volhouden. <_<

Is ook wel zo, maar de pomp kan nogsteeds wel een beetje olie leveren, maar niet voldoende druk om de sensor te bedienen.

Je hebt dan nog wel wat olie, maar niet optimaal.

Ik hoop ook dat de sensor het probleem is, maar ik wilde alleen maar de urgentie van het probleem duidelijk maken. :thumbup:

Geplaatst:

Met Pierrez101

Eerst de sensor vervangen, niet te lang mee wachten.

Te weinig olie geeft een te lage oliedruk, een oliepeil wat goed is geeft geen garantie op een goede oliedruk.

De sensor heeft een membraam wat opgetild wordt door de oliedruk en dan verbreekt het contact naar massa en het lampje gaat uit.

Nu wil het gebeuren dat er een scheurtje in het membraam komt aan beide zijden staat dan dezelfde druk en het contact wordt niet verbroken, dus blijft het lampje aan.

(De andere mogelijkheid komt ook voor, maar zeldzamer, een lampje wat nooit aangaat, als er een beetje rommel onder het membraam terecht komt zodat het niet helemaal terug kan veren, wordt het contact niet meer gemaakt)

JCK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.