Ga naar inhoud

Gezocht: Korte Z3 rondleiding van liefhebber in regio Delft!


Aanbevolen berichten

Welke enthousiaste Z3 liefhebber, regio Delft, helpt ons uit de brand? :blink:

Afgelopen 10 jaar zijn wij verslaafd geweest aan onze MR2's (1e en 2e model). Het laatste jaar verplaatsen wij ons vorstelijk in een E39 528i met toeters en bellen. Hoe comfortabel deze wagen ook is, we missen allebei het open rijden en het "sportieve" verschrikkelijk. Zo verschrikkelijk dat we hebben besloten toch maar weer iets sportievers te kiezen.

Omdat we ons maar 1 auto kunnen veroorloven moet deze wel een beetje redelijk geschikt zijn voor dagelijks gebruik, ook in de winter (een Hardtop is dus een vereiste voor ons ;-), Waarbij we ca. 25.000 KM / jaar rijden.

Omdat de BMW ons verder perfect is bevallen kijken we nu, naast een MR2, ook uit naar een Z3 als alternatief.

We zoeken nu eigenlijk iemand in de regio van Delft die enthousiast is over zijn of haar Z en deze aan ons zou willen zien. Rijden is natuurlijk wel erg leuk, maar in dit stadium dus niet per se noodzakelijk. :blink:

We zijn met name benieuwd naar de zit, de binnenruimte, de kofferruimte en de bediening van de (soft) top. Uiteraard zijn we ook nieuwsgierig naar alle argumenten ie ons over de streep trekken: MR2 of Z3?

Als tegenprestatie natuurlijk onze eeuwige dank :rolleyes: en iets lekkers voor bij de koffie! :thumbup:

Groetend, en alvast dank voor de reacties,

Henk-Jan & Susanna

Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Saludos,

Ik kom niet uit Delft, maar ik had hiervoor wel een MR2 tweede model.

Wat ik jullie kan zeggen is.


Koop een z3 2.8 en niet en 1.8 of 1.9. Ik heb zelf een 1.8 en ik mis de power die de MR2 had.


Rijden in een z3 is wel cooller dan in een MR2. Ik vind het zelf iets specials hebben.


Het openen en sluiten van de softtop gaat veel sneller dan de targa dak van de MR2. Het is gewoon binnen 20 sec gebeurt.


De kofferbak is ook praktischer. Volgens mij is de inhoud even groot maar de vorm van de z3 maakt meer mogelijk.


Ik vind ze beide mooie auto's, maar ik zou nu niet terug gaan naar een MR2. Als tweede auto erbij wel.

Okay dat was het succes ermee. :rolleyes:

Link naar reactie

Tnx Runny,

Het alternatief is het nieuwste model (ZZW30), dus niet de SW20.

Gezien de huidige ervaringen met de 528i... Ik ga helemaal met je mee, en ben van plan de 1.8, 1.9 en de 2.0 links te laten liggen. Mogelijk dat de 2.2 wel een optie is.

Jammer dat je niet in de buurt woont! Zou graag "live eens kijken".

Groetjes,

Henk-Jan

Link naar reactie

Toen ik op zoek was naar een roadster heb ik ook gekeken naar een MR2

welk model weet ik niet, maar bouwjaar 2001/2002

Mijn keuze indertijd voor de Z3 heeft mn. te maken met de bergruimte. Dat model MR2 had maar 60 ltr bergruimte (achter de stoelen)

In tegenstelling tot de Z3 had deze MR2 wel een glazen achterraam in de softtop. Dat heeft ook weer zijn voordelen.

Veel plezier en wijsheid bij je keuze toegewenst :rolleyes:

Link naar reactie
We zijn met name benieuwd naar de zit, de binnenruimte, de kofferruimte en de bediening van de (soft) top. Uiteraard zijn we ook nieuwsgierig naar alle argumenten ie ons over de streep trekken: MR2 of Z3?

Als tegenprestatie natuurlijk onze eeuwige dank :rolleyes: en iets lekkers voor bij de koffie! :thumbup:

Groetend, en alvast dank voor de reacties,

Henk-Jan & Susanna

Welkom hier!!

Ga voor een Z3. Alleen al de afwerking is vele malen beter dan een MR2. Heb wel eens in het laatste model mogen rijden, maar is niet te vergelijken met de kwaliteit van een Zzz. Daarnaast inderdaad de bergruimte; is in een Zzz ook beter te benutten.

Er staat volgens mij ook een mooie 2.8 te koop via het forum!!!

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
Toen ik op zoek was naar een roadster heb ik ook gekeken naar een MR2

welk model weet ik niet, maar bouwjaar 2001/2002

Mijn keuze intertijd voor de Z3 heeft mn. te maken met de bergruimte. Dat model MR2 had maar 60 ltr bergruimte (achter de stoelen)

In tegenstelling tot de Z3 had deze MR2 wel een glazen achterraam in de softtop. Dat heeft ook weer zijn voordelen.

Veel plezier en wijsheid bij je keuze toegewenst :rolleyes:

@ Anja, da's i.d.d. de ZZW30. m.n. die bergruimte maak ik me ook een beetje zorgen over, alhoewel ik de thuiskomer er onmiddelijk uit zou gooien om ruimte te creeren.

@ David: Als ik 16k terug krijg voor m'n E39 wordt het interessant! (voorlopig niet dus ;-)

Maarreh... wien's Z kan ik nu komen bewonderen?

HJ2

Link naar reactie

Welkom hier,

Ik woon in Rotterdam..naast de deur dus..alleen heb ik een 1.8 (eigenlijk bewust omdat ik anders teveel boetes ga krijgen..want als ik de power heb zal ik deze ook gaan gebruiken :rolleyes: )

Als je een aantal ZZZ wilt zien kan je afspreken met Ruud(Roodkapje) er staan altijd wel een aantal ZZZ te bewonderen bij hem in Reeuwijk...vast ook as zaterdag.... en Reeuwijk is vlak bij Delft toch??? :thumbup:

Link naar reactie
Welkom hier,

Als je een aantal ZZZ wilt zien kan je afspreken met Ruud(Roodkapje) er staan altijd wel een aantal ZZZ te bewonderen bij hem in Reeuwijk...vast ook as zaterdag.... en Reeuwijk is vlak bij Delft toch??? :rolleyes:

Tnx.

Die 1.8 is geen probleem, (in geen enkel opzicht) ;-)

't gaat mij om de zaken die ik bovenstaand al beschreef.

Als het kan kom ik op korte termijn graag even langs!

Cheers,

HJ2

(Heeft roodkapje een website?)

Link naar reactie
Raar voorstel misschien maar gewoon proefritje afspreken bij de dealer :banaan: ?

Kun je doen en laten met die auto wat je zelf wil en dan zelf ontdekking dat een Z3 echt fijner rijdt en beter afgewerkt is dan de MR2... :rolleyes:

Dealers laten je alleen rijden als je over het soort auto al een beeld hebt, en weet dat je voor een specifiek exemplaar gaat ;-)

Ik ga er niet om liegen, en zeg dat ik nog twijfel. bij 2 dealers: geen proefrit ('k ben maar een klein visje) Bij mijn eigen dealer hadden ze niks staan, dus kijken was ook niet mogelijk.

Ik kijk dus liever bij een liefhebber die me er nog wat zinnigs over kan zeggen, dan bij de stealer (pardon, dealer) Ervaren gebruikers hebben toch vaak hele andere verhalen dan dealers die ergens vanaf willen :wave: Pas als ik van de dagelijkse kwaliteiten overtuigd ben ga ik dus proefrijden. 'k wil er gewoon eerst 1 van dichtbij zien :guitar: (niet zo raar toch?)

Cheers!

HJ2

Link naar reactie

De eerste donderdag van de maand is er een Meet en Greet in de buurt van Zevenhuizen (zie evenmenten). Dan kun je er een stuk of 15 bewonderen in alle soorten en maten en genoeg liefhebbers die er wat zinnigs over kunnen zeggen.

Link naar reactie

hoi,

je mag ook bij mij komen kijken ik woon in Monster, ik heb een Z3M, wel ff afspreken auto staat altijd binnen en wordt alleen

bij gelegenhied mee gereden.

Ik hoor het wel

Gr. Hen.

Hen 301@hotmail.com

Link naar reactie

Hallo HJ2 ik heb uiteraard de mooie oplossing voor jullie.

Delft is niet erg ver van Reeuwijk (Roodkapje ruud) hij heeft een hele mooie Velvet Blue 2.8 individual te koop en kan je alle voor en nadelen (Ruud is ook een eerlijke jongen) noemen.

IMHO van een 5-serie moet je minimaal naar de 2.8.

Tevens ruilt Ruud ook in en heeft kennis van zeker 100 Z3tjes van Forummembers.............

Sorry voor de reclame maar niemand dacht even aan ons Clubhuis.

André

Link naar reactie
Sorry voor de reclame maar niemand dacht even aan ons Clubhuis.

Jawel Andre, aad-Z3 meldde het al:

Als je een aantal ZZZ wilt zien kan je afspreken met Ruud (Roodkapje) er staan altijd wel een aantal ZZZ te bewonderen bij hem in Reeuwijk...vast ook as zaterdag.... en Reeuwijk is vlak bij Delft toch??? :thumbup:
Link naar reactie

ben zelf tijdens de zoektocht eens wezen kijken bij cabrioland, op zich niet helemaal mijn ding (niets ten nadele van het bedrijf meer van 'waar voel je je thuis' en ben in die periode echt voor QP gevallen!) maar vriendelijke lui die ook niet moeilijk doen over een proefrit en tijd nemen om eea te leggen . Voor een echte ZZZ kenner moet je idd wel in reeuwijk zijn...

Succes!

Link naar reactie

Beste Henk-Jan,

Ik zelf Studeer aan de TU, dus ben geregeld in Delft.

Heel toevallig staat mijn Z3 te koop :thumbup:

Maar het is geen probleem om een keer langs te rijden, morgenmiddag zou kunnen anders wordt het pas eind volgende week.

Groetjes,

Hendrik

Link naar reactie
ben zelf tijdens de zoektocht eens wezen kijken bij cabrioland, op zich niet helemaal mijn ding (niets ten nadele van het bedrijf meer van 'waar voel je je thuis' en ben in die periode echt voor QP gevallen!) maar vriendelijke lui die ook niet moeilijk doen over een proefrit en tijd nemen om eea te leggen . Voor een echte ZZZ kenner moet je idd wel in reeuwijk zijn...

Succes!

Jij komt vast ook wel op de Zuid-Holland meeting!!! Lijkt me leuk voor HJ2 als hij/zij ook eens de Coupe's kan zien!

Link naar reactie
Owwwwwwwwwwwww de drank speelt parten vermoed ik (voor mij is het al vrijdag namelijk), maar goed dan dubbele reclame voor vriend Ruud.

:offtopic: In je nieuwe tuin Andre ???? :thumbup:

6804xw5.jpg

:schater:

Link naar reactie
:offtopic: In je nieuwe tuin Andre ???? :thumbup:

6804xw5.jpg

:schater:

Heej Marvin heb je Martine gevonden????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Haha moet nog even wennen aan de 4 daagse werkweek wel errug lekker hoor.

Link naar reactie
Heej Marvin heb je Martine gevonden????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Haha moet nog even wennen aan de 4 daagse werkweek wel errug lekker hoor.

Lief als Martine slaap heh !? :thumbup:

Ja jij werkte toch maar 3 dagen in de week !?! Dan zal het wel tegen vallen ! :offtopic:

Gelukkig maakt de drank veel goed !!! :schater:

Link naar reactie
Lief als Martine slaap heh !? :thumbup:

Ja jij werkte toch maar 3 dagen in de week !?! Dan zal het wel tegen vallen ! :blink:

Gelukkig maakt de drank veel goed !!! :schater:

Was het maar waar, nou okay volgende week is het 3 dagen, lekker hoor elke week een dagje extra met je ZZZZ klooien.

Sorry erg :offtopic: allemaal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.