Ga naar inhoud

Dure beurt


Ivo

Aanbevolen berichten

Sjesus: gisteren heeft de MC een Inspection 1 beurt gehad. Of ik even EUR 950 wilde achterlaten. Dat is zowat 2100 guldens :blush:

OK, er zat dan een huurauto (316) en een aircoriem bij, maar dan nog. 20 euro per bougie, hetzelfde bedrag per liter olie (Castrol TWR 10W60) dat gaat hard. En die kleppen moesten gesteld worden :huh:

Afijn, dan weet je weer waarom zo'n auto "speciaal" is :D

Wel netjes dat ze belden dat ze normaal de auto wassen (in de wasstraat) maar dat ze wilden weten of ik daarmee akkoord ging. Nee dus ^_^

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Pfff, lekker prijsje hoor! Ik heb weleens gehoord dat op het moment dat ze bij BMW "M" horen ze inderdaad denken "Als er geld is voor een wagen van die prijs klasse dan mag een beurtje ook van dat caliber zijn".

Weet iemand trouwens hoe lang je door kan/mag rijden als die service lampjes doven (is er een overzicht van die wat uitgebreider is dan die in de handleiding?)

Ik heb nu een afspraak staan omdat er 1 oranje en 1 rood is (en omdat er nu nog garantie op zit) maar ik hoor van diverse mensen om me heen dat je er nog behoorlijk lang mee door kan rijden.

Link naar reactie
Weet iemand trouwens hoe lang je door kan/mag rijden als die service lampjes doven (is er een overzicht van die wat uitgebreider is dan die in de handleiding?)

Ik heb nu een afspraak staan omdat er 1 oranje en 1 rood is (en omdat er nu nog garantie op zit) maar ik hoor van diverse mensen om me heen dat je er nog behoorlijk lang mee door kan rijden.

in mijn geval, moest de M ook APK gekeurd worden (tja, alweer een jaar in NL, dus het oranje lampje maar direct laten "groenen" :huh:

Volgende APK wordt dus wel met een rood lampje, denk'k :blush:

Link naar reactie

Wat hebben ze voor die euro's allemaal vervangen/gedaan behalve kleppen gesteld, olie en bougies?????????? ^_^

Remmen had je toch al nieuwe :D

groet,

Pierre

PS Ik hag gevraagd of ze hem voor dit bedrag ff met de hand wilden wassen compleet met motorruimte :D :blush:

Het kan ook anders, was door de nette monteur van BMW MOKAM in Maastricht vorig jaar erop gewezen dat onder de Z1 wat oliesmeer zat, dus bij de APK dit jaar gevraagd hier ff naar te kijken, kosten niets: zijn ze een uur mee bezig geweest, de Z1 heeft een hele kunststof onderplaat voor de luchtgeleiding die los moet ca 20 schroefjes, daarna afgespoten echter niets te zien. "Meneer rijd u maar ff 200 km en kom dan nog een keertje terug kunnen we het beter zien" was de boodschap. Nu vorige week vrijdag terug geweest, weer alles eraf geschroefd, niets te zien behalve een beetje zweten bij het kleppendeksel en dat schijnt normaal te zijn bij deze motoren. Wat moest ik betalen, ................weer niks :huh:

Zijn ze per saldo toch bijna twee uur mee zoet geweest. Ondertussen ff bij o.a een M3 cabrio een een X5 4.8is gekwijld.

SUPER MOKAM, dat is service :D

Link naar reactie

Hoho Pierre,

Ik ben ERG TEVREDEN over de service van mijn dealer (zo vertelden ze me dat er geen flesje schuim bij mijn mobility system zat en hebben ze tevens maar even die roote klemschroejes van dat afdekding achterin vervangen). De beurt was alleen nogal duur :blush: Maar als ik zo naga, heb ik niet extreem meer betaald dan gebruikelijk. n de UK betalen ze UKP 600, doesj .... :huh:

Link naar reactie
Wat wil je nog meer dan ERG TEVREDEN zijn ^_^

Blijf het echter toch veel geld vinden als ik bedenk dat ze geen remmen, luchtfilter hoefden te doen, wel veel montageloon dan zeker!

groet,

PIerre

als ik zo uitreken, vangen ze 1 Euro per minuut :huh: en zijn ze 8 uur bezig geweest :blush: geloof er nix van, maar ja ....

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Pfff, lekker prijsje hoor! Ik heb weleens gehoord dat op het moment dat ze bij BMW "M" horen ze inderdaad denken "Als er geld is voor een wagen van die prijs klasse dan mag een beurtje ook van dat caliber zijn".

Weet iemand trouwens hoe lang je door kan/mag rijden als die service lampjes doven (is er een overzicht van die wat uitgebreider is dan die in de handleiding?)

Ik heb nu een afspraak staan omdat er 1 oranje en 1 rood is (en omdat er nu nog garantie op zit) maar ik hoor van diverse mensen om me heen dat je er nog behoorlijk lang mee door kan rijden.

:) best man de service lampje doven niet uit zijn eigen

let wel je moet bij autowaard of bezan een nul insteller kopen

deze zijn vrij duur vraag prijs

anders gaat hijniet uit

groetjes

Link naar reactie
Pfff, lekker prijsje hoor! Ik heb weleens gehoord dat op het moment dat ze bij BMW "M" horen ze inderdaad denken "Als er geld is voor een wagen van die prijs klasse dan mag een beurtje ook van dat caliber zijn".

Weet iemand trouwens hoe lang je door kan/mag rijden als die service lampjes doven (is er een overzicht van die wat uitgebreider is dan die in de handleiding?)

Ik heb nu een afspraak staan omdat er 1 oranje en 1 rood is (en omdat er nu nog garantie op zit) maar ik hoor van diverse mensen om me heen dat je er nog behoorlijk lang mee door kan rijden.

B) best man de service lampje doven niet uit zijn eigen

let wel je moet bij autowaard of bezan een nul insteller kopen

deze zijn vrij duur vraag prijs

anders gaat hijniet uit

groetjes

eeen paperclip werkt ook prima, hoor :)

Link naar reactie
Pfff, lekker prijsje hoor! Ik heb weleens gehoord dat op het moment dat ze bij BMW "M" horen ze inderdaad denken "Als er geld is voor een wagen van die prijs klasse dan mag een beurtje ook van dat caliber zijn".

Weet iemand trouwens hoe lang je door kan/mag rijden als die service lampjes doven (is er een overzicht van die wat uitgebreider is dan die in de handleiding?)

Ik heb nu een afspraak staan omdat er 1 oranje en 1 rood is (en omdat er nu nog garantie op zit) maar ik hoor van diverse mensen om me heen dat je er nog behoorlijk lang mee door kan rijden.

:D best man de service lampje doven niet uit zijn eigen

let wel je moet bij autowaard of bezan een nul insteller kopen

deze zijn vrij duur vraag prijs

anders gaat hijniet uit

groetjes

eeen paperclip werkt ook prima, hoor :rolleyes:

:m: ;) Je weet het!

Link naar reactie

old topics never die BTW

Maar dat van die paperclip heb ik nooit zelf geprobeerd. Mijn :rolleyes: mag altijd netjes naar de dealer. Maar op internet lees ik genoeg, ebay ook trouwens :m:

Link naar reactie
Sjesus: gisteren heeft de MC een Inspection 1 beurt gehad. Of ik even EUR 950 wilde achterlaten. Dat is zowat 2100 guldens :D

OK, er zat dan een huurauto (316) en een aircoriem bij, maar dan nog. 20 euro per bougie, hetzelfde bedrag per liter olie (Castrol TWR 10W60) dat gaat hard. En die kleppen moesten gesteld worden :D

Afijn, dan weet je weer waarom zo'n auto "speciaal" is ^_^

Wel netjes dat ze belden dat ze normaal de auto wassen (in de wasstraat) maar dat ze wilden weten of ik daarmee akkoord ging. Nee dus :lol:

Dacht dat de kleppen hydrolische stoters hadden ?

Link naar reactie
Hye das een nieuwtje.. Dacht ook wel dat hydrolisch was..

tja, dat zou je denken, maar dat S50 blok is nu eenmaal een ouwetje.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat er na WOII nog auto's gemaakt werden waar je de kleppen van moest stellen :D :D

Link naar reactie
Hye das een nieuwtje.. Dacht ook wel dat hydrolisch was..

tja, dat zou je denken, maar dat S50 blok is nu eenmaal een ouwetje.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat er na WOII nog auto's gemaakt werden waar je de kleppen van moest stellen :D :lol:

Ik ook niet. Die monteur zal daar best even zoet mee geweest zijn. Hoeveel kleppen heeft de :D ?? 24 oid?

Link naar reactie
Hye das een nieuwtje.. Dacht ook wel dat hydrolisch was..

tja, dat zou je denken, maar dat S50 blok is nu eenmaal een ouwetje.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat er na WOII nog auto's gemaakt werden waar je de kleppen van moest stellen <_< ;)

Ik ook niet. Die monteur zal daar best even zoet mee geweest zijn. Hoeveel kleppen heeft de :lol: ?? 24 oid?

inderdaad, zijn ze een paar uur mee bezig ... en ze moesten in mijn geval speciaal die stelplaatjes bestellen. Maar dat hadden netjes vooraf al gedaan :lol:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.