Ga naar inhoud

Vraag voor Ivodl


RobC

Aanbevolen berichten

Ivo, heb jij een foto van de achterzijde van jouw Z3? Ik zou graag je uitlaat eens zien. Ik neem aan dat je zo'n beetje de look van een uitlaat van een 2.8 hebt? Waar heb je het eindstuk gekocht, levert je dit nog een paar PK's op en is het puur een kwestie van monteren of wordt er verder nog iets veranderd?

Veel vragen, maar wees zo goed ze te beantwoorden. Bedankt alvast, Rob. ^_^

Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rob, deze uitlaat is wel een slag groter dan die onder een 2.8 zit maar naar mijn mening wel mooier. Ik heb 'em gekocht n.a.v. een advertentie hier op het forum. Het was een hele klus omdat 'tie eigenlijk voor het model na '98 was maar gelukkig heeft een goede vriend van me een garage en een hoop doorzettingsvermogen :(

Qua pk's maakt het (voor mijn gevoel) niet echt uit, maar het geluid (het was in het begin even wennen) is echt heerlijk. Een wat doffere klank, maar wel heel beschaafd (dus niet dat iedereen meteen denkt dat er een opgefokte Opel Kadet de hoek om komt zijlen ^_^ ) echt een ontzettende verbetering t.o.v. dat tikkende geluid wat de orginele heeft.

Een foto heb ik nog niet, maar die zal ik binnenkort maken als m'n nieuwe velgen eronder komen (toevallig net gekocht!). De uitlaat zit nog een halve centimeter scheef en wordt dan ook recht gezet. Als 'tie er helemaal netjes onder zit zal ik een foto posten.

Link naar reactie

Bedankt voor je antwoord Ivo! Ik wacht graag op de foto en tegen die tijd moet je maar eens vertellen welk type van Remus jouw uitlaat is. Ik vind twee pijpjes ook mooier dan de ovale standaarduitlaat. Groet, Rob.

Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord Ivo! Ik wacht graag op de foto en tegen die tijd moet je maar eens vertellen welk type van Remus jouw uitlaat is. Ik vind twee pijpjes ook mooier dan de ovale standaarduitlaat. Groet, Rob.

Ter info: Kendo Tuning heeft speciale Remus aanbiedingen voor ons forum;

http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...p?showtopic=279

Link naar reactie

Dat zijn wel érg dikke pijpen. En dat op een 1.8... :blush:

Fraai vind ik het wel, als het geluid maar beschaafd blijft, want op een Golf GTI of Opel GSI geluid van een 18-jarige zit ik zeker niet te wachten! :(

Ik ben benieuwd naar je foto's, niet alleen de uitlaat, maar ook je nieuwe velgen zou ik graag zien. :(

Groet, Rob.

Link naar reactie

Qua looks is het absoluut wennen, en het geluid in het begin ook, maar nadat ik had gevraagd of iemand even langs me wilde rijden hoorde ik 'em niet van mijlen ver aankomen en vond ik het wel errug lekker klinken. Het is echt niet dat vervelende geluid wat die golfjes e.d. produceren, dit is wat doffeer en naar mijn mening kan zo'n auto het wel hebben (wat meer geluid).

Als je niet te ver uit de buurt woon wil ik wel een keer langs rijden, dan kan je pas echt oordelen denk ik.

Link naar reactie

Ivo, bedankt voor de duidelijke foto's! Dat ziet er véél beter uit dan op de eerdere foto! Heel fraai! Ik dacht dat ze groter van middellijn waren, maar dit ziet er keurig uit. Dit is precies wat ik bedoel. Ik heb een bouwjaar 2000. Is het "gat" daar niet iets groter? Iets ruimte mogen ze wel hebben, denk ik. Hoe dan ook, heel mooi! Bedankt! :blush:

Link naar reactie

Anytime!

Zoals ik al eerder schreef, deze was eigenlijk voor het "nieuwe" model (daar komt 'tie ook onder vandaan...), maar met niet al teveel problemen past 'tie ook onder die van mij (oude model), dus jij zou helemaal geen problemen moeten ondervinden.

Ruimte is inderdaad minimaal aan de zijkanten en het feit dat 'tie net recht zit daar komt nog wel verandering in.

Link naar reactie

Ivo, op de uploader van Klaas heb ik een foto gezet van een Eisenmann uitlaat. Ziet er m.i. niet anders uit dan jouw Remus eindstuk. Bestandsnaam: eisenmann1.8z3.jpeg. Staat te koop op ebay.de voor 474 euro. Ken je het merk, verschil met Remus??

Link naar reactie

Ivo, nog even terugkomend op je aanbod even langs te komen (vergeten op in te gaan, sorry!): ik woon in het oosten van het land en jij bepaald niet. Dat moest je dus maar niet doen. Maar je aanbod vind ik klasse, waarvoor dank! :blush:

Link naar reactie
Ivo, op de uploader van Klaas heb ik een foto gezet van een Eisenmann uitlaat. Ziet er m.i. niet anders uit dan jouw Remus eindstuk. Bestandsnaam: eisenmann1.8z3.jpeg. Staat te koop op ebay.de voor 474 euro. Ken je het merk, verschil met Remus??

Eisenmann is helemaal van RVS, Remus niet!! Verder heb je bij eisenmann de keuze uit drie soundversie, normaal, sound en supersound. Verder kun je kiezen uit verschillende buisdiktes, 2*70mm/76mm of 83mm en zelfs in 4* ook voor de niet ///M's.

Ik heb de sound-versie en ben heel erg tevreden over eisenmann, op de Duitse forums lees je hier ook alleen maar positieve zaken over! Het is hier bastuck, G-power of eisenmann wat de klok slaat en dat zegt denk ik ook wel wat over de kwaliteit.

Link naar reactie

Klopt Pierre, deze uitlaat is niet van roestvrij staal, maar omdat ik 'em kon kopen voor minder dan de helft van de nieuw prijs (uitlaat was 2 jaar oud) wilde ik het toch weleens proberen.

Ik had ook wat recensies gelezen (maar dan op amerikaanse forums) en daar kwam die goed uit de bus. Er zijn uiteraard "betere" maar voor dit geld kon ik me er niet aan bekopen.

Link naar reactie

Is de firma Sportwheels in keulen, komt de mijne ook vandaan zijn inderdaad de goedkoopste met eisenmann wat ik na een kort internetonderzoekje kon vaststellen. Heb hem daar meteen laten monteren. Je kunt hier ook buiten ebay om een prijs opvragen op www.sport-wheels.de, beste ff bellen, doe ze maar de groeten van een tevreden kunde aus der Niederlande mit einen schwarzen ///M roadster!

Ik zou alleen gaan voor de sound-versie, en ff kijken of je ook met 2*76mm wegkomt! Laatste tip nog, pak de hardverchroomde eindpijpen, kost ca 30 EURO extra maar dan heb je na verloop van tijd niet dat lelijke verkleuren (paars/blauw) zoals je dat wel vaker bij puur rvs ziet! Alleen rekenen op een maandje levertijd als je echt maatwerk kiest, eisenmann produceert niet op voorraad maar op bestelling!

Suc6!

Pierre

Link naar reactie
Klopt Pierre, deze uitlaat is niet van roestvrij staal, maar omdat ik 'em kon kopen voor minder dan de helft van de nieuw prijs (uitlaat was 2 jaar oud) wilde ik het toch weleens proberen.

Ik had ook wat recensies gelezen (maar dan op amerikaanse forums) en daar kwam die goed uit de bus. Er zijn uiteraard "betere" maar voor dit geld kon ik me er niet aan bekopen.

Ivo,

Goede keus, Remus is zeker niet slecht en als je hem dan nog goedkoop krijgt ook!! :lmao:

groet,

Pierre

Link naar reactie
Ivo heeft aandelen Kendo Tuning, ontken het nou maar niet  :lmao:

Het is een collega van me (dek325), en ik gun hem de handel, zeker :)

En hij heeft speciaal voor het z3 forum wat produkten op een rijtje gezet, en dat waardeer ik B)

Helaas sponsert hij me niet :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.