Ga naar inhoud

Traction Control uitzetten?


Superduper
 Share

Aanbevolen berichten

Zowel in mijn vorige z3 (1997 2.8) als in mijn huidige (2001 3.0i sport) kan ik de traction control uitzetten. Echter, in mijn huidige auto blijft dan toch de computer ingrijpen als er gedrift gaat worden . De auto bokt dan behoorlijk en ik vind dat gevaarlijker dan eventueel overstuur. Hoe dan ook is de auto veel meer onder- dan overstuurd. Dit type heeft het M-onderstel.

Heeft iemand een idee om dit te verbeteren of is er een manier om het TC echt uit te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 16
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Of een ///M kopen van vóór 2001 dan zit het er niet in :D :D

Dan denk ik dat mijn vrouwtje er niet zo prettig in rijd in de herfst en winter ;)

Bovendien heb ik ernstig zitten twijfelen tussen een 2000 ///M of een 2001 3.0i sportline. Aangezien de eerste een flinke schade had gehad is het de 3.0il geworden met M-onderstel. scheelt in de benzine kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een ///M kopen van vóór 2001 dan zit het er niet in :D  :D

Dan denk ik dat mijn vrouwtje er niet zo prettig in rijd in de herfst en winter :(

Bovendien heb ik ernstig zitten twijfelen tussen een 2000 ///M of een 2001 3.0i sportline. Aangezien de eerste een flinke schade had gehad is het de 3.0il geworden met M-onderstel. scheelt in de benzine kosten...

en in de onderhoudskosten als je veel km-tjes rijd. Daar let ik echter bij fun-auto´s niet zozeer op. Je mist namelijk ook een flinke faktor fun met 3.0 tov de ///M. Heb zelf een 3.0 touring en vind die motor toch een heel ander, minder gretig karakter hebben.

Maar waar hebben we het over, een 3.0 is SUUPER, maar ............ als IKKE kon kiezen.

Maar als die vrouwtjes in de winter met de hoge schoenen op het gas gaan staan wordt een ///M inderdaad wel erg duur ;) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...
Of een ///M kopen van vóór 2001 dan zit het er niet in

Ik dacht dat ASC opgevolgd werd door DSC in de M's...

Maar een pre-2001 M heeft dus geen enkele vorm van tractie controle?

Recent topic trouwens :schater:...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ASC opgevolgd werd door DSC in de M's...

Maar een pre-2001 M heeft dus geen enkele vorm van tractie controle?

Recent topic trouwens :schater:...

Nieuwe hobby: forum archeoloog :ph34r:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ASC opgevolgd werd door DSC in de M's...

Maar een pre-2001 M heeft dus geen enkele vorm van tractie controle?

Recent topic trouwens :schater:...

Tenzij je een US S52 M hebt (jaja, ik weet het.. volgens velen mag je dat geen M noemen. Nou BMW doet het ook , dus ik ook :rolleyes: ). Die hebben vanaf het begin af aan ASC gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Als het lampje uit is is dan de traction control ook uit? Ik merk eigenlijk geen verschil met aan of uit, <_< of moet ik harder door de bocht Hahaha!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wat je zegt.

Ik heb zelf ook een 3.0ZZZ.

En als ik hem ook uitzet blijft hij ingrijpen kan dus ook geen donutje draaien hij slipt even hierna grijpt de computer in.

En regelt het gas terug. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel in mijn vorige z3 (1997 2.8) als in mijn huidige (2001 3.0i sport) kan ik de traction control uitzetten. Echter, in mijn huidige auto blijft dan toch de computer ingrijpen als er gedrift gaat worden . De auto bokt dan behoorlijk en ik vind dat gevaarlijker dan eventueel overstuur. Hoe dan ook is de auto veel meer onder- dan overstuurd. Dit type heeft het M-onderstel.

Heeft iemand een idee om dit te verbeteren of is er een manier om het TC echt uit te zetten?

Een manier om het onderstuur weg te werken is om een veerpootbrug te plaatsen en de voorwielophangrubbers te vervangen door :sick: -rubbers. Ik heb hetzelfde bij mijn 3.0 roadster met M-onderstel laten doen, en het effect is super :rolleyes: . Qua kosten/pret verhouding echt onverslaanbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een erg omslachtige oplossing.

Zoals hierboven al werd gemeld, in de modernere BMW's moet je de TC knop enkele seconden vasthouden voordat hij helemaal uit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels