Ga naar inhoud

Keuring uitlaat Eisenmann in belgie


Aanbevolen berichten

Hey,

ik ben een trotse eigenaar van een Z3 1.8 met eisenmann als uitlaatsysteem. Ik moet zeggen die uitlaat is echt enorm zalig om horen! Maar ik heb dus 1 probleem, ik geraak er niet mee door de autokeuring in belgie omdat ik nog niet beschik over de nodige papieren ivm homologatie-attest... Ik heb deze uitlaat gekocht bij AutoTuneHeinz in Aalst in Belgie in begin van januari, normaal gezien duurt het verkrijgen van zo een attest 2-3 maand ...

Aangezien ik mij binnen 2 weken terug moet aanmelden bj de autokeuring met de juiste documenten zit ik dus met een vervelende zaak...

Wat kan ik doen? Iemand hier ervaring mee? Best terug oude uitlaat installeren?

Groeten Jelle

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey,

ik ben een trotse eigenaar van een Z3 1.8 met eisenmann als uitlaatsysteem. Ik moet zeggen die uitlaat is echt enorm zalig om horen! Maar ik heb dus 1 probleem, ik geraak er niet mee door de autokeuring in belgie omdat ik nog niet beschik over de nodige papieren ivm homologatie-attest... Ik heb deze uitlaat gekocht bij AutoTuneHeinz in Aalst in Belgie in begin van januari, normaal gezien duurt het verkrijgen van zo een attest 2-3 maand ...

Aangezien ik mij binnen 2 weken terug moet aanmelden bj de autokeuring met de juiste documenten zit ik dus met een vervelende zaak...

Wat kan ik doen? Iemand hier ervaring mee? Best terug oude uitlaat installeren?

Groeten Jelle

In die situatie lijkt me dat je met het stellen van de vraag het antwoord zelf al geeft. Geen verdere keuze mogelijk, zo te lezen. Succes gewenst!

Link naar reactie

Ik kan erover meespreken.Ik heb ook een Eisenmann onder mijn wagen (Z3 Coupé 2.8) sinds augustus 2006 en wanneer mijn dealer of ik bel naar Heinz krijgen wij steeds hetzelfde antwoord: binnen 2 maanden is het attest er zeker (word zo al een half jaar aan het lijtje gehouden :clapping:

't Zit niets anders op als de originele uitlaat te monteren :thumbup:

Link naar reactie

De Eisenmann die er bij mij onder zit is een duitse, voorzien van TUV papieren. Dat op zich is niks waard voor de Belgische keuring, maar ik heb ondertussen uitgevonden dat de export Eisenmann's een stuk luider zijn dan de Duitse. En Heinz verkoopt de exports...

Berre had indertijd een Eisenmann onder zijn 2.0 en dat ding was luider dan de mijne, maar ook hij had na een jaar nog geen attest.

Ik heb op de keuring reeds vanalles voor gehad, maar van mijn uitlaat zeggen ze al drie jaar helemaal niks. Moet zijn dat het ding niet opvalt...

Dus, levisken, back to original voor de keuring zou ik zeggen. Doe ik trouwens ook met mijn verlaagde vering.

Link naar reactie
Ik kan erover meespreken.Ik heb ook een Eisenmann onder mijn wagen (Z3 Coupé 2.8) sinds augustus 2006 en wanneer mijn dealer of ik bel naar Heinz krijgen wij steeds hetzelfde antwoord: binnen 2 maanden is het attest er zeker (word zo al een half jaar aan het lijtje gehouden :wave:

't Zit niets anders op als de originele uitlaat te monteren <_<

Is niet de eerste keer dat ik dergelijke dingen over Heinz hoor en lees. Dingen verkopen graag, maar service achteraf :)

Link naar reactie
De Eisenmann die er bij mij onder zit is een duitse, voorzien van TUV papieren. Dat op zich is niks waard voor de Belgische keuring, maar ik heb ondertussen uitgevonden dat de export Eisenmann's een stuk luider zijn dan de Duitse. En Heinz verkoopt de exports...

Berre had indertijd een Eisenmann onder zijn 2.0 en dat ding was luider dan de mijne, maar ook hij had na een jaar nog geen attest.

Ik heb op de keuring reeds vanalles voor gehad, maar van mijn uitlaat zeggen ze al drie jaar helemaal niks. Moet zijn dat het ding niet opvalt...

Dus, levisken, back to original voor de keuring zou ik zeggen. Doe ik trouwens ook met mijn verlaagde vering.

Dat verklaart inderdaad veel.... De Eisenmann's die Heinz verkoopt zijn dus de "Race Sound" variant.

In dat geval zal er nooit een attest afgeleverd worden...

Link naar reactie

Nochthans heeft Heinz mij gagarandeerd dat de attesten er zeker zullen doorkomen, GOCA is ermee bezig. Het is juist nog een kwestie van tijd.

Heb zelf niet zo een goede ervaring met Eisenmann, geluid is fenomenaal maar ik zit met het volgende probleem: rechteruitlaatpijp kleurt bruiner als de linkse (BBB van het forum kan er ook over meespreken). Heb er Heinz over aangesproken die vervolgens Eisenmann Duitsland ervoor gecontacteerd heeft om eventueel in garantie te krijgen, wat spijtig genoeg niet gelukt is. Uitleg van Eisenmann Duitsland: de verdeling van de uitlaatgassen bij een Z3 Coupé 2.8 is 60/40. Het enige wat je kan doen is kuisen met een polierpasta (je mag kuisen zoveel je wil, die bruine kleur krijg je nooit weg.)

Vind het maar een flauwe uitleg, want dan zouden volgens mij merken zoals Supersprint, Sebring enz. met hetzelfde probleem zitten. Volgens mij hebben ze een slecht lot geproduceerd en willen ze dit niet toegeven. :blink:

Het klopt inderdaad wat Navigator zegt ivm het geluid tussen een Duitse en een export Eisenmann. De exports zijn luider, dit heeft Heinz mij ook bevestigd. Kan er maar 1 ding uit concluderen: Navigator zijn uitlaat verkleurt niet, de mijne wel, desalnietemin het beide Eisenmanns zijn !

Voor een uitlaat van bijna 600 euro zou dit toch niet mogen. Uitlaat zit er nu 3000 km. onder en hou mijn hart al vast wanneer hij er 30.000 km zal onder zitten :(

Link naar reactie
Nochthans heeft Heinz mij gagarandeerd dat de attesten er zeker zullen doorkomen, GOCA is ermee bezig. Het is juist nog een kwestie van tijd.

Heb zelf niet zo een goede ervaring met Eisenmann, geluid is fenomenaal maar ik zit met het volgende probleem: rechteruitlaatpijp kleurt bruiner als de linkse (BBB van het forum kan er ook over meespreken). Heb er Heinz over aangesproken die vervolgens Eisenmann Duitsland ervoor gecontacteerd heeft om eventueel in garantie te krijgen, wat spijtig genoeg niet gelukt is. Uitleg van Eisenmann Duitsland: de verdeling van de uitlaatgassen bij een Z3 Coupé 2.8 is 60/40. Het enige wat je kan doen is kuisen met een polierpasta (je mag kuisen zoveel je wil, die bruine kleur krijg je nooit weg.)

Vind het maar een flauwe uitleg, want dan zouden volgens mij merken zoals Supersprint, Sebring enz. met hetzelfde probleem zitten. Volgens mij hebben ze een slecht lot geproduceerd en willen ze dit niet toegeven. :blink:

Het klopt inderdaad wat Navigator zegt ivm het geluid tussen een Duitse en een export Eisenmann. De exports zijn luider, dit heeft Heinz mij ook bevestigd. Kan er maar 1 ding uit concluderen: Navigator zijn uitlaat verkleurt niet, de mijne wel, desalnietemin het beide Eisenmanns zijn !

Voor een uitlaat van bijna 600 euro zou dit toch niet mogen. Uitlaat zit er nu 3000 km. onder en hou mijn hart al vast wanneer hij er 30.000 km zal onder zitten :(

Nu, ik ken niets van de Z3, maar als Heinz zo 'n zever zou verkondigen over de einddemper van de Z4, dan zou ik 'm toch eens efkens uitlachen hoor... 60/40 verdeling...

Het is een 6-in lijn, met voor elke set van 3 cylinders een afzonderlijk uitlaatspruitstuk. Wel die zeggen dat cylinders 1,2,3 minder hun best doen dan 4,5 en 6?

Sorry, maar ik ken vrij veel mensen in het auto-wereldje en één voor één hebben ze dezelfde mening over Heinz.

Trouwens, de Belgische GOCA validatieattesten worden gemaakt op basis van de Duitse TüV papieren. Geen TüV = geen GOCA attesten.

Als je wil kan je zelfs ZELF je Goca attesten laten opmaken. Kost 100€. Enkel de TüV papieren opsturen. Het onderdeel zelf moet men zelfs niet zien.

Link naar reactie
Nu, ik ken niets van de Z3, maar als Heinz zo 'n zever zou verkondigen over de einddemper van de Z4, dan zou ik 'm toch eens efkens uitlachen hoor... 60/40 verdeling...

Het is een 6-in lijn, met voor elke set van 3 cylinders een afzonderlijk uitlaatspruitstuk. Wel die zeggen dat cylinders 1,2,3 minder hun best doen dan 4,5 en 6?

Sorry, maar ik ken vrij veel mensen in het auto-wereldje en één voor één hebben ze dezelfde mening over Heinz.

Trouwens, de Belgische GOCA validatieattesten worden gemaakt op basis van de Duitse TüV papieren. Geen TüV = geen GOCA attesten.

Als je wil kan je zelfs ZELF je Goca attesten laten opmaken. Kost 100€. Enkel de TüV papieren opsturen. Het onderdeel zelf moet men zelfs niet zien.

Je hebt volkomen gelijk Gvfb, vind het ook dikke zever. Moet er wel bij vermelden dat die uitleg (60/40 en het kuisen met polierpasta de enige oplossing is) niet van Heinz maar van Eisenmann Duitsland kwam.

Guten Morgen Heinz,

vielen Dank für die Bilder. Leider ist dieses Resultat bei "hochwertigen Endrohren" normal. Im verwendeten Edelstahl der Endrohre (1.4571 = X 10 CrNiMoTi 18 10) ist u. a. Nickel enthalten. Wenn die Abgastemperatur 150°C übersteigt, kann es dazu kommen, dass der Nickel der Edelstahlverbindung mit dem Luftsauerstoff eine Verbindung eingeht und zur Bildung einer gelben/goldenen Schicht auf der Oberfläche des Edelstahls führt. Dass die Endrohre unterschiedlich anlaufen, liegt an der Gasverteilung im Schalldämpfer. Eine Gasaufteilung von 50/50 pro Ausgangsloch ist leider nicht möglich. Beim Z3 ist der Gasaustritt ca. 40/60. Deshalb läuft das eine Rohr früher an als das andere.... Man kann diese gelbe Schicht jedoch jederzeit mit "Polierpaste" entfernen (leider keine Lösung, da das Rohr danach später wieder gelb wird....). Einzige Abhilfe ist das hartverchromen der Endrohre. Dann dauert es etwas länger, bis die Rohre gelb werden (ganz kann man dies leider nicht vermeiden).

Gruss

Sven

Link naar reactie
Je hebt volkomen gelijk Gvfb, vind het ook dikke zever. Moet er wel bij vermelden dat die uitleg (60/40 en het kuisen met polierpasta de enige oplossing is) niet van Heinz maar van Eisenmann Duitsland kwam.

Ik heb van Roodkapje begrepen dat er bij mijn ZZZ (2.2) twee afzonderlijke pijpen van de cylinders komen waarbij dus elk eindstuk de uitlaatgassen van 3 cylinders krijgt. Er zijn dus ook ZZZ waarbij er een pijp van de cylinders komt die eindigt in twee eindstukken. Misschien is dat bij de 2.8 het geval en is de 60/40 verhouding hierdoor toch waar. Maar het blijft natuurlijk een raar verhaal dat zo'n kwaliteitsproduct verkleurt. Ik zou mijn geld terugEisen Mann. :lol:

Zag ergens op dit forum hardverchroomde Hamann eindstukken die dit kennelijk niet hebben. Wellicht zijn die er ook voor Eisenmann.

Link naar reactie

Ik zou Eisenmann in Duitsland eens kontakteren (kan ook in't Engels) en anders vertaal ik het wel voor je... (Laat maar weten via een PM wat erin moet)

Daarin zou ik even informeren hoe het ermee staat (maw : heeft Heinz hun dat attest wel gevraagd) en ook eens horen of jou uitlaat wel een TUV keuring heeft.

Indien GvfB gelijk heeft, dan ga je ieder jaar je uitlaat eronder uit mogen schroeven en mss wel moeten opletten dat je geen boete krijgt bij een wegcontrole...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.