Ga naar inhoud

Z3 Coupe 3.0: 2000- vs. 2001 model


MGtoZ3

Aanbevolen berichten

Hallo medeliefhebbers,

Ben van plan (op korte termijn) een Z3 Coupe 3.0 aan te schaffen en afscheid te nemen van mijn MGF. In mijn zoektocht ben ik zowel modellen uit 2000 als in 2001 tegengekomen en heb bemerkt dat er wat verschillen zijn. Zo heeft de eerste bijvoorbeeld ASC ipv DSC, geen zonnedak en volgens mij ook standaard geen Harman Kardon installatie.

Mijn vraag is of er nog meer verschillen zijn tussen deze twee modellen en of dit dan ook betekent dat er grote verschillen zijn in bijvoorbeeld rijstijl, vermogen, comfort etc.

Wie kan mij hier wat meer over vertellen?

Groet,

Ramon

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoveel verschil zal er niet zijn, ff Rijswijk de importeur bellen die hebben alle info mbt. de uitrusting in Nederland.

Qua uiterlijk en motorvermogen zijn er geen verschillen hooguit dat sommige zaken in 2001 standaard waren die eerder als extra te krijgen waren. Als je de auto uit Duitsland wil halen is dat sowieso weer anders.

Ik zou trouwens hier zoeken daar is je keuze groter en heb je meer kans op je droomuitrusting en kleur :unsure:

Veel suc6 met zoeken.

groet,

Pierre

Link naar reactie

bij mij (2001) zit er zelfs geen boordcomputer op... blijkbaar was dit in italie een optie.

ik zou toch niet te veel aandacht besteden aan het zoeken naar een complete wagen wanneer je vaak de meeste opties nadien kan inbouwen!

Link naar reactie
ik zou toch niet te veel aandacht besteden aan het zoeken naar een complete wagen wanneer je vaak de meeste opties nadien kan inbouwen!

Wat at the end wel duurder kan uitpakken!! Ik zou op zoek gaan naar een exemplaar die bij aanschaf al goed in de opties zit. En zoals Pierre ook al zegt, ga eens lekker op zoektocht in Duitsland.

Veel plezier met de zoektocht!!

Link naar reactie
bij mij (2001) zit er zelfs geen boordcomputer op... blijkbaar was dit in italie een optie.

ik zou toch niet te veel aandacht besteden aan het zoeken naar een complete wagen wanneer je vaak de meeste opties nadien kan inbouwen!

Boordcomputer, DSC en zonnedak bijvoorbeeld is niet zo makkelijk naderhand in te bouwen, cruisecontrol bijvoorbeeld weer wel op de 3.0 M54. FF goed nalezen hier op het forum.

Ik zou liever meteen een complete auto zoeken tenzij je natuurlijk van knutselen houdt als pj311 :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.