Ga naar inhoud

Roadster, klassieker ?


Marvin

Potentieele klassieker ?  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke roadster heeft de potentie om een echte klassieker te worden ?

    • BMW Z3 (v/a 1996)
      32
    • Mazda MX-5 (v/a 1989 !)
      5
    • Honda S2000 (v/a 1999)
      9


Aanbevolen berichten

Welke roadster heeft de echte potentie om een klassieker te worden ???

Onze geliefde Z3. Met enkele modellen en een facelift !? :wave:

4fwya2h.jpg

De reeds gedateerde Mazda MX-5, met alweer een derde generatie ? ;)

4hbxt0o.jpg

Of de Honda S2000, ook door velen een begeerde auto !? :wave:

47spmzd.jpg

Ik ben benieuwd !!?? :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Lijkt me dat de HONDA een klassieker wordt, daar zijn de minste auto's van gemaakt.

MX-5 is leuk, maar een echte classic?? Heb mijn twijfels hierover, valt een beetje in de categorie MG-B, is ook niks!

Z3 daar wordt alleen de coupe een echte klassieker van en van de roadster alleen de M versie.

Maar ja zo heeft iedereen zijn eigen mening, klassieke auto worden of niet, is niet zo belangrijk, maar..

Rijd de auto die je zelf leuk vind !!

Groeten Maarten :newblush:

Link naar reactie
Hallo,

Lijkt me dat de HONDA een klassieker wordt, daar zijn de minste auto's van gemaakt.

MX-5 is leuk, maar een echte classic?? Heb mijn twijfels hierover, valt een beetje in de categorie MG-B, is ook niks!

Z3 daar wordt alleen de coupe een echte klassieker van en van de roadster alleen de M versie.

Maar ja zo heeft iedereen zijn eigen mening, klassieke auto worden of niet, is niet zo belangrijk, maar..

Rijd de auto die je zelf leuk vind !!

Groeten Maarten :newblush:

Ik zou eerst de definitie van een klassieker willen zien, zodat we in elk geval allemaal weten wat we onder een klassieker moeten verstaan. Geef daarna je oordeel, op die definitie gebaseerd.

Link naar reactie
De Z3, 6 cilinder, facelift wordt een klassieker......... :blink:

En ik denk dat juist de facelift geen klassieker wordt....

Persoonlijk denk ik dat de Z3 dezelfde categorie wordt als een MG-B. Een leuke auto, maar nét geen echte klassieker. Er zijn er toch net iets te veel van gebouwd.

Laten we deze topic over 25 jaar nog eens lezen <_<

Link naar reactie

Z3 daar wordt alleen de coupe een echte klassieker van en van de roadster alleen de M versie.

/quote]

Volledig mee akkoord :blink:

Maar effe ernstig nu : deze thread zag ik enkele weken geleden ook op het duits ZZZ forum passeren.

Komt eigenlijk hierop neer : een echte klassieker in de term van MG's, AC's, e.d. zal het wel nooit worden, daarom zijn er "teveel" gebouwd van ieder. Je kan dan ook niet spreken van stijgen in prijs enz.

Je kan eerder spreken van een "liefhebbers auto", iets wat niet iedereen heeft en door de eigenaar als dusdanig vertroeteld en gekoesterd wordt en waar andere mensen ons mss. om benijden.

We rijden eigenlijk een auto die WIJ graag willen en die WIJ appart en waardevol vinden. Maar wordt hij daarom een klassieker ? Denk het niet...

Link naar reactie
Ik den dat de :angry: coupe wel een klassieker wordt ivm de beperkte oplage :blink:<_<

Ik ben bang dat de QP alleen maar een "oude auto" wordt die er "apart" uitziet en om verkooptechnische redenen (lees het publiek wilde 'm niet) nooit tot grote productie-aantallen is gekomen... Alles IMHO, IMHO, IMHO en IMHO, voordat ik word neergesabeld door de QP-liefhebbers. ;) :D

Link naar reactie
Ik ben bang dat de QP alleen maar een "oude auto" wordt die er "apart" uitziet en om verkooptechnische redenen (lees het publiek wilde 'm niet) nooit tot grote productie-aantallen is gekomen... Alles IMHO, IMHO, IMHO en IMHO, voordat ik word neergesabeld door de QP-liefhebbers. <_<:blink:

Kijk dat is nou mijn broer die het heeft aan geraden om een QPe te kopen omdat hij zeker wist dat die een klassieker gaat worden.Maar ksal je nooit neersabelen

Link naar reactie
Kijk dat is nou mijn broer die het heeft aan geraden om een QPe te kopen omdat hij zeker wist dat die een klassieker gaat worden.Maar ksal je nooit neersabelen

Die lange te L. heeft wel een beetje gelijk; ik lulde hem van een 5-serie naar een QP, vond het wel een mooi model, toen... :blink:<_<:angry: We hebben het er nog wel eens over...

Link naar reactie
Die lange te L. heeft wel een beetje gelijk; ik lulde hem van een 5-serie naar een QP, vond het wel een mooi model, toen... :rolleyes:<_< -_- We hebben het er nog wel eens over...

tsja ..... wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen. ;)

Link naar reactie
tsja ..... wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen. :rolleyes:

Wijsheid? Verre van dat. Maar ik leef mijn simpele leven op mijn simpele manier. Kan er simpelweg niet meer van maken en ik roei maar met de simpele riemen die ik, simpele boerenlul uit Overijssel, heb. Vergeef het me. Mag ik blijven, op dit forum??

Link naar reactie

De Produktargumenter (folder voor intern gebruik) van de ///M roadster zegt er het volgende van:

"Mit dem ///M roadster bietet BMW ein Ausnahme-Automobil fuer extrovierte Gourmets und Freunde extremer Fahrleistungen an. Es fordert seinen Fahrer, laesst ihn Sportlichkeit pur erleben und erfuellt dennoch alle Anspruche des normalen Alltagsbetrieb. Damit beweist BMW ein weiteres Mal; dass sich kompromisslise Fahrfreude und zeitgemaesse Vernunft nicht wiedersprechen muessen.

Darueber hinaus wird der M roadster durch seine einzigartige Faszination das Image der gesamten Z3-Baureihe nach oben ziehen.

Und nicht nur das: Die Marke BMW als Ganzes erhaelt durch ihn einen weiteren kraftvollen, sportlich frischen Impuls. Auch wenn seine Stueckzahl naturgemaess begrenzt bleibt- mit dieser emotionalen Ausstrahlung ist er ein Zugpferd fuer die ganze Modellpalette."

Hij wordt in deze Argumenter vergeleken met een Viper, een Corvette Convertible een Morgan plus 8 en een TVR Griffith 500 en komt hier gezien het interne Marketingverhaal natuurlijk overall het beste uit <_<

Als dat nog geen klassieker wordt :rolleyes:

Link naar reactie
De Produktargumenter (folder voor intern gebruik) van de ///M roadster zegt er het volgende van:

"Mit dem ///M roadster bietet BMW ein Ausnahme-Automobil fuer extrovierte Gourmets und Freunde extremer Fahrleistungen an. Es fordert seinen Fahrer, laesst ihn Sportlichkeit pur erleben und erfuellt dennoch alle Anspruche des normalen Alltagsbetrieb. Damit beweist BMW ein weiteres Mal; dass sich kompromisslise Fahrfreude und zeitgemaesse Vernunft nicht wiedersprechen muessen.

Darueber hinaus wird der M roadster durch seine einzigartige Faszination das Image der gesamten Z3-Baureihe nach oben ziehen.

Und nicht nur das: Die Marke BMW als Ganzes erhaelt durch ihn einen weiteren kraftvollen, sportlich frischen Impuls. Auch wenn seine Stueckzahl naturgemaess begrenzt bleibt- mit dieser emotionalen Ausstrahlung ist er ein Zugpferd fuer die ganze Modellpalette."

Hij wordt in deze Argumenter vergeleken met een Viper, een Corvette Convertible een Morgan plus 8 en een TVR Griffith 500 en komt hier gezien het interne Marketingverhaal natuurlijk overall het beste uit <_<

Als dat nog geen klassieker wordt :rolleyes:

Juist ingeschat: je moet het wel zelf zeggen. Maar geloof jij het?

Link naar reactie
Ik zou eerst de definitie van een klassieker willen zien, zodat we in elk geval allemaal weten wat we onder een klassieker moeten verstaan.
Het beste antwoord tot nu toe :rolleyes:

Wat dachten jullie van citroen traction avant, volvo amazone , VW kever (voor mij nooit een opel kadett in dit lijstje!) Ford capri. Allemaal autos die in grote series zijn gebouwd.

Denk dat je het HIER alzo moet afbakenen tot sportwagens (tweezitters).

Tweede afbakening : autos die na 20 - 30 jaar veel meer waard zijn (gevraagd, gezocht) dan vergelijkbare modellen van andere merken.

Als ik de openings fotos bekijk kies ik de Z3 facelift met verhoogde achterspatborden (sorry voor de 6 cilinder boys en ZZZazkia) + de z3 coupe (ook om het model, dus had Rob ook hier gelijk).

Link naar reactie
Ik zou eerst de definitie van een klassieker willen zien, zodat we in elk geval allemaal weten wat we onder een klassieker moeten verstaan. Geef daarna je oordeel, op die definitie gebaseerd.

Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status, vaak beschouwd met gevoel van nostalgie... :rolleyes:

Een klassieker of oldtimer is de gangbare benaming voor oude auto's en motorfietsen. Diverse landen hebben een officiële definitie om een voertuig oldtimer te mogen noemen; hoewel in bepaalde domeinen het begrip klassieker uitgebreid kan worden naar specifieke noemenswaardige en bekende technische hoogstandjes en/of bijzonder goede ontwerpen... <_<

Bron

Link naar reactie
Het beste antwoord tot nu toe :rolleyes:

Als ik de openings fotos bekijk kies ik de Z3 facelift met verhoogde achterspatborden (sorry voor de 6 cilinder boys en ZZZazkia) + de z3 coupe (ook om het model, dus had Rob ook hier gelijk).

Toch fijn dat ik nog even speciaal genoemd wordt.

Vind mijn interieur er overigens wel een beetje "klassiek" uitzien, maar had al begrepen dat dat niets met de definitie "klassieker" te maken had <_<

Krijg je... vrouw... kijkt toch meer naar de "looks" en details van een auto en niet naar de mogelijkheid of een auto t.z.t. veel waard kan worden... Wat uiteraard ook niet betekend dat ik het vervelend zou vinden, maar vooralsnog ben ik vooral blij met m'n bolide.

Overigens vind ik de Mazda MX5 al meer een "klassieker"-idee hebben... als ie nou ook nog echt mooi en snel was... :-)

Link naar reactie
Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status, vaak beschouwd met gevoel van nostalgie... :newblush:

Een klassieker of oldtimer is de gangbare benaming voor oude auto's en motorfietsen. Diverse landen hebben een officiële definitie om een voertuig oldtimer te mogen noemen; hoewel in bepaalde domeinen het begrip klassieker uitgebreid kan worden naar specifieke noemenswaardige en bekende technische hoogstandjes en/of bijzonder goede ontwerpen... :wave:

Bron

In dat geval zie ik de Z3 niet als een klassieker, net zomin als de Mazda en de Honda. Al blijft het ondanks de definitie een subjectieve aangelegenheid, IMHO.

Link naar reactie
Vind mijn interieur er overigens wel een beetje "klassiek" uitzien,

Dan heb jij ongetwijfeld hout. Ik heb dat hout ingewisseld voor het standaard zwarte plastic, vindt het hout veel te druk in combinatie met het duidelijk aanwezige rood.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.