Ga naar inhoud

Garant Occasion


Anja

Aanbevolen berichten

Zoals een aantal van jullie weten, wil ik (proberen) mijn Z3 te verkopen.

Omdat mijn Z3 nog vrij jong is (2002) moet deze bij verkoop nog een behoorlijk bedrag opbrengen.

Bij particuliere verkoop lijkt me dat een van de bezwaar, mede omdat er natuurlijk geen garantie op zit.

Nu kwam ik onlangs deze site van GarantOccasion tegen.

Hebben jullie hier ooit mee te maken gehad ? Zou dat werken?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoals een aantal van jullie weten, wil ik (proberen) mijn Z3 te verkopen.

Omdat mijn Z3 nog vrij jong is (2002) moet deze bij verkoop nog een behoorlijk bedrag opbrengen.

Bij particuliere verkoop lijkt me dat een van de bezwaar, mede omdat er natuurlijk geen garantie op zit.

Nu kwam ik onlangs deze site van GarantOccasion tegen.

Hebben jullie hier ooit mee te maken gehad ? Zou dat werken?

Ik hoop niet dat je een 3.0 hebt, kreeg het volgende:

Helaas, uw auto voldoet niet aan de acceptatie eisen om voor Garant Occasion in aanmerking te komen.

De volgende punten aan uw auto voldoen niet aan de eisen voor Garant Occasion:

Uw auto heeft 231 pk

Wij hopen u bij een volgende gelegenheid wel van dienst te kunnen zijn.

JCK

Link naar reactie

Die organisatie is echt onzin.

Ik kan dit (nog) niet onderbouwen, maar ik vind het hele gebeuren een soor Kamper-achtige uitstraling hebben.

Echt zo van: U krijgt weinig voor de auto en wij maken enorm veel winst die u eigenlijk zelf in uw zak had kunnen houden door hem zelf te verkopen.

Link naar reactie

Die troep hebben we hier in Engeland ook. Wordt zelfs officieel tegen gewaarschuwd dat het oplichtende organisaties zijn. Ze beweren vaak dat ze een "database" vol met klanten hebben die net zo'n auto zoeken als jij probeert te verkopen. Die klanten bestaan natuurlijk nooit.

In jouw geval zou ik die auto gewoon inruilen tegen een Z4 ...

Link naar reactie

Ik kan het nu WEL onderbouwen:

- Het allerergste ervan is dat je auto naar Profile gaat. Ik vind alles prima met m'n auto, behalve Profile bezoeken. Dit is werkelijk Nederlands slechtste autobedrijf waar allen aan en uit elkaar gesloopt wordt. Onderdelen die net nieuw zijn worden vervangen en als ze nog te goed zijn worden ze extra gesloopt om zoveel mogelijk nieuw te monteren.

Elk onderdeel is daar universeel en wordt "op maat" onder de auto geramd.

(zo dat lucht op)

- Bovendien is www.autoweek.nl, waarop ze adverteren, zeker geen goed bezochte site zoals de door mij eerder vermelde sites.

- Je auto krijgt een nieuwe APK, wat totaal niet interessant is voor de verkoper.

En daar betaal je 500,- euro voor.

Een advertentie op marktplaats kost 6,= euro btw.

Link naar reactie

Hallo anja. Stel je zelf de vraag : Koop ik liever een auto met garantie bij een btw dealer of van een particulier met deze garantie!!

het antwoord zal duidelijk zijn " de bmw dealer". Dus je auto zal toch minder opbrengen.

Naast de kosten (500 euro) loop je het RISICO dat de keurende instantie (in dit geval profile) je nu reparaties aan gaat praten die eigenlijk nog niet nodig zijn. Als je ze niet uit laat voeren wordt je auto niet goed gekeurd en ben je de 500 euries kwijt.

Op papier is het een aardig verhaal. In de praktijk zal het zowel voor koper als verkoper tegen KUNNEN vallen. (Merk op dat de krukas/cilinders en lagers uitgesloten zijn). Kleppen alleen als de distributieriem gebroken is etc.

Dus gewoon pariculier verkopen of inruielen en zwaar onderhandelen over de inruilwaarde want je schijnt een hele mooie goede z3 te hebben.

Ruil uitsluitend in tegen een z4 want we willen je niet missen op dit forum

Link naar reactie

Garant Occasion is een nieuwe merknaam van Variass B.V ????????? Vari Ass. ????? Dat betekent volgens mij dat je op alle mogelijke manieren genomen wordt op een plaats die de meesten van ons niet prettig vinden. Zeg niet dat dat je niet gewaarschuwd bent. De naam zegt genoeg. :thumbup:

Link naar reactie

Kleppen alleen als de distributieriem gebroken is etc.

De laatste keer dat ik keek was dit nog een ketting :schater:

Ga niet in zee met deze lui. Mocht dit echt het einde zijn, dan had je er allang vanalles over gehoord.

Vari-ass.... Het zijn gewoon lui die je daar very hard naaien of er vele variteiten op nahouden.

Link naar reactie

Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad de oplossing voor iemand die zijn auto particulier, met garantie, wil verkopen

Maar aan jullie reakties te zien, :thumbup: niet doen dus.....

Nog even en het begint weer mooi weer te worden, cabrio weer, dus misschien gewoon mijn ZZZ nog een op een van de sites zetten, maar welke ??

Link naar reactie

Anja,

volgens mij had ik het eerder al eens verteld, maar kan het niet vinden, voor E50,- kun je bij de BMW dealer een "keuringsrapport" laten opstellen. Je krijgt geen echt document mee, maar een bonnetje met daarop iets van keuring/inspectie. Ze doen dit vaak vlak voordat je uit je garantie gaat (om de importeur nog ff een poot uit te draaien), maar zullen dit ook wel na de tijd doen. Enige nadeel van het na afloop doen is natuurlijk dat je het oplossen van eventuele gebreken zelf moet betalen.

Alternatief zou ik desgevraagd door Ruud een keuringsrapportje laten maken.

DVG The Shrike

Link naar reactie
Anja,

volgens mij had ik het eerder al eens verteld, maar kan het niet vinden, voor E50,- kun je bij de BMW dealer een "keuringsrapport" laten opstellen. Je krijgt geen echt document mee, maar een bonnetje met daarop iets van keuring/inspectie. Ze doen dit vaak vlak voordat je uit je garantie gaat (om de importeur nog ff een poot uit te draaien), maar zullen dit ook wel na de tijd doen. Enige nadeel van het na afloop doen is natuurlijk dat je het oplossen van eventuele gebreken zelf moet betalen.

Alternatief zou ik desgevraagd door Ruud een keuringsrapportje laten maken.

DVG The Shrike

Heee, dat is nog wel een idee,

Ik heb overigens nog bmw huisselectie garantie tot eind augustus.....

dus eventuele gebreken, ...garantie .... :newblush:

Link naar reactie
Inruilen kan altijd nog, toch...

Scheelt in elk geval een keer onderhandelen :newblush:

Als je nog huisselectie garantie hebt, kun je dat toch overdragen aan de koper van jouw auto? Ik zou dat ff checken bij de dealer waar je de auto gekocht hebt. Als de garantie overdraagbaar is, heeft de koper geen enkel risico. Vermeld dat dan wel duidelijk in je adv.

Zelf heb ik net een auto verkocht via Marktplaats. Ik had em op Autotrack gezet en op marktplaats. Van Autotrack kreeg ik allerlei reacties van handelaren die een bod wilden uitbrengen. Als je het bod accepteert, krijgt de tussenpersoon (die voor jou de biedingen laat uitbrengen) een deel van de opbrengst. Ook is de adv. op Autotrack na 2 weken verlopen en dus verdwenen. Via Marktplaats kreeg ik veel reacties, maar ook allerlei onzin mail van lui die de auto voor bijna niets willen kopen, zo van: ik bied de helft van de vraagprijs. Uiteindelijk toch vlot verkocht via marktplaats. Als de administratie op orde is (rekeningen e.d.) en je hebt nog garantie, zou ik er als koper alle vertrouwen in hebben!!!!

Link naar reactie
Als je nog huisselectie garantie hebt, kun je dat toch overdragen aan de koper van jouw auto? Ik zou dat ff checken bij de dealer waar je de auto gekocht hebt. Als de garantie overdraagbaar is, heeft de koper geen enkel risico. Vermeld dat dan wel duidelijk in je adv.

Nee, helaas is die BMW huisselectie garantie niet overdraagbaar....

geen idee waarom niet, eigenlijk

als ik hem in zou ruilen bij een bmw dealer, geven ze misschien wel weer 2 jaar huisselectie garantie

Link naar reactie

Ik heb wel vertrouwen in ''autotrust''.

De koper krijgt dan 6 maanden garantie, in feite sluit je een garantieverzekering af, de koper koopt dus een gegarandeerd goede auto, mét garantie, goedkoper dan bij de handel; ik vind het echt een vondst want dat zou ik wel aandurven.

Normaliter zou ik geen particuliere auto kopen >€20000, maar op deze manier wel.

Als er meer mensen zo denken [vast wel] is dit wel een optie toch?

Eén reactie in 3 maanden? shocking!

De meeste potentiele kopers gaan voor een dergelijk bedrag toch liever naar de dealer maar als je een gekeurde auto met garantie aan kan bieden is het een andere zaak.

Het voorjaar komt eraan, dus dan zijn cabrio's sowieso interessanter om aan te schaffen, een proefrit met kappie open en ze zijn verkocht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.