Ga naar inhoud

Wegligging


Gast Gast_Robbertbmwz3

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Robbertbmwz3

Hallo allemaal,

Ik lees regelmatig over de gewelidige wegligging van de z3................ Ik had hiervoor een bootjes , maar die vond ik veel strakker door de bocht gaan. Sterker nog, ik heb het gevoel dat mijn z3 (1.8) op een klaverblad echt behoorlijk 1 kant op hangt :lmao: :cooltext:

Ligt het aan mij............... ?????? Of moet ik er gewoon eens door iemand die WEL verstand heeft van auto's naar laten kijken?

C.g.u.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Heb zelf ook een bachetta gehad en herken je gevoel..

Welnu: de ultime test.

Rijdt met een bootjes 'te hard' een lange klaverblad bocht, doe dit nadat je al eventjes niet meer met een bootjes hebt gereden maar wel met je Z3.

Heb dit zelf gedaan en het voelde als een 'bijna-dood' ervaring en ik kon me niet voorstellen dat dit gevoel me niet eerder was bekropen.... :lmao:

En dat terwijl ik er toch echt wel hard mee reed.

Door de goede wegligging en de minder rumoerige motor is de snelheidsbeleving lager dan in een bootjes, terwijl je toch makkelijk harder gaat.

Link naar reactie

Mijn 1.8 helt met zijn standaard onderstel nauwelijks over, blijft keurig, ook bij snel genomen bochten.

Binnenkort Eibach verlagingsveren 30 mm eronder. Mag met de standaard schokbrekers (Ik weet 't: mooier/beter is 't met nieuwe schokbrekers).

Ben benieuwd.

Link naar reactie

Ik was in mijn ///M roadster niet tevreden over het ///M onderstel, de auto werd bij hoge snelheden zoekerig in de bochten en kwam bij het accelereren uit de veren. Nu met H&R gewindefahrwerk stukken beter, ik kan veel vroeger op het gas en kom stukken harder de bocht uit en geen irritant gewaggel meer. ben nog een beetje aan het experimenteren hoe ver ik kan gaan is op de openbare weg erg moeilijk, zegt denk ik genoeg ;) :D

Link naar reactie

ahahhhhaaaaaaaa!

Ik dacht dat het aan mij lag. Bochten die ik met mijn Alfa diesel met 120 neem (tegen de grens, maar met FWD is die makkelijk te rijden, het is tenslotte mijn dagelijkse auto, waarmee ik kan lezen en schrijven + de 147 is natuurlijk een prima rijdersauto), kan ik / durf ik met de MC maar met 100 te nemen, omdat hij "waggelt" in de bochten :(

Maar die ervaring heb jij dus ook, Pierre?

Link naar reactie

Komt ie bij acceleratie uit de veren, iets met de voorkant omhoog is toch wel normaal? Maar de bochten moeten toch zonder wiebelen te doen zijn. Hebben jullie er Traction Control op zitten (ik weet niet van welk jaar jullie Ms zijn)? Reageert ie ook zo als je het uit zet? Misschien gaat ie wiebelen omdat ie toch een beetje power van een wiel af haalt om de stabiliteitscontrole tevreden te stellen.

Wat is dat H&R gewindefahrwerk precies? Een heel nieuw onderstel of alleen vering?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.