Ga naar inhoud

50 mm spoorverbreders & originele bouten


Michel#1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je moet even meten wat de gat-diepte van de spoorverbreder is.

Dan even meten hoever de bout door je wiel heensteekt.

De mout moet altijd korter zijn dan de diepte van het gat.

(ik zou zeggen... +/- 5mm. korter volstaat.)

Maar wat moet je nu met 50mm spoorverbreders....

Wil je op hoge snelheid de wissels van de randstad-rail gaan testen... :D

Link naar reactie
Orginele bout door de spoorverbreder heen steken, er moet dan aan de naafzijde minstens 6 windingen zichtbaar zijn. Wielen komen dan wel mega schuin te staan...

Ik zie Marvin al weer bezig met zijn fotowinkel. :D

Link naar reactie

Oeps foutje! :D :muur:

Ik bedoelde dus 5 mm

Ik zit met hetzelfde probleem waar Rob ook mee zat. :wub:

Heb nu mogelijk nieuwe velgen. Maar die kunnen net, zonder aan te lopen tegen de veerpoot (KW), vastgezet worden.

10mm is net teveel omdat dan de velg iets te veel uitsteekt. 5mm zou wel moeten kunnen.

Vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Oeps foutje! :D :muur:

Ik bedoelde dus 5 mm

Ik zit met hetzelfde probleem waar Rob ook mee zat. :wub:

Heb nu mogelijk nieuwe velgen. Maar die kunnen net, zonder aan te lopen tegen de veerpoot (KW), vastgezet worden.

10mm is net teveel omdat dan de velg iets te veel uitsteekt. 5mm zou wel moeten kunnen.

Vandaar mijn vraag.

Lijkt mij te kloppen, ik heb 7 mm verbreding aan de voorkant. Maar Pierre verbetert wel waar incorrect.

Link naar reactie
Heb ik ook gedaan, gaat gewoon goed met de orginele bouten. Verbreder tegen velg aan drukken, bout er doorheen, en kijken hoeveel schroefdraad je nog over hebt. Halve centimeter is dus genoeg.

In de werktuigbouw is de norm 1maal de diameter moet de minimale indraailengte zijn, is dus 10mm.

Klopt dus wat Pierre zegt 6 a 7 omwentelingen is dus bij een schroefdraadspoed van 1,5 mm ongeveer 10 mm.

Een halve centimeter is te weinig, en beschadig je de schroefdraad als je de bout vastdraaid omdat hij er te kort in zit.

Link naar reactie

Ik heb zelf 15 mm , hiervoor heb ik natuurlijk wel nieuwe bouten besteld het voordeel is dat je het aantal gangen wat je gebruikt in de naaf hetzelfde kunt laten door bouten te bestellen die de extra lengte hebben van je spoorverbreder.

Moet eerlijk zeggen ...achter 255 + een verbreder van 15 mm ..................super wreed :lol:

Groetjes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.