Ga naar inhoud

Mazzeltje, ben benieuwd


RobC

Aanbevolen berichten

Een vriend/garagehouder staat er op dat ik een ingeruilde Z3 2.8 een dag meeneem. Puur ter vergelijking met mijn 1.8.. Wel, geen probleem, dacht ik zo. Morgen, zaterdag, neem ik 'm mee. Nee, daar gaat het niet om, hij weet dat ik 'm niet zal (kan!) kopen... Hierbij een fotootje van de auto:

post-3-1090619625.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb het niet te gek gemaakt en ben zo'n twee uur met de 2.8 weggeweest. Tja... :angry:

Na een minuut of tien rustig aan te hebben gedaan, dijk Deventer - Zwolle, afslag naar binnenweggetjes genomen. En het gas d'r op. En ja, ongelofelijk. Precies wat Huub al zei: met name in de sportstand ('t is een automaat) trekt het al als een tierelier, doortrappen en hij versnelt nog een keer. Of d'r een turbo op zit. Ik heb me op de binnenwegen veel laten terugzakken om die sensatie vervolgens opnieuw te beleven.

Daarna de snelweg op: Zwolle - Amersfoort. Effe 100 waar dat moet, nou ja, 100... ;) en toen even vol d'r tegenaan. Er kwam geen einde aan, hij blijft gaan. Tegen de 200 maar gestopt, want bloedlink natuurlijk (druk en er wordt daar veel gemeten).

Snelweg af bij 't Harde en over de Veluwe via Apeldoorn weer terug. En maar spelen.

Of de trekkracht bij lage toeren groot is kan ik niet beoordelen. Automaat, je kunt niet zoveel beïnvloeden. Wat ik wel weet is dat dit een dijk van een auto is. Wat een prestaties zet dat neer. En dit is dan de 2.8. Hoe moet dat dan zijn bij de 3.0, 3.2, M??? :(

Overigens remt deze 2.8 fantastisch, veel beter dan mijn 1.8.

Was er geen minpunt? Jazeker wel. Zo snel als deze auto is, zo snel is ook de benzinemeter. Allemachtig, in no time zakt die naald. Toen ik begon zag ik dat 'ie richting reserve ging, keek na ca. 5 minuten weer en toen brandde het lampje al, stond 'ie al halverwege in het rood. Ja, hij is gek op benzine.

Morgen weer in mijn eenvoudige 1.8. Zal knap tegenvallen, met die paar lullige PK-tjes. Maar ja, je kunt niet alles hebben in het leven, toch? Zei hij, tegen beter weten in... :D

Link naar reactie

Rob heb je verslag met plezier gelezen en voel de sensatie met je mee en wat die vraag betreft de ///M die heb ik ook nog steeds. :angry:

Groet huub

Link naar reactie

Marc, ik zie dat jij ook een 1.8 hebt. Probeer eens een rit te maken met een (>) 2.8. Ik garandeer je dat je het een sensatie vindt. De wegligging van de Z3 ken je, maar nu de combinatie van wegligging, acceleratie en snelheid. 't Is nét wat meer autorijden. Nou ja, net...

Link naar reactie

Jongens jongens laat je niet gek maken het is een ramp elke keer bij het tankstation om het slurpende "kreng"af te tanken.

Groet huub

ps (is alleen voor de gemoedsrust)

Link naar reactie
Marc, ik zie dat jij ook een 1.8 hebt. Probeer eens een rit te maken met een (>) 2.8. Ik garandeer je dat je het een sensatie vindt. De wegligging van de Z3 ken je, maar nu de combinatie van wegligging, acceleratie en snelheid. 't Is nét wat meer autorijden. Nou ja, net...

haha Rob ik heb nu jouw M-kieuwen dus ik heb er nu zo'n slordige 200 PK bij...

Nee, ff serieus. Tuurlijk is meer vermogen altijd beter, denk dat dat gewoon verslavend werkt. Ik heb vóór de Z3 een getunde Saab turbo gehad, en het was met de Z wel ff wennen, die heeft maar de helft aan vermogen. Ik ben nu nog fulltime student, en een upgrade naar iets anders zit verlopig niet in. Denk dat als ik die stap zet, ik wel voor een M zou gaan, da's toch echt "the cream of the crop"

Grtz, Marc

Link naar reactie

Hé, Marc! Ik wist helemaal niet dat jij de Marc bent van de M-kieuwen! :angry:

Zoals Huub zich óók al alvraagt in de Member's Gallery: Waar zijn de kieuwen? Nog niet laten spuiten en gemonteerd?

Van een Saab Turbo naar een 1.8 zal inderdaad niet echt een meevaller zijn geweest. Vóór de Z3 reed ik 318i; daarmee vergeleken dacht ik dat de Z3 iets vlotter zou zijn door minder gewicht, maar dat bleek niet het geval te zijn.

Wel, mocht ik de Staatsloterij nog een keer winnen (overtigens is die kans 50%: je wint 'm, of je wint 'm niet) :D dan weet ook ik de PK'tjes wel te vinden...

Groet! Rob.

Link naar reactie

Ik denk alleen bij de allereerste Z3's (de mijne is gebouwd ergens in 7-95) Zal wel liggen aan de kwaliteit van de lak, of aan het spuitproces. Carroseriegarantie heeft ie iig niet meer. Denk dat ik beter alles kan laten spuiten ivm kleurverschil.

Link naar reactie
Jongens jongens laat je niet gek maken het is een ramp elke keer bij het tankstation om het slurpende "kreng"af te tanken.

Groet huub

ps (is alleen voor de gemoedsrust)

Huub,

Snapnie wat je met die auto doet??? Bedenk wel dat je met die 19 inches toch ietwat minder km op de teller krijgt door de toegenomen afrolomvang.

Anders zal het wel aan die automaten liggen, die zescilinders zijn normaliter relatief zuinig tot zeer zuinig :D

Maar die verslavende zescilindersound noopt natuurlijk meer tot gas geven dan die viercilinder stofzuigers (sorry viercilinder drivers :(:angry: ;) )

Maar van de andere kant als je als student al een Z3 kunt rijden wat moet dat na die studie wel niet worden :D

groet,

Pierre

Link naar reactie

Pierre

Die text was een beetje gekscherend bedoeld ik maak me niet druk om het benzineverbruik de coupe bevalt ons perfect en wat het geluid van de zescilinder betreft dat blijft kicken. :angry:

Groet huub

Link naar reactie

Rem,

Als je de Z3 bedoelt waarin in heb gereden, de 2.8, zie onderstaand. Voor alle duidelijkheid: Ik geef slechts antwoord op de vraag van Rem en ben beslist niet doende hier een Z3 aan te prijzen!

Opties en Extra's:

ABS, Airbag bestuurder, Airbag passagier, Airconditioning, Alarmsysteem SCM goedgekeurd, Radio/CD speler, Centrale Vergrendeling, Centrale Vergrendeling afstandbediend, Cruisecontrol, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, Elektrisch verstelbare bijrijdersstoel, Elektrisch bedienbare ramen voor, Lederen bekleding, Licht metalen velgen, Mistlampen, Navigatiesysteem, Open dak elektrisch, Stuur bekrachtiging, Sportstoelen, Stoelverwarming, Boordcomputer, Verwarmde spiegel(s), Elektrisch verstelbare spiegels, Getint glas, Bumpers in kleur

Bijzonderheden:

De meeneemprijs is 23.950, - euro. Voor 25.950,- euro met zes maand bovag garantie en afleveringsbeurt.

Deze auto is voorzien van een hardtop en een koffer op de achterklep. Navigatie van Philips Carin, carkit van Nokia en Radio/CD van Kenwood.

Ik hoop dat dit je vraag voldoende beantwoordt.

Groet,

Rob.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.