Ga naar inhoud

Autoradio met BT carkit


bridders

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De Parrot Rhythm 'n Blue.

Scheelt toch weer allerlei toeters en bellen aan het dashboard. Het is niet bedoeld om in de ZZZ te bouwen, maar wel in de woon-werk voiture.

Kent iemand dit apparaat en was is je ervaring of zijn er nog alternatieven?

Koppeling met de telefoon werkt prima en is een goed alternatief voor een kit.

Het gebruik van de CD functies is wel geliminteerd. Zo kan bv niet tijdens het spelen snel vooruit of achteruit spoelen.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
De Parrot Rhythm 'n Blue.

Scheelt toch weer allerlei toeters en bellen aan het dashboard. Het is niet bedoeld om in de ZZZ te bouwen, maar wel in de woon-werk voiture.

Kent iemand dit apparaat en was is je ervaring of zijn er nog alternatieven?

Na het jatten van mijn VDO in mijn alfa heb ik er een P R&B ingezet. Bevalt best vooral het hands free gedeelte. Als je geen hoge eisen steld aan geluid etc, prima prijs/kwaliteit.

Pioneer en sony hebben iets dergelijks maar zijn kostbaarder.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Waar zouden jullie adviseren om een losse microfoon te plaatsen?

Normaal hang je hem bij je binnenspeigel, zover mogelijk van je speakers vandaan, maar met een open dak lijkt me dat geen goed idee. Alternatief zou de handrem kunnen zijn?

Link naar reactie
Waar zouden jullie adviseren om een losse microfoon te plaatsen?

naast de binnenverlichting of aan de zonneklep lijkt me de beste plek.

Die van mij zit naast de binnenverlichting en dat werkt prima, met 120 op de snelweg word het iets moeilijker te verstaan voor de andere kant maar nogsteeds hoorbaar, denk dat je daar toch niet onderuit komt. Plaatsen bij de handrem lijkt me niet verstandig, geluid komt beter door als je in de richting van de mic. praat en dat is nogal lastig mogelijk dan.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Heb nu een Sony MEX-BT2500 in mijn Z3 coupe. Werkt perfect en de look van de radio is vrij rustig (mat zwart), heeft wel blauwe verlichting, dus qua verlichting geen 100% match met Z3 binnenverlichting.

img1663zl8.jpg

Voordeel is dat het ding niet duur is (ik heb 135 euro betaald) en dat je verder niks hoeft in te bouwen, de microfoon zit in de unit zelf. En hij ondersteunt ook A2DP, dus het streamen van audio via Bluetooth, als je telefoon dat ondersteunt.

Link naar reactie

Zelf ben ik ook op zoek naar een radio met bluetooth nu is mijn vraag het volgende: weet iemand een radio/carkit waar ik meerdere telefoons aan kan hangen en dat hij ongeacht welke telefoon afgaat hij opneemt? Ook Ben rijdt regelmatig in de Z3 dus is het handig als hij instapt dat de carkit hem dan ook direkt herkent. Ik heb nu een bluetooth carkit waar ik meerdere telefoons aan kan hangen, alleen de laatst ingestelde telefoon onthoud hij, wil ik een ander toestel gebruiken dan moet ik die eerst aanmelden en vervalt de connectie met de eerste telefoon. Iemand een tip? Oh en we willen geen "bling bling" radio :)

Link naar reactie
Zelf ben ik ook op zoek naar een radio met bluetooth nu is mijn vraag het volgende: weet iemand een radio/carkit waar ik meerdere telefoons aan kan hangen en dat hij ongeacht welke telefoon afgaat hij opneemt? Ook Ben rijdt regelmatig in de Z3 dus is het handig als hij instapt dat de carkit hem dan ook direkt herkent. Ik heb nu een bluetooth carkit waar ik meerdere telefoons aan kan hangen, alleen de laatst ingestelde telefoon onthoud hij, wil ik een ander toestel gebruiken dan moet ik die eerst aanmelden en vervalt de connectie met de eerste telefoon. Iemand een tip? Oh en we willen geen "bling bling" radio :)

Aan de Sony MEX-BT2500 kun je tot 8 telefoons koppelen. Dit koppelen doe je maar 1 keer. Daarna zal de radio, afhankelijk van welke telefoon hij kan vinden automatisch een verbinding op zetten. Zo hebben Simone en ik allebei onze telefoons "gepaired" in de Z3 (aan de Sony radio). Dus hij zet automatisch een verbinding op met je telefoon als je instapt en de radio aangaat. Als we allebei in de auto zitten (en allebei onze telefoons bij ons hebben) zet ie een verbinding op met de laatste telefoon waar hij daarvoor mee verbonden was.

In onze "ieder dag auto's" hebben we trouwens allebei een Nokia CK-7W carkit, die werkt op dezelfde manier. Maar daar heb je weer flink wat in te bouwen:

-black box

-microfoon

-speaker

-bedienknop

We wilde de Z3 coupe strak houden en daarvoor is de Sony (of een andere unit met ingebouwde microfoon) een goede oplossing.

Of het ding in jou ogen "bling bling" :guitar: is, kun je zelf beoordelen, hierboven staat een foto van onze Z3 met de radio erin.

Edit: ik bedacht met vanmorgen dat het feit dat je bij je huidige carkit iedere keer moet "pairen" ook aan je telefoon(instellingen) kan liggen. Wij hebben in ieder geval allebei een Nokia en daar hebben we in de BT settings de BT radio van de Z3 "geautoriseerd" om automatisch een verbinding te maken met de telefoon.

Link naar reactie
Aan de Sony MEX-BT2500 kun je tot 8 telefoons koppelen. Dit koppelen doe je maar 1 keer. Daarna zal de radio, afhankelijk van welke telefoon hij kan vinden automatisch een verbinding op zetten. Zo hebben Simone en ik allebei onze telefoons "gepaired" in de Z3 (aan de Sony radio). Dus hij zet automatisch een verbinding op met je telefoon als je instapt en de radio aangaat. Als we allebei in de auto zitten (en allebei onze telefoons bij ons hebben) zet ie een verbinding op met de laatste telefoon waar hij daarvoor mee verbonden was.

Dat vind ik vreemd. Ik heb ook 2 toestellen, maar als ik de ene pair vind ie de ander niet meer (tenzij ik dan op de telefoon handmatig weer de radio laat zoeken) :unsure:

Link naar reactie

Bedankt voor de informatie enne je Sony is zeker niet "bling bling" maar zoals ik uit je verhaal kan opmaken (en de post van Delta) is het dezelfde situatie die ik nu heb. Beide telefoons zijn gepaired en geautoriseerd, maar als ik in de auto stap neemt de carkit alleen de laatst aangemelde telefoon aan, als ik de andere op wil laten nemen moet ik deze handmatig vanaf de telefoon de carkit laten zoeken.

Vandaag vertelde iemand mij dat het bij de Parrot Rythem & Blues wel mogelijk is om ongeacht welk toestel afgaat hij deze zal opnemen, ik zal eens op internet gaan spitten of dit werkelijk zo is.

Link naar reactie
Beide telefoons zijn gepaired en geautoriseerd, maar als ik in de auto stap neemt de carkit alleen de laatst aangemelde telefoon aan, als ik de andere op wil laten nemen moet ik deze handmatig vanaf de telefoon de carkit laten zoeken.

@Carin: Bedoel je, als je met allebei de telefoons tegelijk in de auto zit? Dat kan namelijk niet, er kan maar 1 telefoon tegelijk aangemeld zijn op een BT carkit. Dat is niet zozeer een gebrek van Sony, maar een onderdeel van de Bluetooth standaard.

@Delta737: kun je de Sony radio niet uit de lijst van "gepairde apparaten" kiezen en "verbinden" kiezen?

Link naar reactie
Op de telefoon wel inderdaad, geen probleem. Maar wat ik graag wil is dat de radio contact maakt, ongeacht met welke van de gepairde telefoons ik de auto instap. Ik begrijp dat dit bij jou ook niet werkt?

Morgen ga ik er weer met de Z3 op uit, voor de mega-Manuel-poetsbeurt, dan kijk ik eens of het inderdaad zo werkt als je beschrijft. Laat morgen meer weten.

Link naar reactie

uh, spijt me te moeten melden dat mijn Nokia E70 + Sony BT radio zich niet helemaal gedragen hebben dit weekend. :rolleyes:

De Nokia heeft zich wel gekoppeld met de radio, zonder actie mijnerzijds. Contactsleutel omdraaien, radio aan, Nokia geeft aan "verbonden". Als ik dan belde ging de radio ook netjes naar "BT telephone" als SOURCE, maar ik hoorde de andere kant niet en zij mij ook niet. Pas toen ik de Nokia afschakelde kon ik gewoon bellen. Nog geen tijd verder gehad om het te onderzoeken of om het even te proberen met de telefoon van mijn vrouw. Misschien is het wel een kwestie van opnieuw pairen. Check het nog een keer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.