Ga naar inhoud

Z3 coupe aanschaffen


martinvh

Aanbevolen berichten

Beste Z3 rijders,

Als net afgestudeerde ben ik op zoek naar een fijne, redelijk vlotte achterwielaangedreven auto voor dagelijks gebruik.

In dit segment is er maar één mooi model, de Z3 coupe.

Het is voor mij na een tijdje op het forum te hebben gelezen duidelijk dat deze uit Duitsland moet komen. Maar wat ik me afvraag is wat MOET ik meekrijgen uit Duitsland en waar moet ik echt op letten bij de aanschaf? En natuurlijk wat de complicaties zijn bij de aanvraag van een NL kenteken.

Het één en ander weet ik wel (zoals bv. ramen die niet meewerken) omdat mijn broertje een Z3 Roadster rijdt.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 2.8, dit door prijs en omdat deze naar mijn mening snel genoeg is.

Ik zie graag jullie reacties.

Groeten Martin

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Z3 rijders,

Als net afgestudeerde ben ik op zoek naar een fijne, redelijk vlotte achterwielaangedreven auto voor dagelijks gebruik.

In dit segment is er maar één mooi model, de Z3 coupe.

Het is voor mij na een tijdje op het forum te hebben gelezen duidelijk dat deze uit Duitsland moet komen. Maar wat ik me afvraag is wat MOET ik meekrijgen uit Duitsland en waar moet ik echt op letten bij de aanschaf? En natuurlijk wat de complicaties zijn bij de aanvraag van een NL kenteken.

Het één en ander weet ik wel (zoals bv. ramen die niet meewerken) omdat mijn broertje een Z3 Roadster rijdt.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 2.8, dit door prijs en omdat deze naar mijn mening snel genoeg is.

Ik zie graag jullie reacties.

Groeten Martin

Hoi Martin. Welkom op het forum. Ook al ben ik het niet eens met je keuze (ik vind de Z4 Coupe geweldig maar de ZZZ Coupe vind ik :discussie: ) verwijs ik je toch graag naar de homepage van dit forum. Bij FAQ vindt je alles wat je wilt weten. Als je dan nog vragen hebt kun je mij een PM sturen want ik heb mijn auto vorig jaar ook uit Dld gehaald. Succes

Link naar reactie
Beste Z3 rijders,

Als net afgestudeerde ben ik op zoek naar een fijne, redelijk vlotte achterwielaangedreven auto voor dagelijks gebruik.

In dit segment is er maar één mooi model, de Z3 coupe.

:discussie: Afgestudeerd op goede smaak zeker? (ff Huub te snel af zijn)

Ik denk overigens dat je voor autos uit D ff moet opletten dat de standaard opties in D niet altijd hetzelfde zijn. Vooral alarmklasse 3 (biohazard code red incl. chimp) is in D niet verplicht en hier wel een vereiste van de geldkloppers verzekeraars, als ik de verhalen zo gelezen heb.

p.s. @ Stopless; niet iedereen hoeft toch gelijk de Robknop te gebruiken en mag toch ook gewoon zijn/haar vraag stellen, zonder gelijk op zijn kop te krijgen.

Link naar reactie
:discussie: Afgestudeerd op goede smaak zeker? (ff Huub te snel af zijn)

Ik denk overigens dat je voor autos uit D ff moet opletten dat de standaard opties in D niet altijd hetzelfde zijn. Vooral alarmklasse 3 (biohazard code red incl. chimp) is in D niet verplicht en hier wel een vereiste van de geldkloppers verzekeraars, als ik de verhalen zo gelezen heb.

p.s. @ Stopless; niet iedereen hoeft toch gelijk de Robknop te gebruiken en mag toch ook gewoon zijn/haar vraag stellen, zonder gelijk op zijn kop te krijgen.

:lol2: :fiew: Volgens mij geef ik niemand op zijn kop. Lees jij wel goed? Ik verwijs Martin naar de relevante info en stel daarnaast mijn kostbare tijd beschikbaar om via PM vragen te beantwoorden die dan nog bij Martin leven.

NB

Dacht jij soms dat ik zijn bericht spam vindt :lol2: Nee ik vind de ZZZ Coupe de Spam van de snelweg. :schater: Vandaar dat ik het "niet eens ben met zijn keuze"

Link naar reactie

Ik heb er net 1,5 maand geleden eentje uit Duitsland gehaald, een Coupe 2.8.

DE beste keuze overigens, een Coupe :discussie:

Wat je mee MOET krijgen zijn de Fahrzeugbrief (het Duitse kentekenbewijs) en een CVO (Certificaat van Overeenstemming). Deze zijn noodzakelijk voor de invoer bij de RDW. Als je de laatste er niet bij hebt kun je deze ook opvragen bij BMW Duitsland. In mijn geval deed de BMW-dealer dat voor me, en deze was 2 weken later netjes opgestuurd. Ook een nieuwe originele radiopas heb ik op deze manier via BMW DL van de Duitse dealer gekregen.

Verder gewoon alles netjes nalopen, en als je bij een dealer koopt: EuroPlus garantie erbij als je slim bent. Je gaat namelijk niet zo gemakkelijk weer eventjes terug voor je garantie naar je dealer (in mijn geval tegen de Poolse grens aan, 950km enkele reis). Of de prijs moet retescherp zijn zonder garantie natuurlijk....

Wat wel belangrijk is: hoe ga je de auto naar NL halen? Een export kenteken in Duitsland krijgen is wel wat werk, zeker als je hem niet bij een dealer maar bij een particulier koopt. Samen naar gemeente huis om te auto af te melden, vervolgens een Duits exportkenteken halen bij de TUV, vervolgens platen laten drukken en vervolgens een dagverzekering afsluiten bij (ik dacht) het TUV-station. En dit kan alleen als de auto nog een geldige TUV-keuring heeft, anders moet je hem eerst laten keuren!! Als je hem bij een dealer koopt zou die dit allemaal voor je kunnen regelen, zodat je die romslomp allemaal niet hebt.

Of je haalt hem op een autoambulance op zoals ik het heb gedaan. Je moet dan alleen wel en autoambulance hebben, een geschikte trekauto en het geschikte rijbewijs.

Succes!

Link naar reactie
:discussie: Afgestudeerd op goede smaak zeker? (ff Huub te snel af zijn)

Ik denk overigens dat je voor autos uit D ff moet opletten dat de standaard opties in D niet altijd hetzelfde zijn. Vooral alarmklasse 3 (biohazard code red incl. chimp) is in D niet verplicht en hier wel een vereiste van de geldkloppers verzekeraars, als ik de verhalen zo gelezen heb.

p.s. @ Stopless; niet iedereen hoeft toch gelijk de Robknop te gebruiken en mag toch ook gewoon zijn/haar vraag stellen, zonder gelijk op zijn kop te krijgen.

Achter die Robknop zit een berg info in posts. Waarschijnlijk meer dan in een enkele antwoordpost valt te vangen.

Daarnaast heeft Danny niet voor Jan Joker zijn FAQ's met vele links geplaatst. Het lijkt mij niet nodig elke zelfde (!) vraag uitgebreid te beantwoorden als daar eerder al 100x uitgebreid op is geantwoord, maar wie zich geroepen voelt elke keer weer hetzelfde antwoord te geven: vooral niet nalaten. :fiew:

Link naar reactie
Achter die Robknop zit een berg info in posts. Waarschijnlijk meer dan in een enkele antwoordpost valt te vangen.

Daarnaast heeft Danny niet voor Jan Joker zijn FAQ's met vele links geplaatst. Het lijkt mij niet nodig elke zelfde (!) vraag uitgebreid te beantwoorden als daar eerder al 100x uitgebreid op is geantwoord, maar wie zich geroepen voelt elke keer weer hetzelfde antwoord te geven: vooral niet nalaten. :)

Of elke keer op dezelfde manier te reageren dat ze zelf maar moeten zoeken :P

Link naar reactie

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Het één en ander is me al duidelijk geworden. Vooral de opmerking over het alarm wat hier in NL vereist is, vond ik een goede!

Mochten jullie nog meer tips hebben inzake het onderwerp van dit topic... let me know!

Groeten Martin

(btw. Ik heb in DE een Coupe met wieldoppen te koop zien staan ...... :newblush: )

Link naar reactie

Zal inderdaad wel winterbanden zijn... verplicht in De onder winterse omstandigheden.

Maar nog even een vraag over de Z3 Coupe 2.8

Ik zie verschillende staan maar ze verschillen toch.

Mij valt op:

- sommige met oranje balk en andere met witte balk in achterlicht en zijknipperlicht.

- ik weet dat er 2 verschillende Vanossystemen zijn (enkel en dubbel) is dit op de Coupe ook van toepassing en zo ja, vanaf wanneer?

- er is een facelift versie, maar vanaf welk bouwjaar en wat zijn de kenmerken van de facelift.

Ik ben trouwens 1.88m, is dit goed te doen in QP?

Groeten Martin

Link naar reactie

QUOTE(Huub @ 22 Jan 2007, 18:53)

Of elke keer op dezelfde manier te reageren dat ze zelf maar moeten zoeken

Great minds think alike

--------------------

Op zich was bovenstaande een serieuze vraag van me en kan ik over die onderwerpen niets vinden in zowel Faq als zoekfunctie.

Martin

Link naar reactie

Wat de achterlichten betreft is dat sommigge de achterlichten hebben vervangen voor wit/rode achterlichten(orgineel BMW)en idem de zijknipperlichten en op de M zijn ze volgens mij standaard.

En er zijn geen facelift modellen in de QPe's alleen kleine veranderingen zoals een chrome strip op de achterklep en chrome ringen om de koplampen en de middeconsole is anders.

En je lengte is geen probleem.

En de Qpe heeft dubbel vanos nmw

Link naar reactie
misschien moet je maar eens een topic "gevraagd z3 qp" opstarten, ik denk dat je achterover gaat vallen hoeveel er hier officieel niet, maar eigenlijk toch wel te koop staan... :kisstogether:
Nou dat je het zegt!

Ik denk dat QP rijders wat angst hebben om van een burgerlijke gezinsauto in een cabrio te stappen en dan de halfslachtige oplossing van de QP kiezen.

Na een poosje ruilen ze dan in voor een cabrio.

Link naar reactie
Nou dat je het zegt!

Ik denk dat QP rijders wat angst hebben om van een burgerlijke gezinsauto in een cabrio te stappen en dan de halfslachtige oplossing van de QP kiezen.

Na een poosje ruilen ze dan in voor een cabrio.

Moet ik eerst Homo worden en dan kapper van beroep :kisstogether:

Link naar reactie

Mooie uitspraken.

Maar ik kom niet uit een burgelijke gezinsauto.....

Mijn broertje heeft een Z3 roadster, héél fijne auto..... voor in de zomer.

Helaas kan ik me niet een Coupe en een Roadster permiteren, dus wordt het één van de twee (Coupe dus)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben zojuist terug uit Duitsland!!!

En heb een cosmos zwarte Z3 coupe 2.8 gekocht!!! (voeg me dus maar toe aan de lijst)

Fijne auto, compleet ingevulde boekjes erbij. Hij was 2e eigenaar en kocht hem bij BMW met 18.000km op de teller. De eigenaar ervoor was een dame (Veronika).

De auto heb ik zelf naar NL gereden met zijn platen, met de afspraak dat hij hem tot vanavond verzekerd zou laten en met een "huurcontract" zodat ik als Nederlander in NL mag rijden met een Duitse auto.

De auto is schadevrij maar heeft allemaal deuken in de lak door hagel. Hier was de prijs ook naar en heb de 2300euro die strippen en spuiten kosten hierin meegenomen. Mijn broertje heeft ook z'n Z3 opnieuwe Cosmos laten spuiten... en dat is ziet er gelikt uit.

De hagelschade is maar beperkt, alleen als je het weet zie je het... helaas ben ik in een ver gevorderd stadium perfectionistisch.

Bovendien zitten er op: M-stuur en M buitenspiegels (moooiiii). Walnuss bekleding, wortelhouten middenconsole, winterbanden op alu velgen, 245achter en 225voor breedt zomerbanden op rundspreichfelgen.

Hiervoor reedt ik een Golf IV tdi 90pk-> top 180km/u. Met de Z3 reedt ik met gemak al meteen 250km/u op de teller, WAT EEN WAGEN!!!

Martin

Link naar reactie

250, met de wind in de rug? Dacht dat hij met veel moeite de 230 haalde? :blink:

Maar gefeliciteerd met de aankoop!!! :rolleyes: Optielijst belooft veel moois als wij straks de foto's krijgen te zien. :sleepy:

Btw, vind je het goed als we hier verder gaan? Dan houden wij het mooi schoon, en vervuilen we het andere topic(s) niet. :sleepy:

Link naar reactie

Natuurlijk mogen we hier doorgaan.

Ik reedt echt met gemak 250 op de teller. Het windrichtingvaantje van mn zeilboot had ik niet bij me.

M'n pa rijdt een S320 cdi en kon me niet bijhouden.

Aan m'n optielijst ben ik de Harman Kardon installatie nog vergeten toe te voegen. Die klinkt er goed namelijk.

Martin

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.