Ga naar inhoud

K&N op 2.8


Michiel

Aanbevolen berichten

Op zoek naar een iets minder geciviliseerd geluid bij gasgeven heb ik gisteren een K&N-set gemonteerd: nieuw en bestemd voor de 2.8. Montage was fluitje van een cent, maar daar zit 'm nu dan ook het probleem!! Er komt bij een bepaalde luchtflow een helse fluittoon uit het vooronder en dat was niet de bedoeling....... Ook even geprobeerd zonder filter, exact hetzelfde.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en/of wie weet een oplossing (anders dan al dat originele plastic terugplaatsen)?.

Michiel.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen idee, lijkt me in ieder geval niet normaal, ff bij K&N bellen!!

Had zo´n ding op een van mijn golfjes VR6, aanzuiggeluid is enorm, mensen draaien zich om op straat, bijna embarresing :D ;)

Qua prestaties had ik het idee onderin minder prower te hebben maar bovenin meer, in ieder geval en groter gat tussen lage en hoge toeren, niet zo smooth als normaal.

Ben benieuwd hoe dat op de Z3 is!!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Ivo, ik ben eigenlijk van harte met je eens dat je een Z3 origineel moet houden, maar ik heb de indruk dat ieder van ons wel eens een kleinigheidje verandert en vervolgens heel zuinig de originele onderdelen bewaart...... voor later. Zo had ik me dat ook voorgesteld: onder de motorkap waar niemand 't ziet een kleine verandering ipv opzichtige (en nog duurdere) pijpen aan de achterkant.

Ik heb toch eerst K&N maar eens de vraag voorgelegd of zij een oplossing weten. Ik hou je/jullie op de hoogte.

Michiel.

Link naar reactie

Pierre, los van dat kortstondig gegil (in elke versnelling opnieuw....grrrr) is het geluid best wel fraai en zeker niet ordinair. Verlies aan trekkracht onderin voel ik niet en in de hogere regionen lijkt er inderdaad zelfs enige winst te zijn: snelle inhaalmanoeuvres, van ca. 4000 rpm tot tegen de toerenbegrenzer lijken soepeler te verlopen. Suggestie doet ook hier een hoop natuurlijk, want de bijbehorende fraaie huiltoon is opmerkelijk.

Hopelijk weet K&N een oplossing, want anders zal ik helaas Ivo's suggestie moeten volgen.

Michiel.

Link naar reactie
ipv opzichtige (en nog duurdere) pijpen aan de achterkant.

Kwestie van smaak, ik geniet iedere dag van de sound van mijn opzichtige eisenmann met zijn diepe donkere brul B)

Als je niet opzichtig wil moet je geen BMW cabrio kopen en ook geen K&N monteren! :D

groet,

Pierre

Link naar reactie

Okay, Pierre, daar heb je een punt. Wellicht realiseer ik me al haast niet meer hoe opvallend een mens is in z'n Z3. Maar dat ik niet opzichtig wil zijn heeft te maken met uiterlijk vertoon dat direct als niet-origineel herkenbaar is. En eigenlijk hoort geluid daar ook bij.

Ach, dan toch binnenkort maar een Sebring of een Remus eronder.

Maar vertel me nou eens waar dat gefluit in de inlaat vandaan komt. Die lui van K&N reageren ook al niet op mijn prachtige Engelse mailtje.

Ennuh, ik wil die Eisenmanns van je graag eens horen.

Michiel.

Link naar reactie

Michiel, snap je punt, ben zelf ook niet voor te opzichtig, hamann bijvoorbeeld vind ik niet mooi, maar schnitzer weer wel, is toch een decente verfraaiing voor je auto, zo ben ik niet gegaan voor de eisenmann in 4*83mm maar in 4*76mm en heb ik niet voor de luide super-sound gekozen maar voor de iets gematigde sound versie..................maar ik vond het toch weer leuker dan de 4*70mm in TUV (lees stil) variant.

Zo vind ik bijvoorbeeld ook een armdikke uitlaat op een astraatje of 1.6 golfje oerlelijk.

Kan je helaas niet helpen wat de fluittoon betreft, had dit bij de VR6 niet,alleen een enorm aanzuig geluid.

Mijn sound mag je alleen tijde komen aanhoren of misschien treffen we mekaar eens met een paar forum leden!! :D

Link naar reactie

Piere,

Dat laatste lijkt me geen verkeerd plan. En als ik dan tegen die tijd de inlaat onder controle heb, kan ik me nog vertonen ook.......... Ik ga 'm maar eens helemaal proberen te inspecteren op mogelijke valse lucht openingen.

Oja, als ik een andere einddemper monteer, moet-ie zeker 2xø76 zijn.

Michiel.

Link naar reactie
Piere,

Dat laatste lijkt me geen verkeerd plan. En als ik dan tegen die tijd de inlaat onder controle heb, kan ik me nog vertonen ook.......... Ik ga 'm maar eens helemaal proberen te inspecteren op mogelijke valse lucht openingen.

Oja, als ik een andere einddemper monteer, moet-ie zeker 2xø76 zijn.

Michiel.

Michiel,

Zoals je misschien weet hebben we een speciale kortingsdeal met Kendo Tuning voor Sebring & Remus;

http://www.digitalediensten.nl/z3forum/ind...p?showtopic=279

Doe er je voordeel mee :D

Link naar reactie

Dank je, Ivo. Die afspraak was ik even kwijt.... B) ..... Ik ben inmiddels met K&N in gesprek over de (door mij) ongewenste en wellicht onvermijdelijke fluittoon :D .

En tja, als het aan de inlaatkant niet lukt, dan misschien toch maar eens aan de achterzijde verder studeren :D .

Groet,

Michiel.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Michiel, nog nieuws over je K&N??? En het bijbehorende fluitje?? :D

Lees op andere forums goede dingen over de BMC carbon airbox, schijnt een soort luchtval te ontstaan waardoor er een echt beter reageren van de motor schijnt op te treden. Met de nadruk op schijnt...!

Ga binnenkort eens in een ///M proefrijden met deze airbox! B)

Link naar reactie

Hoi Pierre en Ivo,

Nou....... :D ....... alles is weer standaard hoor! Het laatste antwoord van de importeur luidde:

Het probleem komt bijna niet voor, en het gebeurt niet op alle modelen auto’s. Dit is de eerste klacht voor een BMW 6 cilinder, na verder overleg met mijn collega’s zijn we tot de conclusie gekomen dat dit probleem niet echt makkelijk op te lossen is.

Wij hebben alleen verkooppunten in NL, dus de meeste dealer zijn niet echt heel technisch. Sommige tuners verkopen ook onze producten, maar die kunnen het filter/kit ook niet echt aanpassen.

Sorry voor dit antwoord.

Kortom, TE KOOP voor een vriendenprijsje: een K&N open airfilterset, origineel in doos voor Z3 2.8, incl. goede montage-instructie, z.g.a.n. 1 week gebruikt, altijd in droge garage gestaan, maar niet van oud dametje geweest enz enz........ :D

Ik heb er 150 euri voor betaald en als er iemand de helft voor geeft na dit deerniswekkend verhaal, maak ik er een leuk toertochtje van en kom ik 'm brengen! B) Je kunt overigens zelf simpel vaststellen of jouw motor ook die fluittoon produceert door even (niet in de Sahara bij voorkeur) kort zonder airbox te rijden. :lmao:

Over tot de orde van de dag en nu maar eens gaan sparen voor een demper dus (jaja, Pierre, ik weet 't: zo'n ijzeren man moet eronder en Köln is van hieruit ook goed te doen), maar eerst nog even 2 weekjes naar Spanje: B) Sorry, mannen, met de C5 B) .

(CSL, Pierre? Je bedoelt toch niet, uh, zo'n echte..... :D .....? Zo een uit het rijtje CSi, CSL............. overigens had mijn vader zaliger nog een 1800 Ti: das waren ja Zeiten :lol: !)

Michiel.

Link naar reactie
Hoi Pierre en Ivo,

Nou....... :D ....... alles is weer standaard hoor! Het laatste antwoord van de importeur luidde:

Het probleem komt bijna niet voor, en het gebeurt niet op alle modelen auto’s. Dit is de eerste klacht voor een BMW 6 cilinder, na verder overleg met mijn collega’s zijn we tot de conclusie gekomen dat dit probleem niet echt makkelijk op te lossen is.

Wij hebben alleen verkooppunten in NL, dus de meeste dealer zijn niet echt heel technisch. Sommige tuners verkopen ook onze producten, maar die kunnen het filter/kit ook niet echt aanpassen.

Sorry voor dit antwoord.

Kortom, TE KOOP voor een vriendenprijsje: een K&N open airfilterset, origineel in doos voor Z3 2.8, incl. goede montage-instructie, z.g.a.n. 1 week gebruikt, altijd in droge garage gestaan, maar niet van oud dametje geweest enz enz........ :D

Ik heb er 150 euri voor betaald en als er iemand de helft voor geeft na dit deerniswekkend verhaal, maak ik er een leuk toertochtje van en kom ik 'm brengen! B) Je kunt overigens zelf simpel vaststellen of jouw motor ook die fluittoon produceert door even (niet in de Sahara bij voorkeur) kort zonder airbox te rijden. :lmao:

Over tot de orde van de dag en nu maar eens gaan sparen voor een demper dus (jaja, Pierre, ik weet 't: zo'n ijzeren man moet eronder en Köln is van hieruit ook goed te doen), maar eerst nog even 2 weekjes naar Spanje: B) Sorry, mannen, met de C5 B) .

(CSL, Pierre? Je bedoelt toch niet, uh, zo'n echte..... :D .....? Zo een uit het rijtje CSi, CSL............. overigens had mijn vader zaliger nog een 1800 Ti: das waren ja Zeiten :lol: !)

Michiel.

Veel plezier in Spain!! Ga denk ik die ijzeren man wat provisie vragen..... B)

Ik bedoel inderdaad die echte CSL.

1800TI was ook heel apart, had dacht ik twee dubbele webers met ook zo'n super aanzuiggeluid, vriend van mij heeft een rode gehad B)

Link naar reactie

Deze carbon airbox de CDA 85-150 zit nu in mijn auto, goede deal gemaakt met de H&R verlagingsveren.

IMHO alleen voor het uiterlijk al te moeite waard, de aanzuigflens aan de voorkant past met een klein beetje plastic wegsnijden precies in het aanvoerkanaal voor de koude lucht dus komt er geen warme lucht bij.

Mooi is dat ik er een aangepaste, nieuwe luchtmassameter bijkreeg (kost ca 300 euro nieuw heb ik me laten vertellen), deze moest namelijk ca 4 cm ingekort worden anders past de airbox er niet in. Echt uniek maatwerk.

Qua prestaties lijkt het alsof de auto nog sneller reageert en gas aanneemt en bij vollast is er een betere sound! :D

En het mooie is, ik kan zo mijn originele luchtfilter met LMM weer terugzetten! :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.