Ga naar inhoud

Spoorvorming


Andre

Aanbevolen berichten

Ik heb de velgen van Danny overgenomen en deze hebben pirelli zero nero niet de goedkoopste, nu zijn hier al redelijk wat km's mee gereden en ik schat zo'n 3mm profiel left.

Ik heb onwijs last van spoorvorming wat er toe lijdt dat ik zeker niet zo verder wil rijden ondanks de mooie wielen.

Nu heb ik het idee dat het aan de banden ligt, maar ook zeker van ben dat de achterste sporing naar buiten moet (nu ET40) wil zo'n 20 mm erbij.

Heeft een van jullie 19" inch ervaring met de Z4? ik wil wel nieuwe michelins kopen maar kom kwa rolomtrek aan 225-35-19 om nog enig comfort te houden en juiste sporing lijkt me dat de juiste maar en niet de 235-35-19 zoals ik nu heb is toch weer hoger ook.

Maar voor ik 1200 € uitgeef effe polsen op het forum

André

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Andre,

had je ook last van deze spoorvorming met de 108's erop? Is de luchtdruk OK? Ik zit op 2.2bar vooraan en 2.3bar achteraan. Ook wat meer uitspoor op de vooras zorgt ervoor dat ze rustiger gaat rijden. Het is wel een feit dat de verhouding in de sporing tss voor- en achteras wat verkeerd zit door op 4 hoeken dezelfde velgen te gebruiken. Ik zit op 0°10' uitspoor (toe out) op de vooras en 0°13' op de achteras. Negatief camber achteraan wat minder en vooraan flink meer (-1° vooraan).

Sowieso gaat een spacer achteraan veel mooier staan he. De zzzz verdient een brede kont :thumbup:

Desnoods moet je eens proberen met alleen op de vooras de originele 108's te monteren. Die zijn namelijk 18x8 ET 47. Gaat wel een grappig zicht zijn :groupwave:

Link naar reactie
Ik heb de velgen van Danny overgenomen en deze hebben pirelli zero nero niet de goedkoopste, nu zijn hier al redelijk wat km's mee gereden en ik schat zo'n 3mm profiel left.

Ik heb onwijs last van spoorvorming wat er toe lijdt dat ik zeker niet zo verder wil rijden ondanks de mooie wielen.

Nu heb ik het idee dat het aan de banden ligt, maar ook zeker van ben dat de achterste sporing naar buiten moet (nu ET40) wil zo'n 20 mm erbij.

Heeft een van jullie 19" inch ervaring met de Z4? ik wil wel nieuwe michelins kopen maar kom kwa rolomtrek aan 225-35-19 om nog enig comfort te houden en juiste sporing lijkt me dat de juiste maar en niet de 235-35-19 zoals ik nu heb is toch weer hoger ook.

Maar voor ik 1200 € uitgeef effe polsen op het forum

André

Eigen schuld, laat dat ding toch zoals BMW 'm heeft ontworpen, dan heb je ongetwijfeld nergens last van.

Ik vind dat zo eigenaardig hier op het forum, jullie hebben altijd van die vreemde dingen zoals andere wielen, verlaging, spoorverbreders, dit anders, dat anders... :hypocritesmiley:

Link naar reactie
Eigen schuld, laat dat ding toch zoals BMW 'm heeft ontworpen, dan heb je ongetwijfeld nergens last van.

Ik vind dat zo eigenaardig hier op het forum, jullie hebben altijd van die vreemde dingen zoals andere wielen, verlaging, spoorverbreders, dit anders, dat anders... :hypocritesmiley:

Voor de spoorvorming gaat dit toch echt niet op... met de standaard runflat banden heeft ze ENORM veel last van spoorvorming. <_<

Link naar reactie
Eigen schuld, laat dat ding toch zoals BMW 'm heeft ontworpen, dan heb je ongetwijfeld nergens last van.

Ik vind dat zo eigenaardig hier op het forum, jullie hebben altijd van die vreemde dingen zoals andere wielen, verlaging, spoorverbreders, dit anders, dat anders... :hypocritesmiley:

Haha moet jij zeggen als er een is die altijd loopt te vogelen............... :schater:

By the way hoe was het ook alweer met die verlaging met M veren en.................. <_<

Link naar reactie

Beste Andre,

Ik heb je oude 18 inch. Alpina´s onder mijn ZZZ-coupe en ik heb nergens last van...... :hypocritesmiley: B)

Wil je ze terugkopen? ( grapje hoor... <_< .. ) Ze rijden heerlijk!

Heel veel succes met het oplossen van je spoorvormingsprobleem en je mooie ZZZZ.

Hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Beste Andre,

Ik heb je oude 18 inch. Alpina´s onder mijn ZZZ-coupe en ik heb nergens last van...... :hypocritesmiley: B)

Wil je ze terugkopen? ( grapje hoor... <_< .. ) Ze rijden heerlijk!

Heel veel succes met het oplossen van je spoorvormingsprobleem en je mooie ZZZZ.

Hou ons op de hoogte.

He leuk plaats effe en foto altijd leuk die Alpina's onder een Z

Die Michelins zijn super en ik heb altijd goed op de bandenspanning gelet omdat dit de slijtage erg beïnvloed, ik ga straks even de 18" inch eronder zetten en het verschil nog maar eens bekijken.

In ieder geval moet er een spoorverbreder tussen achter dat was toch al de bedoeling al was het alleen voor de looks.

Ach heb ruim de tijd om alles uit te proberen.

André

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De ZZZ zal ongeacht de velgmaat altijd een gevoelige auto blijven voor spoorvorming. Zo is ie eenmaal geboren en ik zeg altijd maar zo: "iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking"(ook al ben je een ZzZ) :blink::mellow:

Link naar reactie

Met de 3 had ik er minder last van heb nu spoorverbreders van 15 mm achter en dat is al iets beter, alleen moet hij nog uitgelijnd worden en nieuwe banden en dan zien we wel verder.

Als je op andere site's zoals z4um etc... leest zie je dat het bij de Z4 vaker voorkomt dat eigenaren klagen over de spoorgevoeligheid, dit wordt vermoedelijk ook versterkt door de runflat tire's.

Wordt vervolgd als ik een goeie uitlijner heb gevonden.

André

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vergeten te melden, ik heb onlangs mijn bandenspanning op 2.6 gebracht en de spoorgevoeligheid op redelijk normale weg is nagenoeg verdwenen, wat bandenspanning al niet kan veroorzaken hij is nog wel wat gevoelig op een wegdek wat erg is uitgesleten maar zo erg als het in het begin was is gelukkig niet meer.

André

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.