Ga naar inhoud

Enkele vraagjes over de BMW audio in een Z3 (2000)


Zz-top

Aanbevolen berichten

Wat is juist de optie Hifi Lautsprechersystem in een Z3 roadster (year 2000)? Ik neem aan dat dit geen Harman Kardon is...? Maar wat is het dan wel exact? Momenteel zit er een RADIO BMW BUSINESS CD in de wagen. Bestaat er ook een Radio BMW PROFESSIONAL CD voor in de Z3? Indien ja, wat zijn de verschillen?

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat is juist de optie Hifi Lautsprechersystem in een Z3 roadster (year 2000)? Ik neem aan dat dit geen Harman Kardon is...? Maar wat is het dan wel exact? Momenteel zit er een RADIO BMW BUSINESS CD in de wagen. Bestaat er ook een Radio BMW PROFESSIONAL CD voor in de Z3? Indien ja, wat zijn de verschillen?

HiFi betekende bij de QP een Alpine versterker en een tweetertje / midrange extra in de deur (dus 2 per deur). Roadster zal het ook wel zoiets zijn, maar in mijn geval klinkt het ZONDER die versterker, een dikkere headunit, nieuwe bekabeling en Focal speakers een stuk beter. :groupwave:

Link naar reactie
HiFi betekende bij de QP een Alpine versterker en een tweetertje / midrange extra in de deur (dus 2 per deur). Roadster zal het ook wel zoiets zijn, maar in mijn geval klinkt het ZONDER die versterker, een dikkere headunit, nieuwe bekabeling en Focal speakers een stuk beter. :hypocritesmiley:

Dus de HIFI, zijn iets meer speakers en een Alpine versterker... Zouden de speakers ook van Alpine zijn? Of is het die Nokia brol die ze standaard in bepaalde BMW's (E36, enz) steken? Als je met dit HIFI systeem een andere (niet-BMW) headunit plaatst, kan je dan ook nog deze versterker aansturen? Of kan je dan niets meer aanvangen met deze versterker? Als je toch een ander headunit zou kunnen aansluiten op deze versterker, gaat de geluidkwaliteit dan verbeteren...? Want uiteindelijk blijven de versterker en de speakers toch hetzelfde en zal de verandering in audio toch niet echt aanwezig zijn?..

Link naar reactie

Wat een vragen B)

Ik had precies dezelfde en heb het als volgt gedaan;

  • Nokia speakers eruit (ja, Nokia dus, ook bij "HiFi")
  • Focal speakers erin (13 cm compo setjes)
  • Alpine versterker eruit. Dit is namelijk een actief ding, wat gewoon over de speakeruitgangen aangestuurd werd, dus geen low level ingang ofzo
  • Pioneer AVIC X1R headunit erin, 4x50 Watt vermogen is zat
  • Er zat al een andere headunit in bij mij (Blaupunkt navigatie), die stuurde dus ook alles door die versterker heen. Nooit zeker geweten of dat allemaal 100% werkte, maar het is gedaan door de Duitse dealer bij aflevering, dus het zal wel. Klonk bereord bij iets hogere volumes iig.
  • Nieuwe speakerbekabeling getrokken (originele laten zitten, kan alles terug naar wat het was)

Ik wil verder nog steeds eens een subwoofer plaatsen, bekabeling heb ik direct al voorbereid bij ombouw, maar dat is er nog niet van gekomen. :hypocritesmiley:

Eisenmann uitlaat vervult mijn verdere acoustische wensen <_<

Link naar reactie
Wat een vragen :wave:

Ik had precies dezelfde en heb het als volgt gedaan;

  • Nokia speakers eruit (ja, Nokia dus, ook bij "HiFi")
  • Focal speakers erin (13 cm compo setjes)
  • Alpine versterker eruit. Dit is namelijk een actief ding, wat gewoon over de speakeruitgangen aangestuurd werd, dus geen low level ingang ofzo
  • Pioneer AVIC X1R headunit erin, 4x50 Watt vermogen is zat
  • Er zat al een andere headunit in bij mij (Blaupunkt navigatie), die stuurde dus ook alles door die versterker heen. Nooit zeker geweten of dat allemaal 100% werkte, maar het is gedaan door de Duitse dealer bij aflevering, dus het zal wel. Klonk bereord bij iets hogere volumes iig.
  • Nieuwe speakerbekabeling getrokken (originele laten zitten, kan alles terug naar wat het was)

Ik wil verder nog steeds eens een subwoofer plaatsen, bekabeling heb ik direct al voorbereid bij ombouw, maar dat is er nog niet van gekomen. :rolleyes:

Eisenmann uitlaat vervult mijn verdere acoustische wensen :nono:

Thanks voor de duidelijke uitleg...

Jij hebt dus uw Pioneer headunit rechtstreeks op uw Focal speakers aangesloten? Zonder er een andere versterker tussen te plaatsen neem ik aan. Is deze set-up volgens u een grote of een kleine verbetering tegenover het HIFI systeem? Heb je bij het HIFI systeem in een roadster ook die speakers achter de zetels? Waarom heb je die Alpine versterker eruit gehaald? Ok, je gebruikt die niet meer, maar je had die toch eventueel kunnen laten zitten. Of neemt die teveel plaats in (waar zit die eigenlijk ergens)?

Binnen een weekje staat de Z3 bij ons... Als het HIFI systeem meevalt qua geluid, dan blijft het er voorlopig in steken. Klinkt het HIFI systeem rotslecht, dan vliegt het er met de tijd uit. Het is de wagen van mijn vriendin. Zij is geen mega audiofreak, maar wilt toch een kwalitatief goede sound, zonder dat haar roadsterkoffer veel kleiner zou worden (geen subwoofer en geen grote versterkers)...

Link naar reactie

De Alpine versterker zat inderdaad in de weg voor de CD Wisselaar en hide-away unit :thumbup:

Ja, ik heb alles nu direct aangesloten en dat is een grote verbetering :mellow:

Waar die bij de Roadster zit en welke boxen je daar precies hebt weet ik helaas niet ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.