Ga naar inhoud

Moeilijk schakelen


jack bauer

Aanbevolen berichten

Graag de mening van enkele experts hier op het forum.

Ik ondervindt de laatste dagen problemen met schakelen en dan in het bijzonder wanneer ik bv stilsta aan een verkeerslicht als ik wil vertrekken.

Als ik de koppeling snel induw en bv 1of 2 seconden wacht voordat ik hem in eerste wil zetten dan lukt dit soms niet.

Als ik terug ontkoppel en de koppelingspedaal terug induw dan lukt dit 7 van de 10 keer wel of moet ik eerst naar tweede schakelen en dan naar eerste.

Het valt mij ook op dat het probleem erger is wanneer de wagen volledig op bedrijfstemperatuur is.

Als ik bv de koppeling induw en meer dan 4 seconden wacht alvorens de wagen in versnelling te zetten dan kan ik hem zelfs in geen enkele versnelling meer zetten.

Ik heb de 2 hydrolische pompjes al laten nakijken op lekkages en deze bleken in orde te zijn.

Nu begin ik te denken dat er een nieuwe koppeling+drukgroep en lager moet inkomen?

Zou hiermee het probleem dan opgelost zijn?

Moet ik de versnellingsbakolie laten vervangen?

Of zou het aan iets anders te wijten zijn?

Graag jullie mening voordat ik kosten begin te maken die misschien niet nodig zijn.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...

Ik heb eens even op andere forums gekeken wat zoiets ongeveer kost. 300 tot 500 euro voor koppelingsplaat vervangen (maar zijn allemaal andere merken). Nu heb ik dat in mijn verleden gedaan bij een kever maar een Z3 is toch andere koek. Deed het bij de kever met een Haynes boek, zal ook met een Z3 gaan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.