Ga naar inhoud

Weggedrag van ons ZZZ-tje


Roodster

Aanbevolen berichten

Beste forum-leden,

Allereerst "ZALIG KERSTFEEST IEDEREEN" en dat jullie allemaal lekker genieten van deze vrije dagen.

Ik heb een vraagje, ik weet niet of dit aan mij ligt of aan onze Z3.

Ik vind het weggedrag van onze Z3 wat vreemd... ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar ik ga het proberen.

De auto "DEINT" als je op een snelweg rijdt met een beetje "golvend" wegdek ( nee, nee .... heb niet gedronken )

Dat neemt dusdanige vormen aan dat ik vanochtend op de A27 richting Almere bij 170Km/u van het gas af moest

omdat ik niet meer harder durfde. De auto stuurt ook wat dweilerig bij snelheden boven de 100Km/u.

Als ik iets te snel op het gas ga bij het verlaten van bijvoorbeeld een rotonde, dat breekt de achterkant uit. Ik geef

dat niet echt superveel gas.

Al met al rijdt de auto heerlijk comfortabel tot 100Km/u , daarboven moet je echt 2 handen aan het stuur hebben.

Ligt dit aan mij of aan de auto.... Mijn vorige auto was een verlaagde MAZDA MX-5 1.6.

Het stuur trilt niet tijdens het rijden, het lijkt of de auto een hele zware achterkant heeft en of de voorwielen nog

maar net kontakt hebben met het wegdek. Misschien wat overdreven , maar zo lijkt het.

Is er iemand met Z3- rij ervaring die dit samen met mij wil ervaren om te zien of er iets mis is met mijn Z3?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen / reakties

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

:thumbup: Nee, dit is Zeker geen normaal Z3 verschijnsel, dat ding moet sturen als een mes...

Zouden het de schokbrekers kunnen Zijn ?

Dat heb ik namelijk bij de Voyager, die stuurde óók super, totdat de schokbrekers 'op' waren,

toen kreeg ik hetZelfde als jij nu bij de Z omschrijft.

Neem het Zekere voor het onZekere en laat het beestje eens grondig nakijken... :wave:

Link naar reactie
:thumbup: Nee, dit is Zeker geen normaal Z3 verschijnsel, dat ding moet sturen als een mes...

Zouden het de schokbrekers kunnen Zijn ?

Dat heb ik namelijk bij de Voyager, die stuurde óók super, totdat de schokbrekers 'op' waren,

toen kreeg ik hetZelfde als jij nu bij de Z omschrijft.

Neem het Zekere voor het onZekere en laat het beestje eens grondig nakijken... :wave:

kan je zelf een indicatie krijgen of de schokbrekers op zijn ?

Was het niet zo dat je de auto flink moet laten veren en als je dan los laat moet hij meteen stilliggen ?

Link naar reactie
De Zetjes zijn gevoelig op spoorvorming maar zoals jij het omschrijft heftig :thumbup:

Toch maar eens de voorwielophanging na laten kijken :wave:

Deinen heb ik geen last maar inderdaad is ook mijn ZZZ gevoelig op spoorvorming. Best lastig vlak voor verkeerslichten waar meestal wat sporen staan en ik dan mijn stuur wel moet vasthouden. Even wennen.

Link naar reactie
kan je zelf een indicatie krijgen of de schokbrekers op zijn ?

Was het niet zo dat je de auto flink moet laten veren en als je dan los laat moet hij meteen stilliggen ?

Je kunt hier wel van alles vragen en zelf uitproberen, maar wees verstandig en laat dat ding op korte termijn vakkundig nakijken. Dit is levensgevaarlijk, als ik dit lees. Contact met de weg moet optimaal zijn, 't gaat immers om je veiligheid. :smart:

Link naar reactie

Ik zou kijken of de bandenspanning wel goed is.(vaak een vergeet)

Daarnaast de bovenstaande rubberdelen laten checken.Bij mij zijn na een 100.000km de fuseekogels vervangen,scheelt stukken moet ik zeggen.

Dandaarbij vindt ik 170 wat snel in nederland.

Succes

wout

Link naar reactie
Ik zou kijken of de bandenspanning wel goed is.(vaak een vergeet)

Daarnaast de bovenstaande rubberdelen laten checken.Bij mij zijn na een 100.000km de fuseekogels vervangen,scheelt stukken moet ik zeggen.

Dandaarbij vindt ik 170 wat snel in nederland.

Succes

wout

170 Km/u , Dinsdag-ochtend 2-kerstdag 09:30 uur, geen kip op de weg , behalve ik dan.

Link naar reactie
Je kunt hier wel van alles vragen en zelf uitproberen, maar wees verstandig en laat dat ding op korte termijn vakkundig nakijken. Dit is levensgevaarlijk, als ik dit lees. Contact met de weg moet optimaal zijn, 't gaat immers om je veiligheid. :smart:

Je hebt helemaal gelijk,

Afspraak bij de BMW-dealer gemaakt op 4-1-2007.

Hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
...............................

Dandaarbij vindt ik 170 wat snel in nederland.

Succes

wout

Is een WOUT niet een synoniem voor politieagent c.q. smeris ?? Hebben wij een mol op het forum ??? :(

Of is Wout gewoon een bezorgde en oppassende landgenoot :smart:

Link naar reactie
Is een WOUT niet een synoniem voor politieagent c.q. smeris ?? Hebben wij een mol op het forum ??? :(

Of is Wout gewoon een bezorgde en oppassende landgenoot :smart:

Heet wel zo maar ben gewoon een noeste arbeider,geen undercoverambtenaar.Wel grappig legde de link niet echt.Ik rij max 140/145 dat vindt ik best hoor.En wat een ander doet,och ja, ga bij je zelf te rade als je een aanrijding krijgt.

Ik hoop dat ik,"mollen" niet tegenkom geen vrienden over't algemeen.

wout

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.