Ga naar inhoud

Alarm inbouw achteraf


Andre

Aanbevolen berichten

Aangezien er op deze Z ook weer eens geen klasse 3 alarm zit moet dit nog ingebouwd worden.

Nu vroeg ik me af en had wel het een en ander gezien op het Z4um.com (over alarminbouw) dat je naderhand de OEM parts kunt bestellen bij de dealer en dat de meeste bedrading al voorbereid is en de betreffende onderdelen plug en play zijn en als alles is ingebouwd je naar de dealer kunt gaan om het te laten activeren/configureren.

Iemand hiermee bekend.

Uiteraard bekend dat je het systeem moet laten keuren ivm certificaat.

André

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je OEM inbouwt moet het wel door de dealer worden geactiveerd.

Ik heb mijn auto toen ik hem ophaalde zelf aan de computer bij de dealer gehangen en alle opties die ik wilde hebben aangezet. Het is gewoon een touch screen (lees idiot-proof). Ik zag daar ook de alarm settingen op het scherm toen staan. Zelf was ik alleen geinteresseerd in de "algemene" key settingen (automatisch deur lock etc)

Link naar reactie
Als je OEM inbouwt moet het wel door de dealer worden geactiveerd.

Ik heb mijn auto toen ik hem ophaalde zelf aan de computer bij de dealer gehangen en alle opties die ik wilde hebben aangezet. Het is gewoon een touch screen (lees idiot-proof). Ik zag daar ook de alarm settingen op het scherm toen staan. Zelf was ik alleen geinteresseerd in de "algemene" key settingen (automatisch deur lock etc)

Ik ga misschien binnenkort eens bij de dealer langs.

Is er eigenlijk een overzicht wat er allemaal aan te passen is.

Link naar reactie

Is het OEM BMW alarm voldoende voor de verzekering bij jullie Andre?

Voor mijn verzekering destijds niet... vandaar ik een alarm met alle toeters en bellen heb :thumbup:

Misschien een beetje OT, maar ik heb de ADAC technische interventie manual, en daar kan je precies lezen hoe je elk OEM alarm van BMW een "beetje kan omzeilen bij pech"..... dat van de zzzz is in deze versie nog niet opgenomen, maar ik kan je verzekeren dat in een E46 met BMW OEM alarm raken geen 30 seconden hoeft te duren hoor.

Link naar reactie
Is het OEM BMW alarm voldoende voor de verzekering bij jullie Andre?

Voor mijn verzekering destijds niet... vandaar ik een alarm met alle toeters en bellen heb :smart:

Misschien een beetje OT, maar ik heb de ADAC technische interventie manual, en daar kan je precies lezen hoe je elk OEM alarm van BMW een "beetje kan omzeilen bij pech"..... dat van de zzzz is in deze versie nog niet opgenomen, maar ik kan je verzekeren dat in een E46 met BMW OEM alarm raken geen 30 seconden hoeft te duren hoor.

Ik moet in ieder geval voor de verzekering klasse 3 hebben met hellingsensor/noodstroom etc.

Zo maar hopen dat het Manuel niet teveel op internet wordt verspreid.

André

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

In navolging van André heb ik ook mijn klasse 1 alarm (= startblokkering) geupgrade naar een klasse 3 met certificaat.

Bij mij het een ander alarm systeem:

- Motorkap sensor

- Binnenruimte sensor

- Sirene incl. hellingshoekdetector

- Bekabeling (had ik niet nodig)

Klik hier voor de BMW beschrijvingen van het inbouwsetje en het weghalen van de benodigde interieurdelen.

Het voordeel van het feit dat ik geen aparte hellingshoekdetector heb, is dat ik maar een paar onderdelen los hoefte te halen van de achterwand. In totaal ben ik hierdoor 2-2,5 uur bezig geweest. Al met al (200+50) €250,- gekost. Inclusief initialisering en certificaat (Ook bij Severs, deden niet moeilijk :()

Let wel even op hoe je de klep van het opbergvak (waar telefoon etc zit) loshaalt. Dit moet op een speciale manier. Mocht iemand dit gaan doen, stuur even een PM, dan leg ik het precies uit.

Link naar reactie
Let wel even op hoe je de klep van het opbergvak (waar telefoon etc zit) loshaalt. Dit moet op een speciale manier. Mocht iemand dit gaan doen, stuur even een PM, dan leg ik het precies uit.

Je mag het ook gewoon delen met ons hoor. Vinden we vast niet erg :( .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.