Ga naar inhoud

Zuinig !


Ivo

Aanbevolen berichten

Gisteren zo'n 400 km met de MC gereden en natuurlijk moet je daarna tanken ...

Bleek ik 1 : 10,5 te hebben gereden :lol: normaal 1 : 8,5 :lol:

Eerlijk gezegd vrij rustig aan gedaan (max 4k rpm), op wat acceleratieproeven met een vriend van me na dan ... :lol:

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hehe, enorm zonnig!

Ik heb nu even doorgereden zonder mijn km's te resetten. Staat nu op 860KM

en heb 2x iets van 45 Liters getankt. Is nu nog niet geheel leeg. Dan zou ik

1:10 gereden hebben. Ik denk dat het aan het ritje naar Rotterdam ligt dat

ik dit weekend gereden heb.

Maar als je wilt kan het idd nog wel zuiniger. Maar ja dat pedaal is zo'n enorme

verleiding!

Link naar reactie

45 liter tanken en dan nog niet rood????Als mijn coupe in het rode staat en ik tank gaat er ongeveer 41a42 liter in!Dan heb ik ook nog een paar kilometer in het rood gereden.

Groet huub

Link naar reactie

Nog wat nuttige info:

Verbruik M roadster

EU stad (l/100km) 16,6

EU snelweg (l/100km) 7,9

EU gemid. (l/100km) 11,1

Tankinh. in l (ca.) 51 waarvan zo'n 8 liter reserve.

Ik kom gemiddeld op ca 400 km voor de lamp gaat branden en ik maar tanken ga!

Trouwens Garfield, je moet ook niet de motor laten lopen als je vriendin moet capituleren, scheelt weer in het verbruik ;)

Link naar reactie

Vandaag volgetankt 40 liter rode lampje brandde en 272 km op de dagteller 2.8 coupe automaat kan beter een ///m gaan rijden.Waren wel stadskilometers en ik vind het sportstandje geweldig ;)

moraal van dit verhaal de Z3S van jullie zijn gewoon zuinig!!! B)

Groet Huub

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

ik vertrouw de boordcomputer niet omdat hij bij een volle tank aangaf dat ik 690 km ermee kon rijden.

dus ben ik hem aan het uitproberen.

ik heb nu 400km gereden en mijn brandstofnaald staat nog op iets minder dan de helf (net naast streepje)

en de boordcomputer geeft aan dat ik nog iets van 310 km kan rijden.

wat ik eigenlijk wilt zeggen is als ik naar jullie ervaringen kijk...dan rijd die van mij wel heel zuinig (1/15)

en heb er in de stad en op snelweg mee gereden.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem wel probeer tussen de 2000 en 3000 toeren te houden.

zo hoog mogelijk in de versnelling rijden indien mogelijk.

wees gerust ik heb een jerrycan van 5ltr in mijn kofferbak voor het geval dat de drank op is. :blink:

Link naar reactie

Gisteren tijdens de Friesland rit moest ik tanken 406 km 44 liter 1 op 9.2 maar dat was dan ook incl. de terugreis van de klusdag en toen weer snel naar Friesland de volgende dag, niet echt rustig gereden maar een 2.0 gebruikte gewoon net zoveel als Ruud met de :kisstogether:

André

Link naar reactie
ik vertrouw de boordcomputer niet omdat hij bij een volle tank aangaf dat ik 690 km ermee kon rijden.

dus ben ik hem aan het uitproberen.

ik heb nu 400km gereden en mijn brandstofnaald staat nog op iets minder dan de helf (net naast streepje)

en de boordcomputer geeft aan dat ik nog iets van 310 km kan rijden.

wat ik eigenlijk wilt zeggen is als ik naar jullie ervaringen kijk...dan rijd die van mij wel heel zuinig (1/15)

en heb er in de stad en op snelweg mee gereden.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem wel probeer tussen de 2000 en 3000 toeren te houden.

zo hoog mogelijk in de versnelling rijden indien mogelijk.

wees gerust ik heb een jerrycan van 5ltr in mijn kofferbak voor het geval dat de drank op is. :thumbup:

IMHO uniek. Ik vermoed dat je de enige bent hier die 1 op 15 haalt. Zie het andere topic.

Je sluit overigens aan bij een heel oud draadje en daarmee Edwin en André ook. Misschien beter naar genoemde, recente draad te gaan.

Link naar reactie

heb weer mijn rit verder afgemaakt en ben gaan tanken toen de teller op 596 km stond en de bc gaf nog aan dat ik 46 km nog kon doorrijden.

ik heb wel ff met rood lampje gereden tot ik dacht nu is het wel genoeg geweest.

VErder wil ik er wel bij zeggen dat ik maar een 1.9 motor hebt en dat zal zeker wel schelen met die van jullie.

het verbaasde me ook wel dat ik nog zo lang kon doorijden na jullie verhalen gelezen te hebben.

Misschien zeg ik wel iets gek maar mijn bouwhjaar is 2002 en misschien zit er wel iets anders in elkaar dat ie economischer rijdt ( ik zeg maar wat..ik weet het anders ook niet)

maar zoals ik hiervoor al eerder zei dat ik wel probeer de toeren laag te houden en dat scheelt wel zeker in verbruik.

vandaag weer getankt en lampje begon bij 490 km te branden dus heb wat meer in de stad gereden denk ik.

Link naar reactie

Hier had ik nog een discussie over met Zedri. Zou het kunnen dat wanneer de wijzer op nul staat, er nog 8 liter reserve brandstof in de tank aanwezig is? En dat het laatste oranje gedeelte van de teller alleen maar als waarschuwing dient, en dus niet het reserve gedeelte weergeeft?

Bij mij is ook wel eens het wijzertje op de nul komen te staan, en dan knijp je hem wel toch even. Ga je vervolgens tanken blijken er toch nog enkele liters in de tank aanwezig te zijn. :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.