Ga naar inhoud

vervangen lampen algemeen


Blackadder

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb gezien dat velen onder jullie met Xenonlichten zitten vooraan.

Mijn vraag: Wat is er best Xenon of Halogeen, zijn die dezelfde, of welke verschillen zijn er.

Bijkomende vraag: Welke zijn de beste, en hoe vervang ik die in de headlightunit en de standlichtjes opzij, evenals de mistlichten onderaan?

Bedankt op voorhand.

Ik zou voor de ZZZ een setje willen aanschaffen als nieuwjaarsgeschenk.... :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Ik heb gezien dat velen onder jullie met Xenonlichten zitten vooraan.

Mijn vraag: Wat is er best Xenon of Halogeen, zijn die dezelfde, of welke verschillen zijn er.

Bijkomende vraag: Welke zijn de beste, en hoe vervang ik die in de headlightunit en de standlichtjes opzij, evenals de mistlichten onderaan?

Bedankt op voorhand.

Ik zou voor de ZZZ een setje willen aanschaffen als nieuwjaarsgeschenk.... :thumbup:

Naast de hulp van Edwin met zijn links kun je het volgende kort samenvatten:

  • Halogeen geeft witter licht dan je gewone lampen en geven een betere lichtopbrengst.
  • Xenon doet daar nog een flinke schep bovenop en biedt dus de meeste lichtopbrengst.
  • Omdat de rest van je verlichting veel "geler" is dan de wit/blauwe Xenon is het voor het mooie dat je je stadslichten ook vervangt.
  • Nog mooier is wat Roodkapje gedaan heeft. N.l. je grootlicht ook door Xenon vervangen maar dat is niet echt nodig.

Link naar reactie

Paar kleine correcties en toevoegingen Martin. ^_^

Halogeen wordt op de meeste auto's standaard geleverd. Gelig licht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(onder andere) Philips en Osram leveren lampen met een hogere kleurtemperatuur en 30 tot 50% meer licht opbrengst. Vaak ook "xenonlook" lampen genoemd, omdat ze iets blauwer licht uitstralen. Kunnen echter kwa lichtopbrengst lang niet tippen aan echte xenon. Prijzen liggen rond de €30,-

Philips bluevision, 30% meer licht, blauwige schijn

Osram Cool Blue, 30% meer licht, blauwige schijn

Philips visionplus, 50% meer licht, zelfde kleur als halogeen

Osram Silver Star, 50% meer licht, zelfde kleur als halogeen

Te koop via Halfords of onze sponsor:

http://powerbulbs.co.uk/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Echte xenon maakt gebruik van een transformator met starter, de lampen werken namelijk op hoogspanning. Complete kitjes kan onze Roodkapje leveren voor €165,-.

Moeilijk op foto vast te leggen, maar hier zie je de verschillen een beetje:

vergelijkaz7.png

Link naar reactie

Ik zou gaan voor de blue vision (middelste op de foto)

Bestaan er dan lampjes voor in de stadslichten die hetzelfde effect geven (wittere of blauwere schijn)?

En bestaan deze ook voor de onderste mistlichten? (zoals linkerzzz of de foto)

Wat ik gezien heb in 1 van de links: Verschillen van de lampen in 1999. Mijn ZZZ is van 06/1999, dus met face-lift.

Zijn dat dan de H7 die ik moet nemen?

Bestaat die code eveneens voor de stadslichten en mistlichten? 't Is maar dat ik niet gans die boel eerst moet demonteren om te zien welk formaat erin zit alvorens ze te vervangen.

Ik hoor het graag, en alvast bedankt voor de info en de links, is zeer interessant ^_^

Link naar reactie

Bij de bluevision zit altijd een bijpassend blauw setje stadslichten (W5W is het type), maar zijn ook los te koop.

In de mistlampen zit H7/H1(????), maar je wilt toch niet zeggen dat je overdag met mistlicht aan gaat rijden??? :m: Voor dat beetje mist in Nederland zou ik dat geld lekker besparen, of investeren in een Xenon set. :D

Hoogstwaarschijnlijk heb je H7 in het dimlicht, maar om later niet voor verassingen te staan toch even checken. Staat achter op de fitting, hoef je verder niks voor te demonteren.

Link naar reactie
Ik heb BlueVision HB3 en HB4 lampen, maar bij de Halfords in metropool Roosendaal kreeg ik vreemde blikken.... Wat zegt u meneer? HB3... HB4.... u zult wel H4 bedoelen.... zucht.... dus: http://www.powerbulbs.co.uk.

Het personeel van Halfords wordt geselecteerd op hun IQ. Alles boven de 80 wordt geweigerd.

De reden is dat ze anders met hun intelligente blik zouden opvallen als ze naast de bedrijfsleider van dat filiaal staan.

Link naar reactie
Het personeel van Halfords wordt geselecteerd op hun IQ. Alles boven de 80 wordt geweigerd.

De reden is dat ze anders met hun intelligente blik zouden opvallen als ze naast de bedrijfsleider van dat filiaal staan.

:schater:

Dat heb ik al kunnen merken, ja.

Die mistlichten, welke lampen daarin zitten? Geen idee, zal ik es moeten demonteren.

Kan ik daar makkelijk aan?

Die standlichtjes? Hoe worden die vervangen?

Bedankt!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.