Ga naar inhoud

Schade ?


Bertus

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren was het raak. Eigenlijk is het een soort spookbeeld waar ik elke rit wel even aan denk.

Kijk, op wat er vóór je gebeurt in het verkeer kan je anticiperen. Maar op wat er achter je gebeurt is dat veel moeilijker.

Stond dus gisteren net een tel of wat stil in een rij voor een verkeerslicht en ......BAMMM!!! Knalt er een citroen C3 op m'n achterbumper. Een flinke knal en de auto schiet als gevolg van de klap een meter of 3 vooruit.

SHIT, SHIT,SHIT!!! M'n smetteloze trots en oogappel (Z3 2.0 Bjr. 2000) aangetast. :thumbup:

Met het gevoel als in een nare droom stap je uit om de schade maar onder ogen te zien.

Je houdt al rekening met een fikse "afdruk" (flink ingedrukte achterkant) maar dan blijkt de schade toch vrij gering.

Je ziet nog wel waar de bumper geraakt is (soort krasjes) maar verder zichtbaar niets.

Nu kan ik me voorstellen dat er "onderhuids" toch meer aangericht kan zijn.

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden behalve die ''krasjes''?

Iemand ervaring met dit soort schade?

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Gisteren was het raak. Eigenlijk is het een soort spookbeeld waar ik elke rit wel even aan denk.

Kijk, op wat er vóór je gebeurt in het verkeer kan je anticiperen. Maar op wat er achter je gebeurt is dat veel moeilijker.

Stond dus gisteren net een tel of wat stil in een rij voor een verkeerslicht en ......BAMMM!!! Knalt er een citroen C3 op m'n achterbumper. Een flinke knal en de auto schiet als gevolg van de klap een meter of 3 vooruit.

SHIT, SHIT,SHIT!!! M'n smetteloze trots en oogappel (Z3 2.0 Bjr. 2000) aangetast. :thumbup:

Met het gevoel als in een nare droom stap je uit om de schade maar onder ogen te zien.

Je houdt al rekening met een fikse "afdruk" (flink ingedrukte achterkant) maar dan blijkt de schade toch vrij gering.

Je ziet nog wel waar de bumper geraakt is (soort krasjes) maar verder zichtbaar niets.

Nu kan ik me voorstellen dat er "onderhuids" toch meer aangericht kan zijn.

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden behalve die ''krasjes''?

Iemand ervaring met dit soort schade?

Zonde Bertus gelukkig valt het mee zoals je meld.

Houd er altijd rekening mee dat de binnenbalk van de bumper is verbogen, met achterschade hoe gering ook wordt deze meestal vervangen.

Suc6 André

Geplaatst:

Dat soort dingen kan gebeuren Bertus, maar ik zou toch de verzekering inschakelen en bij een garage of spuitbedrijf er even goed naar laten kijken want je weet maar nooit wat er door die klap alsnog is aangericht.

groet sijtse

Geplaatst:

Dat is wel ff schrikken ja. Inderdaad goed door een schadehersteller laten controleren en wat er ook gevonden wordt, al is het nog zo klein, goed laten herstellen.

Geplaatst:

verzekeringspapieren (europees aanrijdingsformulier) ter plaatse door de politie laten invullen.

ook niet vergeten naar de dokter te gaan. je kan nooit weten. whiplash-klachten komen vaak pas later...

dan zeker naar de garage, maar normaal gezien wordt er een expert aangesteld om de kosten te bepalen.

maar doe het nodige, niet uitstellen!!!!

hopelijk valt het nog mee

sterkte

Geplaatst:

Die wagen staat binnenkort bij de officiele BMW dealer voor de schade taxatie.

Degene die er bovenop reed wou de boel nog bagataliseren toen ik het schadeformulier er bijhaalde.

"Behalve die krassen zie je toch niks?"

en "ik maak er wel foto's van" toen ik aandrong op dat formulier. Die probeert nog lekker onder d'r aansprakelijkheid uit te komen omdat ze de schade wel vind meevallen.

Kan je het je voorstellen? Ben je net zo'n rund geweest om op een stilstaande auto in te rijden (had niks met noodstop te maken) en dan nog praatjes hebben als degene die je aangereden hebt z'n schade waar ie toch alles behalve om gevraagd heeft serieus neemt.

Met zo'n houding ben ik nu geneigd ook de uren verlof en evetueel kosten vervangend vervoer op de dag van de taxatie ook te claimen. ^_^

Geplaatst:
"Behalve die krassen zie je toch niks?"

Lekker argument. De krassen zijn al genoeg reden om het formulier in te vullen. Niet echt een handige manier om daaronder uit te willen komen.

In dit soort gevallen altijd een fromulier ook als er niets aan de hand lijkt. Als er later toch iets is ga het dan nog maar regelen...

Ik hoop voor je dat de smetteloze trots weer snel in de oorspronkelijke conditie is.

Geplaatst:

Zonde zeg. ^_^ Ik heb ook wel eens van die gekken achter mij, waarbij je denkt: Als ik nu rem zit hij in mijn kofferbak.

In de bumper zitten twee kleine stootdempers die de klap van stapvoetse aanrijdingen opvangt. Zeker laten vervangen. B)

Geplaatst:

Het is raadzaam in dit soort situaties ook getuigen het Europees schadeformulier mee te laten ondertekenen. Ik heb wel eens meegemaakt dat de veroorzakende partij naderhand alles ontkende.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.