Ga naar inhoud

Sternspeiche 108


Andre

Aanbevolen berichten

Jaja er zit een velg onder mijn nieuwe Z en die heeft een aantal plekken corrosie, ik heb de auto er niet voor laten staan daar ik natuurlijk de mooie 19" inch van Sledge nog heb.

Uiteraard vind ik het wel zonde deze corrosie en vraag me af of het een beetje te doen is deze velgen op te laten knappen daar deze gepolijst zijn.

Wie weet raad.

:thumbup: André

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jaja er zit een velg onder mijn nieuwe Z en die heeft een aantal plekken corrosie, ik heb de auto er niet voor laten staan daar ik natuurlijk de mooie 19" inch van Sledge nog heb.

Uiteraard vind ik het wel zonde deze corrosie en vraag me af of het een beetje te doen is deze velgen op te laten knappen daar deze gepolijst zijn.

Wie weet raad.

:kisstogether: André

Je weet hoe mooi mijn velgen zijn geworden,zijn gestraald en gepoedercoat.

Link naar reactie

Ik ga zeker die 19" inch monteren maar die wielen zijn wel de mooiere originele 18" inch IMHO en ik vind het dan ook zonde dat ze corrosie hebben, ze zijn uiteraard nog voor een leuke prijs weer van de hand te doen dus ben me eens aan het orienteren ik ga wel eens een beetje rondkijken maar ik dacht omdat het gepolijst was dat het moeilijker zou zijn ze weer netjes te krijgen.

André

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Je kan ze ook zelf demonteren (dus het hart los van de ring) en de ringen laten polieren. Kost (bij een vriend) iets van een 30 EUR. Ik veronderstel vergelijkbare prijzen in nederland. Als je ze zelf wil strippen met afbijtprodukt, zou ik ze toch ook demonteren hoor. Dat werkt veel makkelijker.

Pierre heeft gelijk: als je ze stript of poliert en geen vernislaag laat opzetten, moet je ze wel zeer regelmatig poetsen. Zelfs opdrogende waterdruppels laten sporen na op gepolierd alumunium. Alternatief is opnieuw laten vernissen. In "originele" toestand zijn ze immers ook vernist.

Als je ze niet vernist, raad ik Belgom Alu aan.

Link naar reactie
Je kan ze ook zelf demonteren (dus het hart los van de ring) en de ringen laten polieren. Kost (bij een vriend) iets van een 30 EUR. Ik veronderstel vergelijkbare prijzen in nederland. Als je ze zelf wil strippen met afbijtprodukt, zou ik ze toch ook demonteren hoor. Dat werkt veel makkelijker.

Pierre heeft gelijk: als je ze stript of poliert en geen vernislaag laat opzetten, moet je ze wel zeer regelmatig poetsen. Zelfs opdrogende waterdruppels laten sporen na op gepolierd alumunium. Alternatief is opnieuw laten vernissen. In "originele" toestand zijn ze immers ook vernist.

Als je ze niet vernist, raad ik Belgom Alu aan.

Ze zijn in ieder geval niet meer op de Z dus ga binnenkort maar eens kijken wat we eraan kunnen doen, ik dacht ook al om de binnenster eraf te halen en ze weg te brengen, ik denk er toch aan om ze te laten vernissen.

André

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wat zijn de kosten om het te laten vernissen ongeveer? Is dat hooguit enkele tientjes per velg of meer?

Ik ben best een perfectionist en vond de 108 styling velg het mooiste. Jammer dat ze wat problemen vertonen.

En als je ze laat behandelen, kun je ze daarna nog wel gewoon wassen, of heeft het andere nadelen. Als zoiets om de zoveel tijd moet gebeuren dan kies ik liever een andere velg.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben ondertussen al een tijdje aan het schuren gegaan met waterproof 400 korrel en 600 korrel en moet zeggen dat het resultaat er mag zijn, het is een pokke werk maar de plekken die je ziet schuur je er (ik zeg niet zo) wel uit, het is alleen veel werk en de rand loshalen doe je dus niet zelf even.

Maar goed steeds als ik wat tijd zin heb dan ga ik weer effe aan de gang en spuit ze gewoon zelf in de blanke lak, als je maar dunne lagen doet en een keer of 5 a 6 dan is het resultaat prima en zien ze er weer netjes uit.

André

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.