Ga naar inhoud

Weer een terugroepactie va de nieuwe M3-motoren


Aanbevolen berichten

Hier: is de lezen dat de M3 motoren toch wat problemen hebben, deze motor ligt ook in nieuwe ///M (S54 met 325pk).

Daar zat ik toch altijd nog oogluikend naar te kijken nu echter steeds minder.

Van de oude (S50 321pk) lees ik km-standen van over de 200.000 zonder problemen.

Hopen dat ie van mij het ook zolang houdt dan kan ik nog ff vooruit, nu ca 40.000km en verwacht er zo´n 5000km per jaar mee te rijden.

Alhoewel, het rijdt zo lekker :)

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn S50 heeft als 2e auto toch al mooi zo'n 15k km gedraaid in nog geen jaar :)

Maar het duurt nog wel een paar jaar voordat ik over 100k, laat staan 200k heen ga :D

Link naar reactie

Ja, die coupeetjes draaien doorgaans nog meer km-tjes, veelal ook in de winter door bewogen, zie je ook bij de aanbiedingen op het net!

Alhoewel de mijne er ook aan zal moeten geloven als mevrouw de familiekoets moet hebben.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Op het Engelse M Coupe forum zijn er 2 mensen die dit euvel hadden.

1 heeft een nieuwe motor, de ander had liever een nieuwe motor gehad, maar heeft hem op tijd naar de dealer gebracht en is dus gerepareerd :)

Maar:

if your engine build date falls into the 5 month period between 28th February 2002 and July 2002 (end of production) you should be ok  its the period before where the problem lies
Link naar reactie

Gelukkig. Wat hebben ze nu eigenlijk verbeterd aan die s54 ten opzichte van

de s50? Die 4 Pk's meer leveren wel een hoop mankementen op zeg!

Soms slaat BMW de slag ook helemaal mis ...

Link naar reactie

Hier de verschillen:

The S54 powerplant of the later M roadsters is technically an evolution of the iron-block S50 B32 unit used in all European-spec M roadsters built through June of 2000. Although the peak power and torque of the S54 (325 hp at 7,400 rpm and 261 lb/ft of torque at 4,900 rpm) are barely increased compared to the S50 B32 (321 hp at 7,400 rpm and 258 lb/ft of torque at 3,250 rpm), they share few major components and differ in many areas including:

-Increased cylinder bore to 87mm (from 86.1mm) for a new total displacement of 3,246cc (from 3,201cc)

-Modified camshafts

-High pressure Double VANOS continuously variable valve timing system with faster operation at high rpm

-Increased compression to 11.5:1 (from 11.3:1)

-More advanced BMW/Siemens MSS 54 engine management control

-Finger-type rocker arms for reduced reciprocating mass and friction

-One-piece aluminum head casting for lighter weight

-Scavenging oil pump to maintain pressure during heavy cornering

Met name die laatstgenoemde oliepomp zorgde voor vele defecten en een grote terugroepactie!!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Heb die nieuwe meteen onder favorieten gezet en de oude verwijderd en nog moet ik me iedere keer weer aanmelden. Vanaf de arbeid vanmorgen exact hetzelfde problem :lol:

groet,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.