Ga naar inhoud

Navigatie radio


pvr

Aanbevolen berichten

Tijdens de inbouw van het navigatie systeem heb ik twee radio's gebruikt: 1 met de CD, en 1 met de MD.

De MD versie liet bij de radio keuze op het scherm alle sterke zenders zien, oftewel 1 - 10 of zo, en met de scroll button kan je naar beneden gaan en een andere zender selecteren.

Met mijn CD versie is dat niet het geval.

Mijn X5 heeft dit ook op het scherm. Nu vraag ik me af - heeft iemand anders dit nu ook of is het alleen op de laatste radio versies beschikbaar? Mijn CD versie is een aantal maanden ouder dan de MD unit.

Ook bij het inbouwen, kreeg ik de eerste keer een "system menu" op het scherm waar ik de regio code kon ingeven (default was USA aangezien de radio uit USA kwam). Nadien heb ik dit menu niet meer weten te krijgen - weet iemand hoe je daar in komt?

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wanneer je de radio enige tijd spanningsloos hebt gehad en je moet de beveiligingscode weer ingeven, kom je dat menu niet meer tegen? misschien een aantal toetsen ingedrukt houden en dan de spanning er weer op iod?

Als de radio eerder is gebruikt (vorige eigenaar) is deze een hele tijd spanningsloos geweest toen jij deze ging gebruiken kwam hij weer met de regiocode misschien een dagje zonder stroom? en dan weer proberen.

André

Link naar reactie

Bedankt Andre, zal even doorlezen.

Je hoeft nooit een nieuwe code in te geven als de radio van BMW naar BMW gaat. Iets met de bus te maken die hij herkent.

Ik denk ook dat de bus iets heeft te maken met het opstarten van de radio. De eerste keer bij het aansluiten van de radio(s) deden ze bijna niets, dan 30 seconden later kreeg je FM zenders, dan kwam de board computer er ook bij en een paar minuten later werkte alles.

Als je mijn nav radio die ik naar NL meeneem aansluit, dan krijg jij waarschijnlijk hetzelfde.

Link naar reactie
Bedankt Andre, zal even doorlezen.

Je hoeft nooit een nieuwe code in te geven als de radio van BMW naar BMW gaat. Iets met de bus te maken die hij herkent.

Ik denk ook dat de bus iets heeft te maken met het opstarten van de radio. De eerste keer bij het aansluiten van de radio(s) deden ze bijna niets, dan 30 seconden later kreeg je FM zenders, dan kwam de board computer er ook bij en een paar minuten later werkte alles.

Als je mijn nav radio die ik naar NL meeneem aansluit, dan krijg jij waarschijnlijk hetzelfde.

Best gek dat je met de ene radio meer/minder info krijgt dan bij de ander.

Laat maar even weten wanneer je naar Nederland komt ivm de radio, kunnen we even het een en ander kortsluiten.

André

Link naar reactie

:schater:

Ok ... kom het weekend van 26 Jan naar NL. Als ik zonder familie kom, dan heb ik de Z bij me zodat je de inbouw eens kan zien. Met familie dan neem ik de X5 mee, dus dan kan ik je alleen de radio geven - of anders gewoon in Eindhoven achterlaten voor als jij een keer die kant uitkomt.

Link naar reactie
Je hoeft nooit een nieuwe code in te geven als de radio van BMW naar BMW gaat. Iets met de bus te maken die hij herkent.

heel goed pvr :thumbup: Elke zzzz radio speelt in elke zzzz zonder een code te moeten ingeven. De CANbus authorizeert de power-on van de radio, ongeacht lang van de stroom geweest.

Link naar reactie
Het wordt hier in de Z4 lounge steeds interessanter dat hadden we een jaar geleden niet durven hopen.

PVR je hebt een pm

Nou, nou , hoe zou dat nou kunnen ?????? :smart: :schater:

481x4bc.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.