Ga naar inhoud

Laadt de lader of laadt ie niet?


Aanbevolen berichten

Een paar maanden geleden heb ik deze lader gekocht omdat mijn Z in de winterstalling staat. Via dit onvolprezen forum was ik erachter gekomen dat het goed is om de accu continue te laden met een (druppel)lader.

Nu doet het volgende probleem zich voor. Het laadlampje (halfvolle accu symbool) brandt continu (weken). Nu weet ik niet of de lader stuk is of dat er iets anders aan de hand is. Of heb ik de verkeerde instelling? Hij staat nu op 14,4V/3,6A maar er is ook nog een stand voor 14,7V/3,6A voor AGM :thumbup: accu's

Dat is het nadeel van internetaankopen. Je loopt niet even zomaar naar binnen om het te vragen. Moet meestal per mail maar dan kan ik het net zo goed via het forum doen. Hier is waarschijnlijk meer kennis aanwezig.

Dus Wie heeft ervaring met deze lader of kan anderszins licht in de duisternis (=stroom in de accu) brengen

NB

Er staat op de accu dat er iets groen moet worden als ie vol is maar dat kan ik ook niet zien. Is dat een soort dopje wat erop zit?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Indien de ruststroom groter is dan 40mA, dan gaat de lader NIET over op druppelladen (groene lampje). Heb je een mechanische klokje (sorry, maar ken niets van de Z3) in je interieur dat mss teveel stroom verbruikt?

Je zal je accu eens moeten loskoppelen van de wagen en de lader rechtstreeks op de accu zetten. Als ie dan na circa 7 uur nog niet op druppelladen overschakelt, vermoed ik dat je accu aan vervanging toe is (2 cellen die in kortsluiting staan en dus de verliesstroom groter dan 40mA).

Zou me erover verbazen dat de lader stuk zou zijn.

super goeie laders, heb net dezelfde :thumbup:

PS: hij moet op 14,4 volt staan (middelste setting als ik me goed herinner).

Link naar reactie

@ Marvin : Zie header

@ Jos: Ik heb de manual maar daar schiet ik niets mee op

@GFvB Inderdaad een mechanisch klokje en het kofferdeksel staat op een kier om het snoer van de lader door te laten (verlichting brandt misschien) maar dat kan toch niet zoveel stroom trekken dat hij constant laadt? Ik ga de loskoppel tip proberen.

Alvast en nog bedankt voor jullie meedenken

Link naar reactie
p

@GFvB Inderdaad een mechanisch klokje en het kofferdeksel staat op een kier om het snoer van de lader door te laten (verlichting brandt misschien) maar dat kan toch niet zoveel stroom trekken dat hij constant laadt? Ik ga de loskoppel tip proberen.

Alvast en nog bedankt voor jullie meedenken

errr.... een 5 watt lampje op 12 volt verbruikt al 400mA.... het tienvoudige van wat de maximal verliesstroom voor de CTEK mag zijn.

Loskoppelen die handel :thumbup:

Link naar reactie
Lampje vreet stroom inderdaad, maar dooft vanzelf na een uurtje.

Dat groene oog zit bovenop de accu, wanneer je erin kijkt moet hij dus groen zijn. Hier te zien naast de +pool:

Inderdaad die bedoelde ik. Nooit groen geweest, altijd zwart

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Na een korte afwezigheid (kon niet meer inloggen door de upgrade) ben ik er weer helemaal. De accu is losgekoppeld en is nu ook vol. Het "groene oog" zie ik opeens ook. Had er nooit in gekeken maar meer erop. Toch veel effect zo'n mechanisch klokje

Link naar reactie

Ik heb hier hetzelfde met de Roadster van Anne, (ook zo'n CTEK lader)het lijkt net of de accu niet vol te krijgen is

Ligt idd aan de lekstroom.

Bij mij gaat de verlichting van de kofferbak niet "na en uurje" maar pas nadat de accu leeg is uit. Het alarm geeft dan dmv een aantal piepjes een waarschuwing.

CTEK :groupwave::birthday::guitar:

Link naar reactie

De mijne staat ook aan een ctek. Heb zelden het groene lampje. Soms wel maar dan is ie ook zo weer weg. Inderdaad lekstroom van alarm, klokje, kofferbakverlichting (heb ik het lampje al uitgehaald).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.