Ga naar inhoud

klussendag vandaag


Harrie

Aanbevolen berichten

:thumbup::muur: zo ik ga weer proberen op te starten vandaag.

Het is gisteren een beetje laat geworden. Weet niet wat jullie gisteren allemaal hebben gedaan maar ik heb een geweldige dag gehad :(

Ruud & Marijke bedankt voor de gastvrijheid, het regelen, de helpende handen, de catering, de raad en daad en vast nog veel meer.

Trouwens nog veel meer mensen bedankt voor de catering want ik denk dat we nog zeker 3 meetings kunnen houden voor alles op is.

Marcel bedankt voor de hulp met de stoelen en Walter bedankt voor de hulp met de verlichting. Ik had weer een prachtig verlicht dashboard.

@ Danny : prachtige foto's :groupwave:

@ Marcel : met de klok mee is los ..... toch ? ;)

Link naar reactie
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Had ook wat problemen met de kouwe start :D :(

Ruud en Marijke, het was werkelijk top geregeld en ik heb me uitstekend vermaakt ;)

De catering was mede door de spontane inbreng van vele leden weergaloos en de bediening pefekt :groupwave:

De visjes van onze Apenluier smaakten goed.

Martin heeft de hoogste status bereikt als frituurboer en zal niet snel voorbij gesteefd worden ;)

Het bier smaakte goed en het gezelschap was aangenaam.

DJ heeft toch een goede muzieksmaak en is daarin zelfs melancholiek. :D

Danny mag voorlopig geen vingerafdruk laten maken. :thumbup:

Edwin kan sinds kort klokkijken :P

En ik ben nog steeds gestopt met R, vandaar dat ik zoveel over eten swets. :muur:

Link naar reactie

Het begint saai te worden maar ik vond het ook een superdag en heb met genot aanschouwt hoe het een en ander werd geklust. Leuk om eindelijk eens gezichten bij namen te kunnen plaatsen.

Helaas moest ik wat vroeg weg. Wilde eigenlijk wel langer blijven.

@Danny.. whouw wat een mooie foto´s. Top!

@Ruud en Marijke.. bijzondere dank voor de gastvrijheid

@Rob.. Super om je eens IRL te hebben mogen spreken en je hebt e-mail

@ChrisXL.. Bedankt dat ik in je :groupwave: heb mogen sturen. Ben wel verpest nu. Ook daarvoor bedankt :thumbup:

@ de rest.. tot de volgende keer!!

Link naar reactie

Klusdag was zeer geslaagd :thumbup:

Iedereen heeft het wel naar z'n zin gehad, ik en marijke ook :party:

Dank aan iedereen die het mogelijk maakte er een geslaagde dag van te maken. ^_^

Danny, pracht :D :drank:

Iedereen veel plezier met de xenonverlichting, ik heb er ook veel plezier aan maar groot licht merk ik weinig van dus daar gaat ook xenon in :D

Link naar reactie
He Rob,

Heb je nou nog een sprintje getrokken met een mede 2.8 rijder?? :thumbup:

En wie was er sneller, of was het toch de leeftijd ..... :schater:

Niemand ging op mijn uitdaging in, behalve Patrick. Maar met zo'n oude man wil ik de competitie niet aan. ^_^

Link naar reactie
Niemand ging op mijn uitdaging in, behalve Patrick. Maar met zo'n oude man wil ik de competitie niet aan. :D

Ik had er niet meer aan gedacht,maar volgende x wil ik me wel opofferen hoor B)

lekker racen :wave:

;)

Link naar reactie
En volgens Marcel gaat dat blauwige in de loop van de tijd er vanaf.

Hoezo gaat dat blauwige er in de loop van de tijd vanaf ??? :muur:

De lamp blijft toch altijd even heet, en het gas verandert ook niet van samenstelling ???

Link naar reactie
Hoezo gaat dat blauwige er in de loop van de tijd vanaf ??? :foto:

De lamp blijft toch altijd even heet, en het gas verandert ook niet van samenstelling ???

Is geen eigenwijsheid hoor :muur: .Ik heb het gelezen.

Is eigenlijk ook wel logisch. Een TL tube verkleurd ook tzt.

Xenon lampen zijn ook gasverbranders. :P

Link naar reactie
Uiteindelijk toch voor de 8000K gegaan. :muur: Het verschil is goed te vergelijken met bluevision tov normale halogeen lampen. Net dat extra beetje blauwe licht. En volgens Marcel gaat dat blauwige in de loop van de tijd er vanaf.

dsc01916pc7.jpg

thanks, toen ik jouw foto's zag, was dat juist de kleur die ik wou, wit met 'n blauwe schijn... Ik herinner me van vroeger dat de 8K sets echt wel blauw konden zijn, daarmee vroeg ik me af of die van jou misschien 6K was...

Dus zit ik goed met mijn bestelde 8K set :foto:

Heeft er iemand 'n fotoreportage gemaakt hoe de kit ingebouwd moet worden?

Link naar reactie

Dat is bij ieder model weer net even iets anders. Maar het is niet moeilijk, orginele lampje eruit, BMW-stekker in het ballast steken, en het xenonlampje plaatsen. Bijgeleverde kabel kun je weglaten. Zekering 11 en 12 vervangen door 25Amp, en zekering 25 vervangen door 10Amp. Zeg ik dat goed jongens? :muur:

Meeste tijd gaat zitten in het vinden van een mooi plekje waar je het ballast kan bevestigen.

Link naar reactie
Dat is bij ieder model weer net even iets anders. Maar het is niet moeilijk, orginele lampje eruit, BMW-stekker in het ballast steken, en het xenonlampje plaatsen. Bijgeleverde kabel kun je weglaten. Zekering 11 en 12 vervangen door 25Amp, en zekering 25 vervangen door 10Amp. Zeg ik dat goed jongens? :muur:

Meeste tijd gaat zitten in het vinden van een mooi plekje waar je het ballast kan bevestigen.

Hoeft niet per se´ de zekeringen te vervangen hoor.

Origineel schakel je 55Watt op je halogeen lampen en deze Xenons zijn 35Watt :P

Je schakelpiekspanning zal iets hoger zijn maar is te verwaarlozen, wordt ook opgevangen door je relais.

Suc6 met de inbouw. :foto:

Link naar reactie

Ik heb de stroomafname even gecontroleerd.

Bij inschakelen xenon heeft hij even een piek van 12 Amp. wat snel terugloopt naar 3,6 Amp.

Dus wel de zekeringen van resp. op positie 11 en 12 beide 7,5 Amp. vervangen voor minstens 15 Amp. en zekering 25 van 5 Amp. voor minimaal 10 Amp.

Moraal van het verhaal : lamp mag dan wel 35 Watt zijn, de balast neemt ook af, bij elkaar 12 X 3,6 = 43,2 Watt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.