Ga naar inhoud

H7 adapter aanpassen voor xenon lampen


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Ben er nu eindelijk uit, met dank aan Aad voor foto's en uitleg. :D

Wat gaat wel: H7 xenon lampen passend maken in een H7 koplamp. Zie onderstaande handleiding

Wat gaat niet: H7 xenon lampen passend maken in een HB4 koplamp. Koop een HB4 xenonset.

Wat heb je nodig?

- 2x H7 Adapter van:

BMW onderdeelnummer: 63 12 8 401 662

OPEL onderdeelnummer: 1226084

- Dremel of zaag met boor (dremel is handiger)

- Schuurpapier

- Knijptang

- Kit of lijm naar keuze.

Stap 1

- Verwijder de rubberen ring voor het gemak. Vergeet deze niet aan het einde van de rit terug te plaatsen.

- Deel de adapter op in twee delen. Dremel of zaag het onderste voetje eraf. Het voetje kun je weg gooien.

1.png

2.png

Stap 2

- Boor de onderzijde en binnenzijde helemaal uit totdat je een mooi cilindrisch gat hebt.

3.png

Stap 3 (Niet nodig bij orginele BMW adapters)

- Verwijder de 3 opstaande nokjes rondom en schuur het oppervlak mooi vlak.

4.png

Stap 4

- Schuur de 3 omcirkelde nokjes plat zodat de lamp straks rondom de gehele baan contact maakt met de adapter.

6.png

5.png

De "licht" gemodificeerde adapter is nu klaar voor gebruik

7.png

Stap 5

- Haal de kabels door de adapter en zorg dat het nokje van de xenon fitting tegen het nokje van de adapter aan ligt, en dat de fitting netjes in het midden ligt.

8.png

Stap 6

- Spuit de opening aan de achterzijde nu vol met siliconenkit of een lijm naar keuze.

9.png

Het eindproduct is een feit!!

10.png

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 jaren later...

fantastisch iemand met een goede idee <_< ik heb wel 2 vragen de adapter vitting die je hier gebruikt was was dat voor een opel ?of was dat een orgineele bmw. en hoe heb je gedaan met xenon starters waar heb je die geplaatst?onder de koplamp of aan de zijkant ?

Link naar reactie

idd

ik heb er ook nog wel een paar liggen,al een paar jaar oud zelfs!

probleem is alleen dat xenon in niet xenon koplampen gewoon (eigenlijk )niet gaat,de spiegels en reflectoren zijn er gewoonweg niet op berekend .

een auto met achteraf ingebouwde xenon pik je er dan ook nagenoeg altijd uit!

ok de apk kom je wel door,maar voor je mede weggebruikers is het niet altijd lekker (mijn mening)

bij geen alternatief zoals oem xenon koplampen inbouwen moet t maar

alleen kies wel een goede warmtegraad ,zeker niet boven de 6000k .

als je tenminste meer licht wilt en het niet voor het blauwe kleurtje doet.

Link naar reactie

hoi ik heb de 6000kelvin aangeschaaft die baluwe lampjes 8000 en 10000 vond ik niet mooi.maar ik ga in iedergeval proberen ,,kijken hoe dat eruitziet.maar over die adapters wil j edie verkopen? waar woon je sander.mvg>S.mex

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo Forumleden,

Ik orienteer me op dit onderwerp maar snap iets niet. Wie kan helderheid verschaffen?

De koplamp behuizing zelf is toch sowieso HB4.

Daar is voor europa een adapter geinstalleerd zodat er een H7 lamp in kan.

Als je een Xenon lamp HB4 neemt en de H7 adapter eruit laat, kan die HB4 lamp toch gewoon in de koplampbehuizing?

En hoef je de adapter niet aan te passen.

Of zie ik iets over het hoofd?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Bo

Link naar reactie

Wat gaat wel: H7 xenon lampen passend maken in een H7 koplamp. Zie onderstaande handleiding

Wat gaat niet: H7 xenon lampen passend maken in een HB4 koplamp. Koop een HB4 xenonset.

Ik zou me er wel van overtuigen dat je hb4 lampen hebt, alvorens je een xenon pakket koopt.

Link naar reactie

De adapter (icm met de h7 lamp, veelal gebruikt in facelift koplampen) is een stuk groter kwa diameter dan de hb4 lamp. Vandaar de aanpassing. De adapter kan dus niet gebruikt worden in een HB4 koplamp. Hoop dat het zo wat duidelijker is, anders hoor ik het wel.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.