Ga naar inhoud

verlagen


driek

Aanbevolen berichten

  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoi,ik heb (denk ik ) geen ///M onderstel,maar wil mijn 2.8 graag met 30mm verlagen is dit mogelijk met alleen verlagingsveren?aan welk merk moet ik dan denken?

gr henk.

Ja dat kan, de beste merken zijn H&R of Eibach, de eerste is lager maar minder comfort, de tweede is net andersom ietsje hoger maar daarom meer comfort :wub:

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Ja dat kan, de beste merken zijn H&R of Eibach, de eerste is lager maar minder comfort, de tweede is net andersom ietsje hoger maar daarom meer comfort :D

Hoi Pierrez101

ik wil mijn z3 coupe 3.0 scherper laten sturen en de wegligging verbeteren (minder rollen bij links/rechts sturen). Een vriend adviseerde Bilsteins DB8 sprint met INtrax veren (30 mm). Verkeerdrempels zijn nu geen enkel probleem, moet ik dat straks wel verwachten? De wagen zou maar nauwelijks lager komen omdat de auto nu al in de weke veren doorhangt ahw. (op zich niet erg als hij optisch niet lager komt omdat ik beter sturen belangrijker vind dan dat de wielen mooier in de kasten zitten). Denk je dat het op een klinkerweg al vlot oncomfortabel wordt? Beter Eibach dan Intrax?

Ben benieuwd naar je mening!

Link naar reactie
Hoi Pierrez101

ik wil mijn z3 coupe 3.0 scherper laten sturen en de wegligging verbeteren (minder rollen bij links/rechts sturen). Een vriend adviseerde Bilsteins DB8 sprint met INtrax veren (30 mm). Verkeerdrempels zijn nu geen enkel probleem, moet ik dat straks wel verwachten? De wagen zou maar nauwelijks lager komen omdat de auto nu al in de weke veren doorhangt ahw. (op zich niet erg als hij optisch niet lager komt omdat ik beter sturen belangrijker vind dan dat de wielen mooier in de kasten zitten). Denk je dat het op een klinkerweg al vlot oncomfortabel wordt? Beter Eibach dan Intrax?

Ben benieuwd naar je mening!

Ja ja, duidelijk. Eerder postte je al:

"Ik heb een z3 coupe 3.0 en wil de wegligging verbeteren (rolt wat te veel en reageert niet alert genoeg op stuurbewegingen). De vering mag wat harder vind ik en een vriend adviseerde intrax 30 mm verlaging in combinatie met Bilstein B8 sprint (is een verkorte demper). Heb je een idee of het daarmee meteen spijkerhard wordt en of verkeersdrempels (die nu geen enkel probleem geven) obstakels worden? Aangezien de auto nu wat door de slappe veren zakt zou hij nauwelijks lager komen te liggen. Heb je hier een idee van?"

't Lijkt me dezelfde vraag. Je gebruikt er 2 topics voor.

Link naar reactie
Ja ja, duidelijk. Eerder postte je al:

"Ik heb een z3 coupe 3.0 en wil de wegligging verbeteren (rolt wat te veel en reageert niet alert genoeg op stuurbewegingen). De vering mag wat harder vind ik en een vriend adviseerde intrax 30 mm verlaging in combinatie met Bilstein B8 sprint (is een verkorte demper). Heb je een idee of het daarmee meteen spijkerhard wordt en of verkeersdrempels (die nu geen enkel probleem geven) obstakels worden? Aangezien de auto nu wat door de slappe veren zakt zou hij nauwelijks lager komen te liggen. Heb je hier een idee van?"

't Lijkt me dezelfde vraag. Je gebruikt er 2 topics voor.

Ik heb je gemist Rob!!! :blink:

Link naar reactie
Ja ja, duidelijk. Eerder postte je al:

"Ik heb een z3 coupe 3.0 en wil de wegligging verbeteren (rolt wat te veel en reageert niet alert genoeg op stuurbewegingen). De vering mag wat harder vind ik en een vriend adviseerde intrax 30 mm verlaging in combinatie met Bilstein B8 sprint (is een verkorte demper). Heb je een idee of het daarmee meteen spijkerhard wordt en of verkeersdrempels (die nu geen enkel probleem geven) obstakels worden? Aangezien de auto nu wat door de slappe veren zakt zou hij nauwelijks lager komen te liggen. Heb je hier een idee van?"

't Lijkt me dezelfde vraag. Je gebruikt er 2 topics voor.

Vermoedelijk heeft hij nog geen antwoord gehad.... Ik kan geen concreet antwoord geven maar wel m´n mening :D

Verlagen veroorzaakt problemen bij bepaalde typen drempels, vooral de korte bulten. Geloof me, ik had 3-4 mm verlaging op mijn vorige ZZZ en nu standaard :blink: -onderstel. Ik geef de voorkeur aan het laatste, ondanks dat gevulde wielkasten erg cool zijn. Voor de openbare weg lijkt me de standaard BMW onderstel meer dan genoeg. Wil je lager dan doe je domweg consessies en drempels is daar één van. Vering wordt ook harder, kan natuurlijk niet anders want de veerweg wordt korter en daar moet je van houden.

Ik ben persoonlijk blij met de standaard :blink: -veren en laat het daarbij.

Link naar reactie

Bridders, bedankt en respect voor je mening.

Ik vind het standaard onderstel op mijn 3.0 (M-onderstel weliswaar maar niet M-coupe-M) wel goed maar toch iets te zacht/schommelig. Heeft iemand ervaring met verlaging van max. 3 centimeter (Intrax, of is Eibach Prokit misschien beter) in combinatie met bijv. de verkorte Bilsteins B8 Spint. En dan hoor ik het liefst dat het geweldig stuurt en je nauwelijks problemen hebt met verkeersdrempels en andere ellende?

Link naar reactie
Bridders, bedankt en respect voor je mening.

Ik vind het standaard onderstel op mijn 3.0 (M-onderstel weliswaar maar niet M-coupe-M) wel goed maar toch iets te zacht/schommelig. Heeft iemand ervaring met verlaging van max. 3 centimeter (Intrax, of is Eibach Prokit misschien beter) in combinatie met bijv. de verkorte Bilsteins B8 Spint. En dan hoor ik het liefst dat het geweldig stuurt en je nauwelijks problemen hebt met verkeersdrempels en andere ellende?

Kan me goed voorstellen dat je hier vragen over stelt, het :thumbup: onderstel op een QP is leuk maar staat nog steeds erg hoog. Ik heb de QP verlaagd, met name voor de looks al vond ik de ZZZ QP 3.0 inderdaad redelijk zoekerig. Tijdens een recente klussessie bij Roodkapje heb ik zowel de Weitech verlagingsveren en een veerpootbrug laten monteren. Auto staat nu 33,5 voor en 34,5 cm achter en is veel rustiger geworden, stuurt scherper door bochten, minder zoekerig. De optische lijn vind ik zelf prachtig :thumbup: geworden, auto oogt langer. Welk deel van het verbeteren van rijeigenschappen toe te schrijven is aan het verlagen of de veerpootbrug kan ik niet objectief beoordelen, al vind ik de verbetering verbazingwekkend. Nog geen rare dingen meegemaakt maar Laag & Breed betekent wel: rustig over de drempels.

Als je de QP een keer IRL wil zien kunnen we vast wel even een meet & greet afspreken, de foto's en toelichting op klikkerdeklik geeft je een indruk van het Voor en Na...

:thumbup:

Link naar reactie

Ik heb de verschillende stadia doorlopen...

Mijn QP 2.8 gekocht met standaard (M) shocks en Schnitzer verlagingingsveren (zijn van origine H&R)

Wagen lag idd. laag en iedere drempel was vaak uitkijken.

Voor de Belgische Autokeuring (jaarlijks) telkens de standaardveren er terug onder. Voor de looks moet je dat niet doen, net een 4 x 4... :schater: Rijdt zeker comfortabeler en idd ook meer "zweverig". Een Wiechers veerpootbrug gemonteerd en dat was al heelwat beter. Stuurgedrag is scherper, de wagen gaat naar daar waar je wil.

Begin dit jaar een set Bilsteins B8 gemonteerd in combinatie met de Schnitzer (H&R) veren.. Stuurgedrag is nog verbeterd, maar wagen ligt terug harder, sportiever. Wiegen of doorhangen doet hij nu niet meer, bochten nemen gaat op het scherp van de snee. :offtopic:

Je moet echter rekening houden met "droge" slagen als je wegoneffenheden vlot wil nemen. (Onze Belgische Ardennenwegen kunnen soms leuke klappen geven). Maar voor sportief rijden is dit (voor mij althans) de ideale combinatie. Ook de verkeersdrempels zijn haalbaar, doordat de Bilsteins stugger veren (en dus eigenlijk niet ver inveren).

Daarom mijn raad : Bilstein B8 met Eibach of H&R veren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.