Ga naar inhoud

Iemand een ooit een keuze gemaakt 2.2 en 2.5?


Andre

Aanbevolen berichten

Ik ben zo een een beetje aan het rondkijken en nu vind ik persoonlijk de stoelen van de Z4 niet echt heel erg bijzonder, ik heb met Ruud (roodkapje) wel een adres in Duitsland gevonden waar je nieuwe M stoelen kunt kopen maar goed je betaald ook gelijk 2000 € voor een complete set.

Tevens valt me op dat de prestatie's van 0-100 en de top niet veel van elkaar afliggen, okay ik begrijp dat het koppel uiteraard ook veel doet met rijgedrag van de auto.

Is er iemand die het verschil al eens heeft ondervonden?

Tevens kom je in de 2.2 uitvoeringen bijna altijd (of altijd) een multifunctioneel stuurwiel tegen en vaker sportstoelen en iets meer keus in kleuren.............

Tja graag jullie meningen/bevindingen etc....

André

ps onderstaande bijvoorbeeld is mijn persoonlijke favoriet.(lees persoonlijk)

1674951kb2.jpg

1674949pq9.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Persoonlijk vindt ik het stahlgrau, zoals je als voorbeeld geeft, met dat interieur ook de mooiste combinatie.

Dit voorjaar nog bij BMW in A'dam naar die zo'n auto gekeken, dat werd niks omdat hij te weinig inruil voor de coupe gaf.

Voorwaarde zou zijn dat er navigatie en sportstoelen inzitten verder moet het voor mij een 3.0 zijn.

Wilko

Link naar reactie

Behalve de kleur ben ik het met je eens, minimaal 3.0, sportstoelen, navigatie en xenon en hifi pro, geen hout en aub geen stahl grau, maar daar ben ik een van de enige je ziet ze heel veel in deze kleur :huh:

De 3.0 heeft ook die mooie zilveren koplampen en het verbruik en onderhoud kost nauwelijks meer.

Eigenlijk geldt hier ook weer wat ik al vaker heb geroepen, weinig km, de dikste moter en vollausstattung, is ook goed voor de verkoop straks

Link naar reactie
Behalve de kleur ben ik het met je eens, minimaal 3.0, sportstoelen, navigatie en xenon en hifi pro, geen hout en aub geen stahl grau, maar daar ben ik een van de enige je ziet ze heel veel in deze kleur :huh:

De 3.0 heeft ook die mooie zilveren koplampen en het verbruik en onderhoud kost nauwelijks meer.

Eigenlijk geldt hier ook weer wat ik al vaker heb geroepen, weinig km, de dikste moter en vollausstattung, is ook goed voor de verkoop straks

Ga niet voor half werk Andre! Ik heb zelf 2 tellen zitten twijfelen tussen de 2.5 en de 3.0 maar ik wil deze keer niet genoegen nemen met minder...

Je komt er altijd op terug, echt!

PS: Hoe rendabel is import inmiddels?!

Link naar reactie
En Huub, wat kunnen we voor jou op de order zetten?

Wilko

Z4QPe met een automaat ;) in het carbon zwart met 20"BBS, H&R verlaagd, 4x80 eisenmann enz. :huh:

Link naar reactie
Gast Guest_Andre_*

Ik ben ook gewoon aan het orienteren en uiteraard speelt budget ook een rol.

Een 2.5 gaat in 7.0 sec. 0/100 km en top ligt ook hoog genoeg naar mijn mening een prima motor.

Ik vond alleen dat je bij de 2.2 even niet kijken naar de motor, dat hier het multifunctionele stuurwiel en sportstoelen vaak tegenkomt wel iets hebben.

Tja ik ga gewoon goed kijken/orienteren rijden etc.

Overigens vind ik een 2.5 geen half werk Ivo :m: maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Voor het budget :P dat ik er voor over heb kan ik wel een 3 liter vinden maar ik vind de km stand ook belangrijk deze moet laag zijn daar er iedere dag woon/werkverkeer mee wordt gereden.

Greetinz Andre :m:

Link naar reactie
Ik ben ook gewoon aan het orienteren en uiteraard speelt budget ook een rol.

Een 2.5 gaat in 7.0 sec. 0/100 km en top ligt ook hoog genoeg naar mijn mening een prima motor.

Ik vond alleen dat je bij de 2.2 even niet kijken naar de motor, dat hier het multifunctionele stuurwiel en sportstoelen vaak tegenkomt wel iets hebben.

Tja ik ga gewoon goed kijken/orienteren rijden etc.

Overigens vind ik een 2.5 geen half werk Ivo :m: maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Voor het budget :P dat ik er voor over heb kan ik wel een 3 liter vinden maar ik vind de km stand ook belangrijk deze moet laag zijn daar er iedere dag woon/werkverkeer mee wordt gereden.

Greetinz Andre :m:

Met half werk bedoel ik meer de opties :(

Ik kan me voorstellen dat je voor een 2.5 gaat, maar omdat ik graag een stap hoger op wil zou dit voor mij geen verschil uitmaken (de 2.5 Z4 heeft ongeveer qua vermogen hetzelfde als een 2.8 Z3)

Link naar reactie

Ruud, die zwarte Z4 van die aardige meneer die toen bij je was en waarmee ik een stukje heb meegereden, was dat een 2.5 of een 3.0?? Als dat een 2.5 was, kwam 'ie bij mij sneller en pittiger over dan een Z3 2.8, ook al zou dat zo'n beetje vergelijkbaar zijn.

Link naar reactie
Met half werk bedoel ik meer de opties :m:

Ik kan me voorstellen dat je voor een 2.5 gaat, maar omdat ik graag een stap hoger op wil zou dit voor mij geen verschil uitmaken (de 2.5 Z4 heeft ongeveer qua vermogen hetzelfde als een 2.8 Z3)

Oh op die fiets :P ja er is inderdaad een groot aantal optie's meer standaard in de 3.0 maar goed uiteraard als ik tegen een mooie 3.0 aanloop laat ik hem echt niet staan hoor :m:

Link naar reactie
Ruud, die zwarte Z4 van die aardige meneer die toen bij je was en waarmee ik een stukje heb meegereden, was dat een 2.5 of een 3.0?? Als dat een 2.5 was, kwam 'ie bij mij sneller en pittiger over dan een Z3 2.8, ook al zou dat zo'n beetje vergelijkbaar zijn.

Dat is volgens mij een 3.0 Rob erg mooie auto en aardige vent ook. :m:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Misschien een ideetje? ;)

Zo te lezen zijn er een hoop members (die een beetje ZZZZhorney zijn geworden) en een proefrit zouden willen maken met het fenomeen.

Een grote BMW dealer benaderen en vragen of die er voor kan zorgen dat op een bepaalde dag meerdere types aanwezig zijn, zodat wij als gegadigden (groep) een testrit zouden kunnen maken?

Ik zorg wel voor gebak de koffie zal daar dan wel aanwezig zijn. <_<

Het zorgt er in ieder geval voor weer wat slapeloze nachten en het verwennen van onze partners in de nachtelijke uurtjes, om onze keuze/wens beter toe te lichten. ;)

Link naar reactie
Misschien een ideetje? ;)

Zo te lezen zijn er een hoop members (die een beetje ZZZZhorney zijn geworden) en een proefrit zouden willen maken met het fenomeen.

Een grote BMW dealer benaderen en vragen of die er voor kan zorgen dat op een bepaalde dag meerdere types aanwezig zijn, zodat wij als gegadigden (groep) een testrit zouden kunnen maken?

Ik zorg wel voor gebak de koffie zal daar dan wel aanwezig zijn. ;)

Het zorgt er in ieder geval voor weer wat slapeloze nachten en het verwennen van onze partners in de nachtelijke uurtjes, om onze keuze/wens beter toe te lichten. B)

Leuk idee Marcel ! ;)

Hoeft ik niet meer te foto-shoppen !! :wub:

2nrexk3.jpg

<_<

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ben zelf de trotse bezitter van een Z4 2.2. Heb in m'n zoektocht ook proefgereden in een 2.5. Merkte weinig verschil. Uiteindelijk voor 2.2 gekozen vanwege de belachelijke lage km stand en de kleur (sterling grau) en de 17" velgen.

Hiervoor een S2K gehad een auto die mij telkens op het randje deed rijden (lees een zeer uitdagende auto). Aangezien mijn vrouw langer plezier van me wil hebben heeft ze te kennen gegeven dat een cabrio met minder vermogen voor mij beter zou zijn. En bij het cruisen mis je de extra pk's echt niet, het gaat om het open rijden. En als ik dan eens gel wil doen dan is de 2.2 echt voldoende.

JP's Z4

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.