Ga naar inhoud

OEM Sateliet Navigatie Systeem


pvr

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...
De luchtkanalen liggen ook bij de zzzz direct onder het dashboard, vandaar een hele vreemde vormgeving van de onderkant van het scherm.

Ben alvast bezig met een scherm die te koop werd aangeboden, de meeste Z4 die je kunt kopen hebben toch niet de navi Proff. en ik vind het wel een mooie aankleding van het interieur en uiteraard de gemakken van telefoon en boordcomputer etc..

Tzt. mailen we nog wel eens om te kijken wat er allemaal nodig is.

Dit ziet er picobello uit.

André

Link naar reactie

Ok.

Duurste onderdeel is de DVD computer. Houd die ook in de gaten op eBay (moet wel MKIV zijn).

Verwacht ongeveer 100 € voor het scherm, 70 € voor de kabelboom.

Ik heb nog een zwarte 2005 Navigatie Radio / mini disc player te koop (had er twee gekocht).

Link naar reactie

Ok - dit zijn mijn bevindingen van de OEM navigatie:

Pro:

- De snelste berekener van alle navigatie systemen die ik ooit gehad heb. Als je een vekeerde draai maakt ergens, is de herbereking direct (binnen een seconde) naar een nieuwe route.

- Heel duidelijk groot scherm

- Goede geintegreerde stem - als je de radio hard aanhebt, schreeuwt het mens er nog harder overheen dat je een afslag moet maken

- Traffic management console (TMC) zit er in. Heel handig, was op de snelweg in Belgie een tijdje geleden en zij vertelde mij dat de snelweg afgesloten was en of ik een omweg wilde maken om het te vermijden. Ja graag dus.

- Ingebouwd systeem kan niet worden gestolen (een van de belangrijkste voordelen ...)

- Falk informatie systeem ingebouwd voor hotels, restaurants, benzine pompen etc etc

Con:

- Niet de meest moderne 3d image op het scherm

- Dure DVD updates (tenzij je een illegale copy gebruikt natuurlijk ...)

Integratie met audio:

- Ipod integratie met artiest en album informatie op het scherm. Zoeken is ook makkelijk

- Alle settings van de audio zit op het scherm, net als boordcomputer functies natuurlijk

Link naar reactie

Ik heb de OEM navigatie in zowel mijn X5 als de Z4 nu. Ik zou niet zonder willen nu ... Mijn X5 is nu een jaar oud, en gedurende die tijd vond ik het gebruik van het navigatie systeem zo plezierig dat het me steeds meer ergerde dat the Z4 het niet had.

Dat geeft je een indicatie waarom ik die retrofit gedaan had. Bijkomstigheid is trouwens dat in centraal London met hoge gebouwen, het BMW systeem blijft werken terwijl mijn portable unit het niet deed.

Bij het BMW systeem is ook het systeem gekoppeld aan de aandrijving, dus als je het signaal verliest dan berekend hij gewoon je positie - dus je krijgt niet in een keer een blanko scherm wat heel vervelend is in een grote stad.

Link naar reactie
Ik heb de OEM navigatie in zowel mijn X5 als de Z4 nu. Ik zou niet zonder willen nu ... Mijn X5 is nu een jaar oud, en gedurende die tijd vond ik het gebruik van het navigatie systeem zo plezierig dat het me steeds meer ergerde dat the Z4 het niet had.

Dat geeft je een indicatie waarom ik die retrofit gedaan had. Bijkomstigheid is trouwens dat in centraal London met hoge gebouwen, het BMW systeem blijft werken terwijl mijn portable unit het niet deed.

Bij het BMW systeem is ook het systeem gekoppeld aan de aandrijving, dus als je het signaal verliest dan berekend hij gewoon je positie - dus je krijgt niet in een keer een blanko scherm wat heel vervelend is in een grote stad.

Bovengenoemde is wat de Pioneer dus ook zo goed maakte (en dus beter dan die raamplakkers...)

Link naar reactie
Ok.

Duurste onderdeel is de DVD computer. Houd die ook in de gaten op eBay (moet wel MKIV zijn).

Verwacht ongeveer 100 € voor het scherm, 70 € voor de kabelboom.

Ik heb nog een zwarte 2005 Navigatie Radio / mini disc player te koop (had er twee gekocht).

Scherm gekocht voor 110€ IMHO goede prijs, zie bij Wheelsonline dat ze er minimaal 350€ voor vragen, aardig hoge prijs dus.

André

Link naar reactie
Errrr.... ik denk dat Andre nog kan kiezen :D

Haha ja klopt ik ben in ieder geval al bezig met hier en daar onderdelen te kopen want het wordt absoluut een Z4, ik wil alleen even richting Januari ivm de prijs ik heb het idee dat ik dan iets voordeliger uit ben, heb er een op het oog in Duitsland bij de Dealer.

Link naar reactie
Heel goed ;)

De kabelboom moet van BMW komen, daar heb ik £52 voor betaald. Dan natuurlijk moet je (mijn :D ) radio nog hebben :thumbup:

Is jouw ventilatie rooster zwart?

Kabelboom moet gewoon goed zijn dus geen probleem als deze nieuw moet worden gekocht.

PVR jij hebt een nog een navigatie radio in het zwart begrijp ik.

Ik zag inderdaad dat er 2 kleuren zijn dus ik moet wel op de roosters letten vwb kleur.

PM maar vast wat je ervoor wilt hebben PVR dan hebben we dat vast gehad.

Groeten André

Link naar reactie
Andre - gewoon ter info: vanaf de 2005 modellen zijn de plastic onderdelen in het zwart, daarvoor zijn ze grijs. Je kan natuurlijk alle plastic dingetjes vervangen.

Ik kijk uit naar je keuze!!

Okay dat is goeie info GVfB maar ik denk niet dat ik al die dingen ga vervangen (rooster) dus dan weet ik meteen dat het een grijze radio moet worden.

Nu rest mij de vraag, ook aan PVR kun je dan iedere willekeurige radio gebruiken wanneer je de navi Proff. inbouwt?

Of moet het een specifieke navi radio zijn waar het scherm op wordt aangesloten?

André

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.