Ga naar inhoud

Nurburgring Classics 2006


bridders

Aanbevolen berichten

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Mocht je nog zin hebben in soortgelijke auto's... Volgende weekend is het in Spa Francorchamps te doen.

Bijgaand de perstekst van de aankondiging. B)

Terug in de tijd met Six Hours of Spa

08:15 25-09-2006

Komend weekend krijgt het circuit van Spa-Francorchamps hoog bezoek uit het verleden. Tijdens de veertiende editie van de Six Hours of Spa staan er niet minder dan 13 wedstrijden met liefst 700 wagens en 1000 rijders op het programma. Het orgelpunt van de meeting zal zonder twijfel de start van de Zes Uur zelf zijn. Zaterdag om klokslag vier uur gaan zowat 90 wagens van start voor een zes uur durende wedstrijd.

De Zes Uren van Spa is een race voor GT en toerwagens, die gebouwd zijn tussen 1959 en 1966. Tijdens deze race, die overigens in het donker eindigt, zien we ook enkele bekende Belgen aan de start. Viervoudig winnaar van de 24 uur van Spa Jean-Michel Martin, Kronos-baas Jean-Pierre Mondron en toerwagen-coryfeeën Philippe Ménage en José Close maken deel uit van de deelnemerslijst.

Maar ook het randprogramma is de moeite waard. Zo is er zowel op zaterdag als zondag een race voor F1-wagens van 1966 tot 1977, met gereputeerde namen als Tyrell, Hesketh, Lotus en vele andere.

De liefhebbers van sportprototypes en GT’s komen tijdens de World Sportscar Masters en de GT&Sports Endurance Masters ook aan hun trekken. Hier vinden we wagens zoals Lola, Ligier, Chevron, Lotus enz. Aan het stuur van deze ex-Le Mans bolides vinden we ondermeer de Verviétois Jean-Pierre Van de Wauwer, de ex-winnaar van Le Mans John Fitzpatrick en de oude rallyman Jean-Claude Andruet.

Last but not least is er de Woodcote Trophy, waarin niemand minder dan Sir Stirling Moss, viervoudig vice-wereldkampioen F1, het stuur van een Osca MT4 2AD zal delen met Gavin Pickering, die in 2005 Le Mans voor het Belgische G-Force betwistte.

De Six Hours of Spa werd in 1993 opgestart door Alain Defalle en Vincent Collard, ook de organisatoren van Luik-Rome-Luik. De wedstrijden vinden zowel op zaterdag en zondag plaats en de inkom bedraagt 10 euro.

Link naar reactie
Zaterdag naar de Nurburgring Classics geweest. Helemaal top! (als je van klassiekers houdt....)

Foto's zijn te zien op: Album

Ik zou het leuk vinden als mensen merk/type auto's kan aanvullen. Ik ken ze namelijk niet allemaal... B)

HA Bridders, ik denk er nog 6 namen toe te kunnen voegen, maar hoe doe ik dat?

^_^

Link naar reactie

:huh:-->

QUOTE(Richard B @ 25 Sep 2006, 18:54)

HA Bridders, ik denk er nog 6 namen toe te kunnen voegen, maar hoe doe ik dat?

:thumbup:

Doe maar net zoals bmwM-optic, anders zet in een PM het merk/model bij het fotonummertje. Je kan ook een comment geven op foto's, daar kan je ook info kwijt. Alvast dank!

Link naar reactie

Bridders hier enkele aanvullingen

7 Riley, 8 Invicta?, 13 Jaguar, 15 Allard, 22 AC ACE, 26 Jaguar XK 150, 32 Austin Healey & Riley, 49 Austin midget (frog eye) 50 2* Austin Healey, 59 Austin Healey 4*, AC Cobra, Porche 912, 66 Ford GT 40, 67 Cobra, 69&70 Ford GT 40, 71 AC Cobra 74 Ford GT 40 ( nieuwe versie)

grt Richard :thumbup:

Link naar reactie
Bridders hier enkele aanvullingen

7 Riley, 8 Invicta?, 13 Jaguar, 15 Allard, 22 AC ACE, 26 Jaguar XK 150, 32 Austin Healey & Riley, 49 Austin midget (frog eye) 50 2* Austin Healey, 59 Austin Healey 4*, AC Cobra, Porche 912, 66 Ford GT 40, 67 Cobra, 69&70 Ford GT 40, 71 AC Cobra 74 Ford GT 40 ( nieuwe versie)

grt Richard :huh:

:thumbup::huh: Ik wist het. Die Richard schudt ze zo uit de mouw.... Bedankt. Ik zal ze morgen aanvullen in het fotoalbum, ga nu horizontaal liggen :thumbup: .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.