Ga naar inhoud

Driften met een M Qp


navigator

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Knap filmpje, in het nat zal de slijtage wel niet hoog zijn denk ik. Of heb ik het mis.

Normaal gezien zorgt het water voor een soort film die de bandenslijtage tegengaat.

Ik ken wel wat plaatsen waar men zoiets organiseert. Mocht je interesse hebben...

Trouwens Serge van AC Vlaanderen heeft me al een gepolst om naar Rotselaar te gaan met een aantal BMW's (BMW Driving Center). Ook daar werkt men met een natte piste.

Mss kunnen we er op de Vroemdag eens met Serge over verder praten.

Link naar reactie
Uit ervaring (slipcursus) weet ik dat het knap lastig is, maar eenmaal onder de knie erg leuk.. Ziet er goed uit.

Overigens; Jeremy Clarkson (Top Gear) heeft eens echt zijn naam (of autonaam oid) met rubber geschreven. Was echt goed gelukt.

Gaat alvast oefenen: M-OPTIC :schater:

Link naar reactie
Normaal gezien zorgt het water voor een soort film die de bandenslijtage tegengaat.

Ik ken wel wat plaatsen waar men zoiets organiseert. Mocht je interesse hebben...

Trouwens Serge van AC Vlaanderen heeft me al een gepolst om naar Rotselaar te gaan met een aantal BMW's (BMW Driving Center). Ook daar werkt men met een natte piste.

Mss kunnen we er op de Vroemdag eens met Serge over verder praten.

Ik heb het laatst erover gehad met hem. Maar ik ga eerst proberen strak te leren rijden, als me dat een beetje lukt kunnen we beginnen met die spelerij :D

Link naar reactie
Hoor hem, strak leren rijden.

Je zoeft al over de Ring zonder complexen, dan moet een beetje slippen er ook nog wel bij kunnen. :guitar:

Op de vroemdag ga ik als leek Zolder op, dat zal wel heel anders zijn. Dat is een circuit wat heel vlak ligt, en grote curbstones. Voor mij zal dat een grote aanpassing zijn. Wil jij een beetje bij me blijven de eerste ronden op Zolder? Zodat ik een beetje de lijnen leer kennen?

PS: goed excuse om de 17ers er nog eens onder te zwieren :schater: Daarna rechtstreeks de winterstalling binnen :D

Link naar reactie
Op de vroemdag ga ik als leek Zolder op, dat zal wel heel anders zijn. Dat is een circuit wat heel vlak ligt, en grote curbstones. Voor mij zal dat een grote aanpassing zijn. Wil jij een beetje bij me blijven de eerste ronden op Zolder? Zodat ik een beetje de lijnen leer kennen?

PS: goed excuse om de 17ers er nog eens onder te zwieren :schater: Daarna rechtstreeks de winterstalling binnen ;)

Wat betreft effe samen rijden : geen probleem, wil je graag mijn kennis ter beschikking stellen.

Heb dit jaar nog niet op Zolder gereden, zodoende ken ik de nieuwe chicane nog niet. Verder moeten we dan wel zien dat we in dezelfde groep ingeschreven zijn.

17"ers ? Temperatuur van de track zal medio oktober niet zo hoog zijn en tenzij je de laatste seconden gaat zoeken zal je bandenslijtage niet zo hoog zijn.

Ikzelf laat gewoon mijn 18"ers erop, je kan toch niet gaan knallen met die gasten naast je.

Je moet toch maar eens kijken om een helm mee te brengen, kan je meerijden tijdens de vrije sessie...

Link naar reactie

Toch maar anders overlegd : ga toch mijn 17ers gebruiken op de Vroemdag.

Ik heb gezien dat Circuit Zolder de volgende weekends nog druk wordt gebruikt en dat zorgt altijd voor een hoop rubberstukjes (pick up zoals ze dat in racejargon noemen) op de track.

Achteraf kan je dan je velgen gaan zitten reinigen om die rubberstrepen der vanaf te krijgen. :nono:

Dus we gaan niet voor de looks die dag... :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.