Ga naar inhoud

Afstandsbediening alarm


Remmuz

Aanbevolen berichten

Mijn tweede afstandsbediening hield er vorige week mee op; nieuwe batterij mocht niet baten.

Aangezien het ledje op de zender vrolijk brandde leek die in orde te zijn.

Het gaat overigens om een origineel BMW alarm met de bekende afgeschuinde

zenders met een rood en een grijs knopje.

Oplossing bleek het opnieuw aanleren van de zender bij de ontvanger in de auto.

Dat gaat als volgt:

-zorg dat je alle te programmeren zenders bij de hand hebt.

(alle zenders moeten opnieuw geprogrameerd worden)

-Verwijder het dashboardkastje.

Achter het dashboard kastje zitten een aantal modules,

het gaat om de bovenste.

dashpo3.jpg

Trek de module voorzichtig naar je toe om deze te verwijderen.

kastjeqb6.jpg

Trek de stekkers los.

(tenzij je auto van ultrasoon sensoren is voorzien zijn het er maar twee)

Het kastje bestaat uit twee helften die op elkaar geklikt zitten.

Haal de twee helften voorzichtig van elkaar.

draadjebl5.jpg

In het kastje ligt een losse roze draad.

Strip een klein stukje van de roze draad, zodat je aan het uiteinde

een stukje blank koper hebt.

Belangrijk: Sluit nu alle deuren

Houd het uiteinde van de roze draad tegen een massa punt,

b.v. de stalen balk waar het dashboard op rust.

druk op de rode knop van de eerste zender; de deuren zullen nu vergrendelen.

druk op de grijze knop van de tweede zender; deuren worden weer ontgrendeld.

verbreek de massa verbinding.

Het uiteinde van de roze draad goed isoleren en de boel weer in omgekeerde volgorde monteren.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 jaar later...

Met dank aan deze How-To ook mijn zenders weer aan de praat gekregen na vervanging batterijen (ik had te lang gewacht met het nieuwe batterijtje plaatsen)

Alleen toen ik de twee helften van elkaar afhaalden ging het alarm af. Ik heb de twee helften toen weer een beetje op elkaar gedaan zodat de contacten weer contact maakten en het roze draadje er tusenuit gehaald. Toen ging alles zoals omschreven.

Link naar reactie
(ik had te lang gewacht met het nieuwe batterijtje plaatsen)

BMW heeft dit IMHO opgelost bij de nieuwere modellen zoals de Z4 de 3-serie's 5-serie's etc.... wordt de knoopcel in de sleutel via het contact opgeladen, daar is goed over nagedacht.

Wel prettig dat je niet naar de dealer hoeft om daar voor 50 EUR je zender weer te laten aanmelden, prima zo'n forum zeg ik.

André

Link naar reactie
Goed te volgen, alleen: kan iemand mij vertellen hoe ik het dashboardkastje verwijder?

kastje open doen.

2 schroeven boven in het kastje.

1schroef rechts aan de buitenzijde.

2of 3 schroeven links aan de buitenzijde.

dan kun je hem er zo uit trekken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nou had ik dit dus ook en dacht "ik wacht hier wel mee, mij even te veel werk". Gisteren schoot mij echter spontaan te binnen dat het systeem wellicht vergelijkbaar is met van die universele afstands bedieningen voor de tv en zo. Deze "leren" als het ware van elkaar de codes. Nu ik wist waar de module zat ben ik met de niet werkende afstandbediening in de auto aan de passagierskant gaan zitten met de deuren dicht en het dashboardkastje open. Hierna drukte ik op de rode (sluit) knop van de afstansbediening, gericht naar het dashboardkastje en tot mijn vebazing gingen de deuren op slot! Hierna kon ik ook met de witte knop de deuren weer onsluiten. Buiten en zelfs in huis deed de afstandbediening gewoon weer zijn werk! Heb dus niets hoeven los te halen of zo. Hoop dat het bij jullie indien nodig ook zo werkt, scheelt een hoop werk. Voor de duidelijkheid: ik heb dus ook zo'n afstandbediening met zo'n afgeschuind gedeelte die los aan je sleutel hangt. Hartelijke groet van Mark.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.