Ga naar inhoud

abs


RudiDan

Aanbevolen berichten

hi zzz ers

deze morgen moeten remmen bijna zzz stuk

had gevoel de abs ni werkte,

hoe kanik dat controleren enis er verschil in type op mijn inhoud staat 25procend abs wil da iets zeggen

graag eens uitleg hier over en of der ondeerhoud is aan de censors of zo

groeten rudidan

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

hi zzz ers

deze morgen moeten remmen bijna zzz stuk

had gevoel de abs ni werkte,

hoe kanik dat controleren enis er verschil in type op mijn inhoud staat 25procend abs wil da iets zeggen

graag eens uitleg hier over en of der ondeerhoud is aan de censors of zo

groeten rudidan

Nou, als je wielen daadwerkelijk blokeren tijdens hard remmen werkt je ABS duidelijk niet. De werking van de ABS merk je als je op een gladde ondergrond (zand, natte klinkers, e.d.) hard op de rem trapt. Als je wielen niet blokeren en je een trilling in je rempedaal voelt, dan weet je dat je ABS werkt.

En bedoel je met die 25% niet toevallig 25% sper??

Link naar reactie
tja dan zullen ze ni werken bij mij hmm

ja kan 25 per zijn wat betekend dat dan

thx voor de uitleg

grz rudi

25% sper betekent dat de differentieel tot 25% kan sperren (onderdeel van het M onderstel, wat een optie is/was). Het voordeel hiervan is dat er dan alsnog aandrijfkrachten gaan naar het wiel met de meeste weerstand en geen grip verloren gaat naar het slippende wiel. Voor "normale" doorsnee rijders geen bittere noodzaak, wel voor de sportieve jongens/meisjes onder ons. Dit heeft niks te maken met ABS overigens.

Overigens is een differentieel een heel slim bedacht tandwielenset welke ervoor zorgt dat een buitenwiel sneller kan draaien dan een binnenwiel in een bocht. Bij een starre as zou er anders zeer veel wringing ontstaan en slijtage aan de banden.

Sorry als de technische uitleg niet 100% klopt, maar de oppertechneuten zitten volgens mij nu in Limburg na te genieten van het eten en aan het voorbereiden voor de Nordschleife. Ik val dus even in voor zover dat dan lukt.... -_- (Ik lach wel maar ben niet blij...)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.