Ga naar inhoud

Aansluiten front speakers (4a ansluitingen???)


Epuoc

Aanbevolen berichten

Ben momenteel bezig speakers te vervangen in mijn QP

Ik haal de voorste speakers eruit, tot mijn verbazing zitten er 4 aansluitingen aan en dus 4 draden. :rolleyes:

Ik ben er al achter dat de blauw-rode en de blauw-bruine vanaf de Alpine versterker komen.

Er liggen nu ook nog een gele en een zwarte draad. Deze zat oorspronkelijk ook aan de Nokia speacker vast. :fiew:

Weet iemand waar dit voor dient?????

De uitvoering welke ik heb is een MQP met een zgn. HI-FI systeem af fabriek met een std. Alpine versterker.

Graag hulp van iemand.....

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben momenteel bezig speakers te vervangen in mijn QP

Ik haal de voorste speakers eruit, tot mijn verbazing zitten er 4 aansluitingen aan en dus 4 draden. :rolleyes:

Ik ben er al achter dat de blauw-rode en de blauw-bruine vanaf de Alpine versterker komen.

Er liggen nu ook nog een gele en een zwarte draad. Deze zat oorspronkelijk ook aan de Nokia speacker vast. :fiew:

Weet iemand waar dit voor dient?????

De uitvoering welke ik heb is een MQP met een zgn. HI-FI systeem af fabriek met een std. Alpine versterker.

Graag hulp van iemand.....

De andere twee draden gaan vermoedelijk naar de tweeter, al dan niet via een scheidingsfilter.

JCK

Link naar reactie
De andere twee draden gaan vermoedelijk naar de tweeter, al dan niet via een scheidingsfilter.

JCK

Nee, dat is het niet.

De aansluiting naar de tweeter gaat via het originele scheidingsfilter waarschijnlijk. Alles werkt naar behoren. :D

Ik heb dus de gele en zwarte draad laten vervallen, naar mijn mening geeft dit geen problemen. Wat wel raar is dat de speakers ook spelen via deze gele en zwarte draad. :lol:

Heeft niemand op dit forum dit zelfde (probleem) gehad? Dat moet haast wel. -_-

Ik heb zitten denken :blink: , kan dit mischien een aansluiting zijn via de telefoon? Mijn auto is af fabriek wel geleverd met een telefoonvoorbereiding........Kan het zo zijn dat de telefoonvoorbereiding niet via de versterker of scheidingfilter gaat?

Link naar reactie

Ik heb die hele Alpine troep er uiteindelijk uit gehaald. :lol:

Elke speaker is apart aangestuurd, dus het klopt dat je in het totaal 10 paar draden hebt (in het dak 2 voor de woofers en 2 voor de tweeters en voor 2 voor de woofers en 4 voor tweeters, want van die laatste zitten er 2 per deur). Het hele spul wordt dus gescheiden en "actief" aangestuurd.

Ik heb de nieuwe Focals via mooi nieuwe 2.5 mm2 Caliber draadjes direct op mijn Pioneer aangesloten en de Alpine ligt nu in de schuur :blink:

Veel beter geluid -_-

BTW: ik heb de eesrte jaren ook gewoon maar 1 setje draden van de originele bekabeling op andere boxen aangesloten. Werkt redelijk, maar geloof me, nieuwe draden direct aansluiten op een serieuze headunit is niet zo moeilijk en een hele verbetering :D

Link naar reactie

Ivo, jij schreef:

Elke speaker is apart aangestuurd, dus het klopt dat je in het totaal 10 paar draden hebt (in het dak 2 voor de woofers en 2 voor de tweeters en voor 2 voor de woofers en 4 voor tweeters, want van die laatste zitten er 2 per deur). Het hele spul wordt dus gescheiden en "actief" aangestuurd

Maar,

Nee, het zijn er 4 stuks op de woofers in de beenruimte. Ik heb dus 12 kabels i.p.v. 10 :blink:

Je hebt gelijk, nieuwe bekabeling trekken is beter. Ik heb zelf veel ervaring met het opnieuw bedraden van complete automobielen en car-stereo.

Ik vindt het alleen op dit moment nog erg zonde om nieuwe bekabeling bij mijn MQP te trekken, want hij is in redelijke nieuwstaat nog. Want als ik eraan begin dan doe ik het in 1 keer helemaal goed. Misschien volgend jaar of zo.

Ivo, Ik begrijp dat jij dus geen 4 maar 2 daden bent tegengekomen. Verder zijn volgens mij onze :lol: 's identiek.

Is hier iemand hier die het weet......???

Link naar reactie
Ik vindt het alleen op dit moment nog erg zonde om nieuwe bekabeling bij mijn MQP te trekken

Ivo, Ik begrijp dat jij dus geen 4 maar 2 daden bent tegengekomen.

ik heb de nieuwe bekabeling NAAST de oude getrokken, dus ik ben en blijf een originalo :huh:

verder begin ik nu te twijfelen over het aantal draden bij de voeten ... :blink:

Maar uiteindelijk maakt het voor jouw doel weinig uit, denk ik. Gewoon speakertje omwisselen kan nog steeds. :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.