Ga naar inhoud

middelste ventilatie roosters


Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik zonder schade de middelste ventilatie roosters kan demonteren?.

Sinds dit weekend klappen deze dicht wanneer de fan op standje 3 en hoger gaat.

Kan aan de warmte liggen (plastic zet uit) maar wil toch eens kijken of er wat aan te doen is.

gr orb

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weet iemand hoe ik zonder schade de middelste ventilatie roosters kan demonteren?.

Sinds dit weekend klappen deze dicht wanneer de fan op standje 3 en hoger gaat.

Kan aan de warmte liggen (plastic zet uit) maar wil toch eens kijken of er wat aan te doen is.

gr orb

Nagels achter de rand zetten bovenin en er tussen duwen (dus tussen het rooster en de rest van je dashboard) en met je andere hand de unit naar je toe trekken en je trekt 'em er zo uit! Dus niet pielen met een schroevendraaier ofzo, is niet nodig...(begin in de hoeken!)

Overigens bekend probleem...heb het zelf ook

Link naar reactie
Nagels achter de rand zetten bovenin en er tussen duwen (dus tussen het rooster en de rest van je dashboard) en met je andere hand de unit naar je toe trekken en je trekt 'em er zo uit! Dus niet pielen met een schroevendraaier ofzo, is niet nodig...(begin in de hoeken!)

Overigens bekend probleem...heb het zelf ook

Ivo, tks ga het van het weekend proberen, moet toch iets aan te doen zijn, mechanisme stroever maken oid

gr rob

Link naar reactie
Ivo, tks ga het van het weekend proberen, moet toch iets aan te doen zijn, mechanisme stroever maken oid

gr rob

Had hetzelfde probleem 2 weken nadat ik mijn ZZZ kocht. Ik heb toen samen met de garagemonteur aan de binnenkant een rubber ringetje tusen het draaigedeelte gedaan. Daardoor loopt hij nu iets stroever maar hij klapt in ieder geval niet meer dicht...

Link naar reactie
Had hetzelfde probleem 2 weken nadat ik mijn ZZZ kocht. Ik heb toen samen met de garagemonteur aan de binnenkant een rubber ringetje tusen het draaigedeelte gedaan. Daardoor loopt hij nu iets stroever maar hij klapt in ieder geval niet meer dicht...

bedankt voor de tip

rob

Link naar reactie
Was net klaar om mijn credit card methode uit te leggen todat ik zal dat het om een Z3 ging ...

Bij de Z4 heb je wel een schroevendraaier nodig om de twee clipjes omlaag te drukken.

mocht het me lukken om een oplossing te vinden, dan laat ik het wel even eind van de week weten

gr rob

Link naar reactie

Van het weekend er uit gehad. Om een andere reden overigens (inbouw navigatie antenne). Gaat gewoon goed met je nagels onder het onderste randje en dan een beetje naar boven draaien. Het zijn een paar plastic "krapjes" welke het rooster op zijn plaats houdt. Mogelijk dat je met een creditkaart net wat meer macht kunt zetten dan met je nagels.

Link naar reactie
Weet iemand hoe ik zonder schade de middelste ventilatie roosters kan demonteren?.

Sinds dit weekend klappen deze dicht wanneer de fan op standje 3 en hoger gaat.

Kan aan de warmte liggen (plastic zet uit) maar wil toch eens kijken of er wat aan te doen is.

gr rob

Opgelost, 5 minuten werk. in de behuizing zitten links en recht 2 verdiepte punten (ter grootte van een dubbeltje) waar de "scharnierpunten" van de klep invallen.

Stukje Ducktape er over heen (kan groter zijn dan de gaten) en klep weer terug duwen.

Gaat nu lekker stroef, kan klep aan de achterkant met moeite sluiten, dus moet aannemen dat deze in de praktijk open blijft staan.

gr rob

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bart, van het weekend kunnen uittesten, na "reparatie"blijven de roosters open staan op max blaasstand

gr rob

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik had precies hetzelfde probleem. Maar Ductape is wel erg dik. Bij mij kon ik de klep niet eens meer bedienen.

Ik heb nu isolatie tape in het gaatje geplakt. Daarna keurig restanten weg gesneden. Werkt nu bij precies strak genoeg om de bediening nog enigzins acceptabel te houden. ;)

Groeten

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.