Ga naar inhoud

cd wisselaar op een BMW Traffic Pro


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar dagen terug een BMW Traffic Pro op Ebay gekocht (ik heb hem nog niet thuis). Nou heb ik op het forum een topic gezien waar uitgezocht werd welke wisselaar er op past. Alleen kan ik deze even niet terug vinden. Mij is vertelt dat enkel de latere BMW CD-wisselaars hierop passen. Wie weet welke wel passen en welke niet. Ook stond in eerder genoemd topic dat er mogelijk ook andere merken (met 12 CD's) aangesloten konden worden. Ik meen dat het Pierre was die dit schreef maar ik weet het niet zeker. Wie heeft er nog software (o.a. route CD's) updates voor dit toestel?

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb een paar dagen terug een BMW Traffic Pro op Ebay gekocht (ik heb hem nog niet thuis). Nou heb ik op het forum een topic gezien waar uitgezocht werd welke wisselaar er op past. Alleen kan ik deze even niet terug vinden. Mij is vertelt dat enkel de latere BMW CD-wisselaars hierop passen. Wie weet welke wel passen en welke niet. Ook stond in eerder genoemd topic dat er mogelijk ook andere merken (met 12 CD's) aangesloten konden worden. Ik meen dat het Pierre was die dit schreef maar ik weet het niet zeker. Wie heeft er nog software (o.a. route CD's) updates voor dit toestel?

Ik heb versie 8.0 eventueel voor je B)

Link naar reactie

Ja alleen de latere AI wisselaars passen er op. Met de (A)I van I-BUS.

Via de I-bus vindt nm de sturing plaats.

Mocht je meer details over de preciese aansluiting willen weten hoor ik het, er staat nog ergens een linkje over de aansluitpunten achter op de BMW traffic pro. B)

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Roodkapje en Pierre bedankt voor jullie snelle reactie.

Wanneer de Traffic pro binnen is horen jullie nog wel van mij. Dan weet ik tenminste wat er mee gekomen is. De inbouwhandleiding van BMW heb ik al uitgeprint. Dus wisselaars voor 12 CD's van "vreemde merken" passen niet of zijn niet aanstuurbaar begrijp ik.

Groeten,

Han

Link naar reactie
  • 3 weken later...

De BMW Traffic Pro is binnen.

En dan begint de ellende. Om te beginnen zitten de ontgrendelings / inbouwhaken er niet bij en is er bij ons in de buurt nergens een passende adapter te vinden. Wel voor een adapter radio maar niet voor navigatie (in verband met de snelheidssensor en het achteruitrijdsignaal). Dus dat is een paar draadjes ebij zetten blijkt het dat de pennetjes voor in de stekker weer een afwijkende maat hebben. Deze pennetjes moeten besteld worden (wel los leverbaar gelukkig).

Weet iemand waar je deze ontgrendelings / inbouwhaken kunt bestellen, bij voorkeur in Nederland?

Tips zijn welkom.

Link naar reactie
De BMW Traffic Pro is binnen.

En dan begint de ellende. Om te beginnen zitten de ontgrendelings / inbouwhaken er niet bij en is er bij ons in de buurt nergens een passende adapter te vinden. Wel voor een adapter radio maar niet voor navigatie (in verband met de snelheidssensor en het achteruitrijdsignaal). Dus dat is een paar draadjes ebij zetten blijkt het dat de pennetjes voor in de stekker weer een afwijkende maat hebben. Deze pennetjes moeten besteld worden (wel los leverbaar gelukkig).

Weet iemand waar je deze ontgrendelings / inbouwhaken kunt bestellen, bij voorkeur in Nederland?

Tips zijn welkom.

Ik heb ook geen haken maar een dun zakmesje dat in de sleuven past werkt prima... ;)

Link naar reactie
De BMW Traffic Pro is binnen.

En dan begint de ellende. Om te beginnen zitten de ontgrendelings / inbouwhaken er niet bij en is er bij ons in de buurt nergens een passende adapter te vinden. Wel voor een adapter radio maar niet voor navigatie (in verband met de snelheidssensor en het achteruitrijdsignaal). Dus dat is een paar draadjes ebij zetten blijkt het dat de pennetjes voor in de stekker weer een afwijkende maat hebben. Deze pennetjes moeten besteld worden (wel los leverbaar gelukkig).

Weet iemand waar je deze ontgrendelings / inbouwhaken kunt bestellen, bij voorkeur in Nederland?

Tips zijn welkom.

Je kunt een aansluitsetje (incl de GPS antenne, heb je die wel al dan ;) ) voor de Z3 of een ander model bij de dealer krijgen. Dan is het plug and play want meestal zit het snelheidssignaal al op je standaard radiostekker vanwege het GALA. Het achteruitrijdsignaal heb je niet nodig is alleen als je ergens heel ver weg van het bestaande wegennet zou wonen en hierop heel lang achteruit zou willen rijden.

Bij de betere audiozaak zou je ook verloopstekkers en uiteraard ontgrendelingssetjes kunnen krijgen. :D

Vragen ff mailen ik heb het trucje al een paar keer gedaan inmiddels :D

Link naar reactie

ps: mijn traffic pro heeft geen adapter nodig, die hang je zo in de opening. met dat dingetje achterop in het gat achter het dashboard dus: RTFM ;)

Link naar reactie

Sledgehammer, Napoje en Pierre bedankt voor jullie reactie.

De haken heb ik eind van de middag maar via Ebay besteld. Hopen dat ze snel komen. De extra stekkertjes voor de adapter zullen morgen al binnen zijn bij de dealer. Dan al eens even testen. GPS antenne gelukkig wel bij geleverd.

Wanneer de haken er zijn definitief inbouwen. Alleen dat vergrendelen is mij nog niet helemaal duidelijk, maar het zal zich zelf wel wijzen als ik aan het inbouwen ben. Mocht ik vragen hebben horen jullie er wel van.

Als iemand nog meer info kan geven over het aansluiten van een I-pod hoor ik het graag, bij voorkeur foto's.

Groeten Han

Link naar reactie

Verloopstekker (adapter) is gelukt. Haken zijn ook binnen. Van het weekend alles netjes inbouwen. Even geprobeert, zonder echt in te bouwen, en het lijjkt dat alles werkt. Ga proberen het achteruitrijsignaal ook aan te sluiten. Van de diverse linkje gezien dat die mogelijk ook bij de versnellingspook te vinden is.

Kun je de ventilatieroosters er zo uittrekken (voor het plaatsen van de GPS antenne) of zitten er ergens nog schroefjes of iets anders? Is het display ook negatief te zetten of blijft hij altijd automatisch staan?

Link naar reactie

Rob had het inderdaad over een negatief scherm. :kisstogether: Mij nog nooit gelukt op de Becker.

Het rooster kun je zo naar voren eruit trekken. Schilmesje of iets dergelijks tussen de rand kan helpen.

Kabel kun je ook vinden in de grote kabelboom links onder in de hoek. Kabel bij de versnellingspook kwam ik erg moeilijk bij, maar is altijd te proberen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.