Ga naar inhoud

Stoel lager monteren?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

neen, doordat ik geen helm op krijg in de auto :m: , daarom wil ik de stoel lager monteren, of het dak eraf ^_^

Erg vervelend! hoe lang ben je eigenlijk?

Ik weet niet of je duits een beetje goed is maar dit staat er over op het Duitse Z3 forum Link

Ga je nog wel kijken morgen in Abbeville?

Link naar reactie
Of een roadster. :m: ^_^

De rails en motor nemen gewoon veel plaats in beslag. Wel kun je de stoelen iets kantelen:

http://www.mz3.net/articles/061.html

http://128.83.80.200/mcoupe/legroom.html

Veel meer opties zijn er niet, tenzij je recaro stoeltjes neemt, of de dak bekleding verwijdert.

Dak bekleding verwijderen vind ik maar niks. Die recaro stoeltjes; kom je daarmee wel lager te zitten? En wat voor neveneffecten heb je dan met bv het lampje van de airbag?

Wat kost zo een stoel?

Link naar reactie

Vanaf €200,-

http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/1/stoelen___accesoires

Het geeft zich een module waarmee je de beveiliging kan omzeilen. Ik citeer even:

That module simulates the occupancy sensor that is mounted in the seat, not the seatbelt sensor. If this occupancy sensor is disconnected without replacing it with a module like this, then it will turn on the airbag light as soon as the key is turned in the ignition.

Maar of de stoel omlaag komt? Google eens op sportseats z3 of iets dergelijks.

Link naar reactie

Nog eentje:

Move the seat all the way forward, recline the seat back to the maximum angle, and then move the entire seat assembly back until the seat back touches the rear of the cabin. That will give you the lowest seating position possible. (I'm 6'4"=1,93m). I use that seating position in my daily driving AND in autocross when wearing a helmet. I don't notice any compromise in my ability to control the car.

An aftermarket seat will get your bottom down 4 inches. you might not like the hard feeling. there is little or no real padding in them. mounting is real tricky also. but they are very thin at the bottom and will reduce the seating height.

http://www.bimmerfest.com/forums/showthrea...t=gain+headroom

Link naar reactie

Ze hadden het op het duitse forum over kunststof bussen onder de vloerbedekking waar de bouten van de stoel doorheen gaan, door die te verwijderen zakt je stoel ook nog iets.

Zal ik ook eens proberen, ben ook 1,85m :m:

Link naar reactie
Ze hadden het op het duitse forum over kunststof bussen onder de vloerbedekking waar de bouten van de stoel doorheen gaan, door die te verwijderen zakt je stoel ook nog iets.

Zal ik ook eens proberen, ben ook 1,85m :D

Ben benieuwd naar de resultaten. Ik ben 2.01m en kan dus ook wel wat extra ruimte gebruiken.

Link naar reactie

Ik ben 1m97. Als er geen simpele oplossing is dan doe ik helemaal niets veranderen. Een andere stoel erin vind ik nog aanvaardbaar. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat het probleem is opgelost. Eens kijken als ik eens een stoel kan lenen van iemand.

greetz M-optic

Link naar reactie
Ik ben 1m97. Als er geen simpele oplossing is dan doe ik helemaal niets veranderen. Een andere stoel erin vind ik nog aanvaardbaar. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat het probleem is opgelost. Eens kijken als ik eens een stoel kan lenen van iemand.

greetz M-optic

Heb je daar wel tijd voor ?? Moet je geen wielen poetsen... :D

Link naar reactie
Dak bekleding verwijderen vind ik maar niks. Die recaro stoeltjes; kom je daarmee wel lager te zitten? En wat voor neveneffecten heb je dan met bv het lampje van de airbag?

Wat kost zo een stoel?

Ervaring leert me dat je haast niets wint aan extra "hoofd-ruimte"...

Bij onze E36 rallywagen monteerden we Sparco kuipstoelen en we raakten het dak net niet met onze helmen op. En wij meten dan "maar" rond de 1.75 m. :rolleyes:

Je kan wel zo'n racestoel nemen en em op de bodem monteren. Maar dan staat ie voor altijd vast...

Of een bivakmuts opdoen en zeggen dat je een ultradunne integraal helm hebt gekocht :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.