Ga naar inhoud

BMW Z3 zoekende


Aanbevolen berichten

Beste Z3 kenners,

Middels deze weg zou ik graag vernemen waar ik op moet letten als ik een Z3 wil kopen. Momenteel rij ik zelf een Porsche 911 Carrera 4 en ben op zoek naar een Z3 cabrio voor mijn vrouw (lijkt der leuk vertelde ze me !!).

Nu heb ik er een gevonden (niet bij een BMW dealer) 1,9 liter, 1999, zwart, 55000 km, chrome pakket, leer, nooit schade gehad (zeggen ze), orginele motor (zeggen ze) etc. vraagprijs Euro 14.950.

Volgens mij is dit niet veel geld voor deze auto, maar als leek met Z3's is het moeilijk beoordelen.

Jullie input zal neem ik dan ook graag aan (heb dit ook gedaan bij mijn aanschaf van mijn porsche)

Alvast bedankt en ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe geweldig ik dit soort forums vind !!

Groet,

Raymond

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Rijdt zij ook vaker in de Porsche rond? Het acceleratie vermogen is natuurlijk een stuk minder bij een viercilinder, en wanneer je eenmaal iets gewend bent.... :huh: dan wil je ook niet meer terug. Een 6 cilinder voor rond die prijs zou dan geen slecht idee zijn. Leder is leuk, bij de meeste zetjes zelfs standaard, maar overweeg ook de volgende opties:

- Airco

- Electrisch dak

- TCS+ASC(???) handig voor in de winter

Link naar reactie

Bouwjaar, Km-stand, uitvoering, voor deze vraagprijs klinkt o.k. Er kan vast nog wat af ook !

Indien je een A-technisch persoon bent zou ik ff een keuring laten doen !

Succes met de keuze ! :huh:

Link naar reactie

Beste Sledgehammer,

Ja mijn vrouw rijdt ook in de Porsche maar altijd heel gecontroleerd !! (gelukkig...) Zit wel te denken aan een 6 cylinder maar ben bang dat het verbruik omhoog schiet. Airco en stoelverwarming is ook een must maar weet niet zeker of dat op deze Z3 zit.

Een elektrisch dak is me nog niet duidelijk hoe dat zit met een Z3. Was dat optioneel of standaard vanaf een bepaald bouwjaar ?

Ben zelf wel technisch maar moet me eerst verdiepen in een Z3 zodat ik weet waar ik het over heb.

Alvast bedankt !!

Raymond

Link naar reactie

Ik ga ook zeggen kies voor een 6-pack meer power en sound dan een 4-cil,zeker met een Porsche voor de deur,nu is een 6 cil ook in de kont dikker en met het brandstofverbruik valt het ook mee.

Link naar reactie

Veel voorkomende zzz gebrekjes waar je op moet letten...

Corrosie aan de spiegelvoeten... (moeten kunnen inklappen!)

Lampjes in het dashboard stuk...

Kachel die het niet goed doet...

Lekken kap bij de aansluitrubbers links en rechts

Gebroken spankabeltje in de kap...

Wankelende stoelen (ff flink remmen)

raam dat moeizaam opengaat (is te smeren)

Allemaal eenvoudig te verhelpen maar toch.....

Link naar reactie

Hoi Raymond,

Een electrisch dak vind ik persoonlijk een overbodige luxe.

We hebben 3x een handmatig dak gehad, en nu heb ik een electrisch dak.

Bij het openen en sluiten van het dak moet het rempedaal ingedrukt gehouden worden...

Oftewel, je staat stil.

Het dakje is zo klein, dat het totaal geen moeite kost om het te openen of te sluiten.

Je moet dan alleen even uitstappen, maarja... je staat toch al stil.

Indien een electrisch dak niet aanwezig is op de Z3 welke je wilt kopen (lees: Welke je vrouw wilt kopen), dan zou ik er zeker niet wakker van liggen.

Stoelverwarming is heerlijk. Zeker een aanrader.

Airco is lekker als het superheet wordt. Dan kan het dak dicht en zit je lekker koel (bijvoorbeeld in de file naar het strand). Ik heb het nu wel, maar op alle vorige Z3's heb ik het nooit gemist.

Wat betreft motor inhoud... We hebben 3x een 1.9 gehad. Opzich rijdt dit prima. Ik moet echter toch ook de anderen gelijk geven dat een 6 cilinder wat stoerder over komt. Het verbruik ligt natuurlijk ook aan het rijgedrag, maar ik gok dat dit rond de 1 op 10 zal liggen. Jij hebt jouw Porche toch ook niet op het verbruik geselecteerd neem ik aan.

Grtn, Eggybee.

Link naar reactie
Raymond, ik zou toch voor een 6 cil. gaan zeker omdat de porsche al gewend is lijkt mij een 4 cil. geen optie.

Staat een mooie te koop van een forumlid, zie HIER :party:

dat wilde ik ook al zeggen ja.

inclusief alle wenselijke opties en een mooie auto.

Link naar reactie

Verbruik van een 2.8 is niet schokkend, heb de boordcomputer van m'n 328 (motor is gelijk) niet gereset voor de laaste 20000 miles en het gemiddeld verbruik is 1 op 11, dit is inclusief veel kilometers file rijden in centraal London en 2 maandelijkse trips naar Nederland met een gemiddelde snelheid van 160km.

groet

Nessamot

Link naar reactie
Raymond, ik zou toch voor een 6 cil. gaan zeker omdat de porsche al gewend is lijkt mij een 4 cil. geen optie.

Staat een mooie te koop van een forumlid, zie HIER

dat wilde ik ook al zeggen ja.

inclusief alle wenselijke opties en een mooie auto.

Even een update: Er zijn 2 zeer serieuze kandidaten. Ik kan dus niks beloven over de beschikbaarheid van de auto. Maar contact opnemen mag natuurlijk altijd :blink:

Link naar reactie

Beste Allen,

Nou ik kan je mededelen dat mijn vrouw zeker meegaat als we serieus gaan praten. Als er een kan onderhandelen dan is zij het wel.

Om je een voorbeeld te geven. Voor ons trouwen hadden wij besloten om een Jeep Wrangler te kopen en ja hoor wij hadden er een gevonden op internet. Wij naar die zaak toe om 16:30 op zaterdag. We vertelde de verkoper dat we voor de Wrangler kwamen, Ik deze auto binnenste buiten getrokken, bleek helemaal goed dus ik gaf het signaal naar mijn vrouw "Dit is hem". Dus wij wilde het wel over de prijs hebben. Zegt die verkoper nou ik denk dat we het wel eens worden met de prijs dus ik ga jullie wat aanbieden wat je niet kan afslaan. Wij naar zijn kantoor en hij zegt de vraag prijs ik kijk vervolgens naar maar vrouw en die zit een beetje sip te kijken. Zegt ze ja dit is wel over het budget en je weet het alles wat meer naar de auto gaat gaat ten koste van mijn trouwfeest... Nou uiteindelijk is de verkoper 4 keer terug gegaan naar zijn baas en om 17:30 was de koop rond. Is best wel handig om rond dat tijdstip een auto te gaan kopen. Ten eerste willen ze ook naar huis en ten tweede is toch wel leuk als ze nog effe een autootje kunnen verkopen aan het eind van de middag. Meer geef ik niet prijs van onze tactiek want mischien zit er wel een slimme verkoper mee te lezen..

Napoje: dank voor je lijstje zal hier zeker op letten, altijd handig voor de onderhandeling.

Elektrisch dak..begrijp nog niet helemaal hoe het nu zit op een Z3. Was dit optioneel, of standaard bij bepaalde versies of vanaf een bepaald bouwjaar ? Ik zou graag hier nog wat van vernemen.

Om ook nog even aan te geven dat een Porsche ook nog weleens zijn eigen leven lijdt stond ik vorig jaar in Italie, een dag voor ons vertrek, met een half open (of half dicht) dak die helemaal nixs meer wilde... Leek mijn niet handig om zo terug te rijden dus besloot maar om het een en ander open te maken. Het bleek een bout te zijn die ergens uitgedraaid was en de sensoren (die houden de positie van de kap in gaten) stonden niet meer goed. Ik alles op zijn plek gehouden en wij kregen de kap weer dicht gelukkig. Dus ik weet het nog niet elektrisch of handmatig...

Ik zie met veel plezier jullie aanvullende informatie, nogmaal hartelijk dank voor jullie input.

Raymond

Link naar reactie

Hai Raymond,

ik heb een faced-lift model (1999 +), orgineel uit Duitsland ingevoerd, met een elec. bediende kap, en weet vrijwel zeker dat die optioneel was. Ik heb ook met een 1.9 uit 2001 proefgereden en die had een hand bediende kap standaard ! :(

Ik twijfel nog over het voordeel van de elec. kap. Bij openen ga je toch vaak nog uit de auto om de afdekhoes te plaatsen, tenminste als je zuinig op je softop bent ?! :wave: En een handbediende kap laat zich ook redelijk makelijk openen en sluiten ! :D

Gr. Marvin.

Link naar reactie

je kan het dak makkelijk vanuit je stoel openen als ie niet elektrisch is... Dicht doen is wat lastiger uit deze positie

Link naar reactie

Volgens mij is een electrische kap alleen standaard op de :wave: .

Natuurlijk kan ik het fout hebben maar dan is er zeker iwel emand die mij hierin verbeterd.

Link naar reactie
Volgens mij is een electrische kap alleen standaard op de :lol: .

Natuurlijk kan ik het fout hebben maar dan is er zeker iwel emand die mij hierin verbeterd.

Ik dacht dat de 2.8 (pre-facelift) ook een elec. dak standaard had. Van de facelift modellen weet ik het niet meer. In ieder geval had de 2.0 een handbediende kap.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Misschien wat laat met een reactie, maar beter...dan....!

Ik zou voor die prijs ff nadenken. Staat ie aan de grensstreek of Apeldoorn?

Dan kan de prijs wel kloppen, maar dan zou ik deze ook voorbij laten gaan.

Zoals al meerdere malen vermeld op het forum, in Duitsland is er véél te koop en het loont de moeite op bmw.de/gebrauchtwagenbörse te kijken. Soms (aan te bevelen) met EU-Plus garantie (werkt heel goed)!

Dan maar een ritje maken.

Zelf heb ik een 2.0i (6 cil) gekocht voor 13000,-. Echter voor minder staan ze er ook op (oude model).

Je krijgt alle papieren en weet waar je aan toe bent.

1e dag heen met de auto kijken, 2e keer met de trein en halen. LEUEUK!!

Link naar reactie
Volgens mij is een electrische kap alleen standaard op de :P .

Natuurlijk kan ik het fout hebben maar dan is er zeker iwel emand die mij hierin verbeterd.

In Duitsland was de electrische kap op de :m: niet standaard. Net zoals de rolbeugels die in Nederland ook standaard waren.

Maar, zoals ook al eerder hier verteld, met de hand gaat erg makkelijk en sneller. Bovendien kan er minder kapot en ben je weer flink wat kilo's lichter. Het "show-effect" is er natuurlijk wel weer met een electrische kap.

Link naar reactie

Beste Mantu004,

dank voor je reactie. Ik heb zelf ook al zitten denken om eventueel een Z3 in het buitenland te kopen. Ik ben alleen een beetje huiverig om hem dan op nl kenteken te zetten. Ik heb namelijk geen idee wat voor extra kosten er bij zullen komen. BPM is niet zo moeilijk uit te rekenen. Hoe heb jij dat destijds gedaan ?

Groet Raymond

Link naar reactie
Beste Mantu004,

dank voor je reactie. Ik heb zelf ook al zitten denken om eventueel een Z3 in het buitenland te kopen. Ik ben alleen een beetje huiverig om hem dan op nl kenteken te zetten. Ik heb namelijk geen idee wat voor extra kosten er bij zullen komen. BPM is niet zo moeilijk uit te rekenen. Hoe heb jij dat destijds gedaan ?

Groet Raymond

Hoef je niet huiverig voor te wezen, keuren is niet meer nodig. alleen bpm, verwijderingsbijdrage, kentekenleges en kentekenplaten. buiten de bpm +/- 100,- euro extra kosten.

wel nagaan of er een geldige apk keuring opzit, b.v. uit duitsland tuv keuring :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.