Ga naar inhoud

Kopen via internet, veilig of niet ?


Zedri

Aanbevolen berichten

GirlZZZ and BoyZZZ,

Wat Zijn jullie ervaringen met kopen via internet en met name Ebay ?

Ik ben in de verleiding gekomen om voor het eerst iets aan te kopen via Ebay.

Nu weet ik dat Z3tje Zijn interieur uit de states heeft via internet, en dat is goed gegaan.

PiérreZ heeft een keer geschreven dat hij problemen had met de levering van een set velgen.

Hoe is dit overigens afgelopen Piérre ?

Ik ga er van uit dat als ik heb betaald via Paypal ik het geld kwijt ben als de verkoper niets opstuurd.

Of Zit dit anders ?

Het gaat Zich om een bedrag van dik duiZend euro, vandaar mijn Zorgen. :D

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik koop al ruim 5 jaar op ebay in Duitsland, Engeland en Amerika en heb nog nooit enig probleem gehad. Belangrijk is dat je kijkt naar de feedback van de verkoper, daar lees je veel uit af.

Mocht je problemen krijgen dan zijn er zeer zeker mogelijkheden geld terug te ontvangen. Bekijk deze pagina.

Overigens, mogen wij weten wat heb je gekocht??

EDIT: Zedri, bij aflevering uit de USA krijg je de douanekostenkosten en BTW nog voor je kiezen. Vreemd genoeg betaal je ook kosten over het transport! Word je bepaald niet vrolijk van.

Link naar reactie

Ik heb de laatste paar maanden een aantal zaken via Ebay gekocht.

Voordeel t.o.v. marktplaats is de historie van de verkoper. Je krijgt een goed beeld nav het commentaar van kopers. Nu zijn het bij mij tot nu toe lage bedragen geweest dus weinig risico.

Via Ebay aangekocht :

- Z3 Armrest (VS)

- Alarm radarsensor (uitbreiding op autoalarm) (VS)

- Antenne (VS)

- Origineel Z3 kofferkleplogo (GB)

- BMW-cap (Duitsland)

- Richtingaanwijzer schakelaar met BC bediening (Duitsland)

- Schaalmodel Z3 1:18 (NL)

Tot nu toe geen problemen gehad met Ebay. Paypal betalingen is ideaal.

Marktplaats is wat minder zeker. Ik ga bij grotere bedragen dan altijd zelf ophalen. Een tijdje geleden een PDA/Tomtom via marktplaats gekocht die achteraf defect bleek. De betreffende verkoper deed eerst alsof het mijn probleem was. Ik ben het defect bij 'm thuis komen "demonstreren" en kreeg mijn geld terug. Maar leuk is het niet....

Ik heb wel een paar keer een verpakking gehad die onderweg was beschadigd. Ik kon ahv de rare beschadiging afleiden dat er in de doos gekeken/gevoeld was. Het waren pakketjes verstuurd binnen nederland. Het was geen normale tranportbeschadiging. Dat is me 3 keer achter elkaar overkomen. Ik vermoed een "probleem" op het laatste distributiepunt en heb TPG daarvan op de hoogte gesteld.

Mbt de invoerrechten. Binnen de EU is dat niet van toepassing. Van buiten de EU gelden vrijstellingen met een maximaal bedrag van €45. De vervoerder int de eventuele te betalen omzetbelasting.

Uitkijken is dat je denkt te kopen bij een Ebay-er uit de EU en dan komt het product uit Thailand of zo en dan ben je alsnog de klos en moet je de invoerrechten betalen.

Ik heb zelf pakketjes ontvangen (bv de Armrest) die boven de 45 euro kwamen, maar ik heb nix hoeven bij te betalen. Volgens mij heeft de douane echt niet genoeg tijd/mankracht om al die kleine pakketjes op waarde te kontroleren.

Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer

Link naar reactie

Tot nu toe ongeveer 10 pakketjes uit Duitsland laten overkomen, en ook het velgenset uit Amerika. Alles goed geregeld. Als het om een bedrijf gaat kun je eens op fora gaan zoeken naar informatie over eerdere aankopen, en hoe deze verlopen zijn. Meestal krijg je dan wel een goed idee of alles netjes afgehandeld wordt.

Is het een Ebay aankoop kun je vaak - zoals Rob al aangeeft - op de feedback afgaan. Lees ook aandachtig de bieding door tot op de laatste regel.

Weet er niet het fijne vanaf, maar je bent ook verzekerd door Ebay, mocht je het pakket niet ontvangen.

Link naar reactie
GirlZZZ and BoyZZZ,

Wat Zijn jullie ervaringen met kopen via internet en met name Ebay ?

Ik ben in de verleiding gekomen om voor het eerst iets aan te kopen via Ebay.

Nu weet ik dat Z3tje Zijn interieur uit de states heeft via internet, en dat is goed gegaan.

PiérreZ heeft een keer geschreven dat hij problemen had met de levering van een set velgen.

Hoe is dit overigens afgelopen Piérre ?

Ik ga er van uit dat als ik heb betaald via Paypal ik het geld kwijt ben als de verkoper niets opstuurd.

Of Zit dit anders ?

Het gaat Zich om een bedrag van dik duiZend euro, vandaar mijn Zorgen. :D

Geld via de rechtsbijstand en ebay teruggekregen, dus al met al OK.

Paypal is perfect, gaat via je creditcard, betaling kun je terughalen als het niet klopt!!

En idd op de feedback letten!

groet,

Pierre

Link naar reactie

@ Rob: Ik ben van plan een opblaaspop te kopen die tegen mij kan praten... :lol:

En als ik er mee op hou begint Ze te huilen... :schater:

@ Simca1999: 'Demonstreren' is Zeker een understatement hé ? :D

Dat van die beschadigde doZen is een bekend probleem. Ik heb jaren in de logistiek gewerkt en weet hoe het er daar aan toe gaat. :drank:

Zo heb ik eens vier gevellampen geleverd gekregen die van voor tot achter Zwaar beschadigd waren, alle vier :D Dan moet je Ze toch al uit het vliegtuig laten vallen.

@ Danny: Helemaal niet meer aan gedacht dat jouwn beauty velgen uit de states kwamen.

@ PiérreZ: Goed voor je dat het geld terug is gekomen.

Bedankt iedereen, ik heb er vertrouwen in gekregen.

Link naar reactie

@ Rob: Ik ben van plan een opblaaspop te kopen die tegen mij kan praten... :D

En als ik er mee op hou begint Ze te huilen... :schater:

Zedri hoe heet die pop, Reinata :schater:

Link naar reactie

Toen ik haar Zag Zei ik: Hallo, Ik heet Limbo FreetZZZ en hoe heet ben jij ?

Ze antwoorde:

Mijn naam is Immer Mehr.

Haar levensspreuk: Weer of geen weer op die beer... :bounce:

Link naar reactie

Hi Zedri,

Ik heb eigenlijk altijd wel geluk gehad met internet aankopen.

Koop regelmatig in duitsland en het komt altijd weer aan, alleen moet je wel op de verzendt kosten letten.

Die willen nog wel eens niet duidelijk omschreven staan, en dan kan je maar beter voor dat de veiling afloopt weten waar je aan toe bent. ;)

Ik heb overigens ook in England en Amerika ZZZ spulletjes gekocht, en dit kwam ook allemaal aan.

Maar als je iets in Amerika koopt dan komt er nog wel invoerrechten bij omdat dat buiten europa is.

En dit kan wel eens een behoorlijke domper op je aankopen worden.

Ik heb mijn interieur gelukkig in Nederland gekocht, maar het was wel net vanuit Amerika ingevoerd.

Dus dat scheelde mij weer extra kosten :party: :D

Mijn interieur kwam bij STERKENS in Brabant vandaan( daar waar PatrickZ3coupefreak werkt).

Als je objecten via Paypal koopt zijn ze altijd tot 500 euro verzekerd volgens mij, en ebay heeft zelf ook nog een kopers bescherming, maar die gaat geloof ik maar tot 200 euro. :foto:

Let ook op de feedback van de verkoper, als je via Ebay koopt want daaruit kun je al opmaken wat voor persoon je zaken mee doet. :foto:

Nou Zedri ( Limbo FreetZZZ.), hopelijk heb ik je een beetje wijzer gemaakt, en wens ik je succes met kopen via internet.

Groeten

Walter :foto: ;)

Link naar reactie

Walter, bedankt voor het scheppen van extra vertrouwen.

Ik heb inmiddels al een bod gedaan wat na diverse mails heen en weer is geaccepteerd.

Nu Zou ik eigenlijk moeten dansen van vreugde, maar ik wacht toch maar dat ik het in huis heb.

Als ik Zie dat ik heb gekregen wat ik gekocht heb, onbeschadigd, dan spring en Zing ik het dak eraf.

Link naar reactie
Hi Zedri,

Ik heb mijn interieur gelukkig in Nederland gekocht, maar het was wel net vanuit Amerika ingevoerd.

Dus dat scheelde mij weer extra kosten ;) :party:

Mijn interieur kwam bij STERKENS in Brabant vandaan( daar waar PatrickZ3coupefreak werkt).

Als je objecten via Paypal koopt zijn ze altijd tot 500 euro verzekerd volgens mij, en ebay heeft zelf ook nog een kopers bescherming, maar die gaat geloof ik maar tot 200 euro. :foto:

Groeten

Walter :foto: ;)

Hoi Z3tje,

Ik ben ook geinteresseerd in een nieuw interieur. Via google bestond sterkens.nl niet meer. Weet je toevallig waar je interieurs kan krijgen? Moet je dan in amerika zijn of is duitsland beter? Ik ken akto hie rin NL en ben er al eens geweest maar ik wil het graag netjes. Zoals jij het hebt heb ik nog nergens gezien. :foto:

ZzZ groeten

Link naar reactie
Hoi Z3tje,

Ik ben ook geinteresseerd in een nieuw interieur. Via google bestond sterkens.nl niet meer. Weet je toevallig waar je interieurs kan krijgen? Moet je dan in amerika zijn of is duitsland beter? Ik ken akto hie rin NL en ben er al eens geweest maar ik wil het graag netjes. Zoals jij het hebt heb ik nog nergens gezien. :thumbup:

ZzZ groeten

Deze link werkt bij mij iig wel :lol:

sterkens

Link naar reactie

Ik koop regelmatig op ebay, maar vertrouw niet altijd de Feedback en het aantal (positive) transacties.

Al een aantal keren 'handelaars' tegengekomen met +20 en allemaal positief, kijk je in details, allemaal goederen voor minder dan 1 euro en 10 aankopen op een dag. Deze persoon krijgt natuurlijk positieve feedback omdat hij de 50 Eurocent direct betaald. Het vervelende dat je deze gegevens na 3 maanden niet meer kunt zien.

Soms moet je vertrouwen hebben in de mens

Link naar reactie

Over verzenden vanuit de States: Wij hebben ook een aantal malen (dans)kleding voor Eva besteld wat uit de US moest komen. Een paar keer hadden we dat niet alles op voorraad was en ze het gewoon niet meestuurden. 1 keer heb ik gehad dat ik zelfs ook het geld daarvoor maar niet terugkreeg. Uiteindelijk zou ik dan een tegoed krijgen en toen ging de toko failliet :m: Meestal hoeften we geen invoorechten te betalen. Maar 1 keer hadden ze vergeten te vermelden wat er in het pakje zat. En dan hang je want dan gaan ze het openmaken :lol: Moesten we op een pakje van 70 dollar, ruim 50 euro invoerrechten betalen! :D Dat was voor mij dan ook gelijk de laatste keer :thumbup: Voortaan maar in Duitsland of UK bestellen dan....

Link naar reactie
Over verzenden vanuit de States: Wij hebben ook een aantal malen (dans)kleding voor Eva besteld wat uit de US moest komen. Een paar keer hadden we dat niet alles op voorraad was en ze het gewoon niet meestuurden. 1 keer heb ik gehad dat ik zelfs ook het geld daarvoor maar niet terugkreeg. Uiteindelijk zou ik dan een tegoed krijgen en toen ging de toko failliet :D Meestal hoeften we geen invoorechten te betalen. Maar 1 keer hadden ze vergeten te vermelden wat er in het pakje zat. En dan hang je want dan gaan ze het openmaken :m: Moesten we op een pakje van 70 dollar, ruim 50 euro invoerrechten betalen! :muur: Dat was voor mij dan ook gelijk de laatste keer :thumbup: Voortaan maar in Duitsland of UK bestellen dan....

Dan heb ik geluk gehad..... :lol:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Walter, bedankt voor het scheppen van extra vertrouwen.

Ik heb inmiddels al een bod gedaan wat na diverse mails heen en weer is geaccepteerd.

Nu Zou ik eigenlijk moeten dansen van vreugde, maar ik wacht toch maar dat ik het in huis heb.

Als ik Zie dat ik heb gekregen wat ik gekocht heb, onbeschadigd, dan spring en Zing ik het dak eraf.

Nat hè, Zedri, zonder dak. :D :D

Link naar reactie

:schater::schater:

Zedri danst en Zingt... :banaan: :) ...en danst en Zingt...

Laat het maar flink regenen, als het volgend week-end maar droog is... ;)

Link naar reactie
:schater::schater:

Zedri danst en Zingt... :banaan: :) ...en danst en Zingt...

Laat het maar flink regenen, als het volgend week-end maar droog is... ;)

gaan we wel van uit Frietje B)

Link naar reactie

FF on topic, ben het vertrouwen een beetje kwijt met ebay, of beter gezecht teleurgesteld.

Maar zoals bij alle handelingen, mensen wees op je hoede blijf allert er zijn altijd mensen die proberen om op slinkse wijze je geld afhandig te maken.

Dus mijn tip : wees niet naief en kijk voor dat je betaald alles goed na, en doe nooit een dubieuze betaling als bv. western union of geld per post overmaken. dit staat allemaal beschreven op ebay veilig handelen :)

Link naar reactie
Waar ging het mis, Ruud??

product werd opnieuw aangeboden met een kans op secend buy, dit allemaat met logo's van ebay, ziet er allemaal het zelfde uit.

Hier kan je gewoon de mist mee ingaan.

Ben niet benadeeld maar omdat ik zo geen zaken wil doen, heb het wel aan ebay gemeld maar nog geen reactie terug.met zulke dingen verwacht je toch snel op een antwoord ;)

Link naar reactie
product werd opnieuw aangeboden met een kans op secend buy, dit allemaat met logo's van ebay, ziet er allemaal het zelfde uit.

Hier kan je gewoon de mist mee ingaan.

Ben niet benadeeld maar omdat ik zo geen zaken wil doen, heb het wel aan ebay gemeld maar nog geen reactie terug.met zulke dingen verwacht je toch snel op een antwoord :angry:

Second buy is wel degelijk mogelijk bij ebay.

Link naar reactie
Second buy is wel degelijk mogelijk bij ebay.

Weet ik, maar in dit geval klopt het niet, ik krijg een secend buy aangeboden terwijl de advertentie er opnieuw word opgezet met een hogere "nu kopen"prijs.

Heb diverse mailtjes over en weer gedaan, terwijl de oorspronkelijke verkoper hier niets van af weet :D

Begrijp jij het nog, voor mij een teken dat het niet deugt :angry:

Link naar reactie

Dat lijkt op een zgn. spook-account. Je hebt volkomen gelijk, Ruud. Bij enige twijfel: stop ermee!

De oorspronkelijke verkoper zou dit onmiddellijk moeten melden bij ebay.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.