Ga naar inhoud

Gaskabel strakker zetten


Garfield

Aanbevolen berichten

:D Mijn engels is ook niet meer wat het geweest is probeer ik dit

onderwerp te volgen bij onze Engelse collega's

http://www.z3mcoupe.com/forum2/viewtopic.php?t=965

raak ik gedurende het lezen de hele tijd de draad kwijt :D

Volgens mij is het wel iets wat de moeite waard is om uit te checken.

Wie helpt me met vertalen..... :D strakker zetten maar tot waar

en levert dat nou een directer gaspedaal op ? Want ik heb het

idee dat de ///M de laatste tijd iets trager wordt qua gaspedaalreactie. Of ik

raak er nu eindelijk eens aan gewend dat kan natuurlijk ook :D

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dit heb ik direct nadat ik hem gekocht heb al gedaan :smart:

Gewoon onder je motorkap de gaskabel opzoeken (bovenop het blok) en die wartel op het uiteinde strakker draaien, zodat wanneer je het gaspedaal indrukt DIRECT de hendel naar je luchtinlaten ziet bewegen. Let op: een klein beetje speling is goed, dat scheelt brokken ;)

Link naar reactie

Hm, heb er in m'n auto niet naar gekeken (lijkt me niet een typisch M-verhaal: zit wsl in m'n 2.8 ook zo?), maar die Engelsen hebben het over 2 verstellingen.

Kennelijk zit er onder het gaspedaal een mogelijkheid om de slag ervan te verstellen en daarmee de beweging van de gaskabel te verlengen.

Bovendien kan je de kabel onder motorkap strakker zetten, zodat hij direct reageert en bovendien tegen de eind-aanslag komt (vol-gas). Als dat laatste al het geval is, hoef je imho die pedaalverstelling niet te doen. Me dunkt dat je dat pas doet als de strakker gezette kabel bijv. leidt tot verhoging van je stationair toerental.

Michiel.

Link naar reactie

Goede tip, heb bij mij de wartel wat strakker gedraaid, zit nu zowat op het uiteinde, maar heb nog speling, hij gaat wel helemaal tot volgas.

Moet in de auto bij het gaspedaal eens kijken morgen bij licht of ik daar de kabel nog wat strakker krijg.

Meteen eens ff gesmeerd, piepte flink die zes gaskleppen aan al dat stangengedoe!

Zat eerst aan de verkeerde kabel, eronder te draaien, waar is die eigenlijk voor??????

groet,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.