Ga naar inhoud

artikelen uit Amerika en invoerrechten


Aanbevolen berichten

Heb zojuist een schrijven gekregen van GLS over mijn bestelling (schakelpookje en stuurpadjes) bij de maddux brothers in de US.

Nu zit er een briefje bij dat er allerlei kosten betaald moeten worden, zoals inklaringskosten en invoerrechten(douanekosten) en natuurlijk BTW. :fiew: :(

Had ik natuurlijk kunnen weten. :lmao:

Hebben jullie ervaring/info over de hoogte van de bedragen???

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn ervaring (gebaseerd op tientallen orders uit buitenland);

BTW 19%

Invoerrechten +/- 3%

Handling GLS: EUR 9,50 (inklaringskosten)

Ik gebruik de volgende truuks:

  • laat een factuur bijsluiten met maar 50% van de echte waarde (echte factuur apart laten versturen)
  • koop maar voor max EUR 50,- per keer (geen inklaring)
  • onderhandel over de transportkosten

Niet alles is even legaal :lmao:

Link naar reactie

Pierre, ook ik wil mijn saaie zwarte M-stuur opleuken.

Ik begrijp dat jij pads hebt gekocht; ik kan die pads niet vinden op ebay Amerika of Duitsland. Mag ik van jou de URL van die zaak, de Maddux Brothers? Alvast bedankt! Rob.

Link naar reactie

Pierre, ik heb het gevonden: www.leatherz.com. Althans, dat neem ik aan.

Daar blijkt dat het niet zo'n eenvoudige klus is (voor mij!), als ik dacht. Ik had geen idee dat het stuur er af moet en dat de airbag los moet. En ik maar denken dat het alleen maar wat wisselen van die pads was... Nee, ik begin er niet aan, dat wordt geen opgeleukt stuur! Wel prettig, als je geen twee linkerhanden hebt, zoals ik! :lmao:

Groet,

Rob.

Link naar reactie
Pierre, ik heb het gevonden: www.leatherz.com. Althans, dat neem ik aan.

Daar blijkt dat het niet zo'n eenvoudige klus is (voor mij!), als ik dacht. Ik had geen idee dat het stuur er af moet en dat de airbag los moet. En ik maar denken dat het alleen maar wat wisselen van die pads was... Nee, ik begin er niet aan, dat wordt geen opgeleukt stuur! Wel prettig, als je geen twee linkerhanden hebt, zoals ik! :fiew:

Groet,

Rob.

Valt wel mee Rob ook voor linkse handen te doen!

Slechts twee schroefjes achterop het stuur losdraaien die de airbag vasthouden.

De airbag ff stukje naar voren trekken zonder hem helemaal los te halen (kabels laten zitten). Dan kun je de padjes zo lostrekken en vervangen!! Schroefjes weer vastzetten en klaar is kees! :lmao:

groet,

Pierre

Link naar reactie

Ik begin er niet aan, Pierre. Heb geen idee hoe ik dan met een opengewerkt stuur bij de dealer moet komen om de zaak weer in orde te laten maken... :)

Overigens, nog even terug naar die inklaringkosten en BTW: Ik kocht ook nog wel eens wat in Amerika, maar liet e.e.a. separaat opsturen, alles met eigen factuur.

De niet al te dure spullen kwamen probleemloos binnen; alles in één keer laten komen maakt het bedrag "te hoog". De verkoper moet wel willen meewerken, natuurlijk. Groet, Rob.

Link naar reactie
Over alle goederen die buiten de EU gekocht worden moeten douanerechten (voorheen invoerrechten) en BTW worden betaald. Het maakt niet uit of deze goederen per post, telefonisch of per internet besteld zijn. Douanerechten worden betaald over de douanewaarde (de aankoopprijs en de verzekerings- en vervoerskosten tot binnenkomst in de EU). De BTW wordt vervolgens geheven over de douanewaarde plus het douanerecht, de verzekerings- en de vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Douanerechten hoeft u pas te betalen wanneer deze meer bedragen dan Æ’22,-

Per zending van buiten de EU geldt een BTW-vrijstelling tot een waarde van de bestelling van Æ’48,-. Is die waarde hoger dan Æ’48,- dan betaalt u BTW over het gehele bedrag.

Het downloaden van bestanden en gegevens van internet is vooralsnog belastingvrij. Hier zijn wel onderhandelingen over gaande.

Link naar reactie

Kreeg zojuist een briefje van de besteller met daarop de totale kosten van mijn bestelling van 233 euro, te weten: 46,93 euro aan extra kosten :D

Toch wel een duur pookje en stuurpadjes, gelukkig deze maand vakantiegeld :D

Link naar reactie
Kreeg zojuist een briefje van de besteller met daarop de totale kosten van mijn bestelling van 233 euro, te weten: 46,93 euro aan extra kosten :D

Toch wel een duur pookje en stuurpadjes, gelukkig deze maand vakantiegeld :D

Dat valt dus heel erg mee, da's maar 20%, waar de BTW al 19% is :D

Link naar reactie

Ja, had ik ook al gezien, pakje vandaag ff afhalen en kijken hoe de kosten zijn samengesteld.

Is nm al ca 9 euro voor de besteller als vergoeding voor het inklaren. Heb aangeven dat het een gift is gold een vrijstelling van 45 euro misschien dat het daaraan ligt ;) En douanekosten onder de 10 euro worden niet ingevorderd :smart:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.