Ga naar inhoud

Electrische kap Z3 2.8 1997


Gast roco

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen bij welke modellen er standaard een electrische kap is gemonteeerd ?. Ik zie dat de meeste 2.8 modellen zijn uitgevoerd met een electrische kap ... die van mij dus niet .. Is het mogelijk om dit later toe te voegen ?

Roco

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De 2.8i had standaard airco, chroomline interieur en een electrische kap. Tegen een minderprijs van 2480 NLG kon je'm zonder electrische kap geleverd krijgen.

Optie code in dat geval N98

Lijkt me een lastige op deze optie naderhand te monteren, althans als je het betaalbaar wilt houden.

Groet,

Johan

Link naar reactie

OK,

Ik had me ook niet aangemeld... De mijne komt dus uit Dld ... waarschijnlijk zijn daar meerdere opties mogelijk.. Interieur is volldig zwart met Chromeline accenten zoals lichtschakelaar en stuur.

De auto blijft een Hobby, dus ik zou toch graag willen weten wat te doen om de kap electrisch te krijgen ..

Roelof

Link naar reactie

Hier alle info:

elkap1.jpg

elkap2.jpg

Dit is nog niet alles maar het meeste wat je nodig hebt en heb alle parts eens

opgeteld en kwam al op de 1190,- incl BTW exclusief montage + nog wat extra

parts.

Aardig gek dus. Ben ik blij dat het er bij mij gewoon alles erop zat.

Link naar reactie
Tegen een minderprijs van 2480 NLG kon je'm zonder electrische kap geleverd krijgen.

Optie code in dat geval N98

grappige optie: mag het een onsje meer zijn :huh::(

Link naar reactie

Zoals bij veel BMW modellen is de standaard en optielijst in Nederland en Duitsland verschillend en kan deze ook nog eens afwijken binnen een jaar, zoals ik zelf heb kunnen vaststellen bij de alarminstallatie die in april 98 niet en dan vanaf september wel standaard werd. De M is bijvoorbeeld in Nederland van veel meer opties standaard voorzien dan in Duitsland!

Over die kap zijn de meningen verdeeld, het schijnt dat je de handmatige kap met een beetje armkracht en oefening ook zonder uitstappen of zelfs stoppen (wat bij de half-automatische wel moet) kunt opzetten en het scheelt weer kilo´s.

Leuke fitness oefening en nog geld op de bank gehouden ook, kun je weer andere leuke zaken voor de ZZZ kopen :lmao:

Link naar reactie

Klopt helemaal, open en dicht kan zonder uit te stappen, al rijdend sluiten wordt wel lasting ivm 'tegenwind' :lmao: Openen tijdens het rijden zou theoretisch gezien heel eenvoudig moeten zijn.

Maar zeg nou eerlijk,

De kap is toch zeker altijd open enals het regend kun je gewoon blijven rijden, snelheid verhogen en je ruitewissers niet te vaak gebruiken.

Groet,

Johan

Link naar reactie

Inderdaad een kwestie van doorrijden, alleen die ellendige verkeerslichten :fiew:

Dat met die tegenwind bedoel ik net met de fitness, kun je zo verder opbouwen door eenvoudig iedere keer ietje harder te rijden en dan de kap dicht proberen te trekken, zie het al helemaal voor me in setjes van drie keer tien reps :lmao:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.