Ga naar inhoud

Short shift installatie


Theo

Aanbevolen berichten

Zit er aan te denken om een short shift te installeren. Een collega van mij met een Honda heeft ook een shortshifter gemonteerd en dat werkt perfect. :rolleyes:

Heeft er iemand ervaring met installatie/prijs/kwaliteit?, is het bijvoorbeeld mogelijk om een pook uit de z3m te monteren, die schijnt al veel korter te schakelen.

Vraag me ook af of het zelf te doen is zonder garage/brug?

Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er zijn verschillende systemen, zoals:

-van de tuners schnitzer en kelleners die ook het stangenstelsel onderhanden nemen, lijkt me heel moeilijk zelf te monteren, ook erg duur

-de kortere pook van de Z3M of van andere aanbieders zoals B&M, schijn je met een beetje handigheid zelf te kunnen, volgens mij staan er wel inbouwhandleidingen op www.MZ3.net.

Veel succes, in mijn M is het in ieder geval heerlijk kort schakelen :rolleyes:

groet,

Pierre

Link naar reactie

Mijn shift machine dinges bestaat eigenlijk alleen uit een nieuwe knop

Ik heb natuurlijk al de kortere pook (MCoupé) en daar zit deze knop op

http://www.whalenshiftmachine.com/home.htm

Doordat de knop vrij zwaar is moet ik zeggen dat de shifts wat mij betreft

sneller en soepeler gaan. Ik heb op andere feuri gelezen dat dit een goede

goedkopere oplossing is dan een echte shortshift kit met vergelijkbare

resultaten.......dus misschien een idee.

Zie foto in de foto's lounge

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Ook ik ben sterk aan het overwegen om de schakelgangen wat te laten inkorten.

Daarom even ACS gecontacteerd, maar kreeg het teleurstellende nieuws dat net voor de Z3 2.8 deze onderdelen niet meer leverbaar zijn... ;)

Een dealer van ACS spulletjes in België liet wel weten dat er een mogelijkheid is om de stangen van andere (BMW)wagens te gebruiken, om zo een kortere schakelweg te bekomen.

VB:

Schakelstang van een E60 545i monteren in een E39 M5 is een shortshiftkit

Schakelstang van een E39 M5 monteren in een E30 M3 is een shortshiftkit

Enkel heeft hij geen idee wat er dan in de Z3 zou kunnen... Waarschijnlijk de stang van een Z3M, maar heeft er nog iemand suggesties?

Verder weet ik niet wat Garfield hierboven bedoelt met 'een knop'? Wat is dit? :wave:

Bedankt voor de info!

Groeten

Maikel :ok:

Link naar reactie
Ook ik ben sterk aan het overwegen om de schakelgangen wat te laten inkorten.

Daarom even ACS gecontacteerd, maar kreeg het teleurstellende nieuws dat net voor de Z3 2.8 deze onderdelen niet meer leverbaar zijn... :nono:

Een dealer van ACS spulletjes in België liet wel weten dat er een mogelijkheid is om de stangen van andere (BMW)wagens te gebruiken, om zo een kortere schakelweg te bekomen.

VB:

Schakelstang van een E60 545i monteren in een E39 M5 is een shortshiftkit

Schakelstang van een E39 M5 monteren in een E30 M3 is een shortshiftkit

Enkel heeft hij geen idee wat er dan in de Z3 zou kunnen... Waarschijnlijk de stang van een Z3M, maar heeft er nog iemand suggesties?

Verder weet ik niet wat Garfield hierboven bedoelt met 'een knop'? Wat is dit? :wave:

Bedankt voor de info!

Groeten

Maikel ;)

Gewoon de handgreep die bovenop de pook zit :ok:

Link naar reactie
Gewoon de handgreep die bovenop de pook zit :wave:

idd:

IMG_1807.JPG

Maikel, check even met Emanuel. Hij heeft ook een kort pookje laten monteren, met schakelstangen en al. (Reggie was erg blij met het kortere pookje :ok: )

Link naar reactie
Gewoon de handgreep die bovenop de pook zit :ok:

Aha, ja, in België is een pook de handgreep... Vandaar dat ik even in de war was :wave:

Dus wat garfield heeft zitten is een ///M handgreep (knop, dat waar je versnellingen op staan) en daaronder een ///M pook (verticale stang waar je lederen hoes omheen zit)? ;) Klopt het zo?

Dit is allemaal gewoon te bestellen bij de dealer? En qua plaatsing? :nono:

Link naar reactie

:wave: jij hebt minstens al een biertje verdiend op 14 maart! :ok:

idd, ik ben allang blij dat Maikel de moeite neemt om even te zoeken naar wat er al is! ;)
Link naar reactie
Maikel, check even met Emanuel. Hij heeft ook een kort pookje laten monteren, met schakelstangen en al. (Reggie was erg blij met het kortere pookje :lol: )

Hey Maikel.

Idd heb ik verleden jaar bij ACS Kohl in Aachen de shortshift laten plaatsen op mijn :ok: met stangen en al, ook werd mij tevens verteld dat dit de laatste was :nono: .

Ben er zeer tevreden over, de gangen zijn dusdanig korter dat ik er echt aan moet wennen als ik weer eens met de ZZZ rij, t.o.v. de sedan.

@RvE: ik heb niet mijn eigen pookje en stangen laten verkorten :schater: , want daar was Reggie zeer tevreden over (of heeft ze geklaagd bij je???) :wave:

Maar ik heb de ;) schakeling nog liggen. ;)

Link naar reactie
Hey Maikel.

Idd heb ik verleden jaar bij ACS Kohl in Aachen de shortshift laten plaatsen op mijn ;) met stangen en al, ook werd mij tevens verteld dat dit de laatste was ;) .

Ben er zeer tevreden over, de gangen zijn dusdanig korter dat ik er echt aan moet wennen als ik weer eens met de ZZZ rij, t.o.v. de sedan.

Maar ik heb de :nono: schakeling nog liggen. :D

Ik ben blij dat jij er nog eentje op de kop hebt kunnen tikken Manu!

Wat je :lol: schakeling betreft:

1: zou je deze eventueel van de hand willen doen/is deze nog in goede staat?

2: zoja, wat vraag je ervoor (mag ook via pm uiteraard :wave: ) (krijg je ook een biertje ;) )

3: past dit integraal op mijn 2.8 (ik neem aan van wel...)

:ok:

Link naar reactie
@RvE: ik heb niet mijn eigen pookje en stangen laten verkorten :schater: , want daar was Reggie zeer tevreden over (of heeft ze geklaagd bij je???) ;)

Nee, geen klachten gehoord :lol: Maar toen ik vorig jaar tijdens de Limborit SE aan het pookje van je ;) coupe wilde voelen (toen je het hele veld bij racewars had afgedroogd op de sprint :wave: ) mocht dat niet van Reggie. :nono:

Er mocht maar 1 iemand aan je pookje komen en dat was zij! en ze was er erg blij mee! (achteraf denk ik dat Reggie en ik het over andere pookjes hebben gehad...gelukkig. :ok: )

Link naar reactie
Hier is er eentje voor een E46... Zal hoogstwaarschijnlijk niet passen op de ZZZ...

Heb inderdaad ook al even over deze mod. zitten nadenken voor de M. Denk dat dit ook mede komt door de close ratio bak die ik onder de S2000 had....toch een soort van gewenning denk ik. Op E-bay zijn ze in ieder geval zat te vinden.

Link naar reactie
Ik ben blij dat jij er nog eentje op de kop hebt kunnen tikken Manu!

Wat je ;) schakeling betreft:

1: zou je deze eventueel van de hand willen doen/is deze nog in goede staat?

2: zoja, wat vraag je ervoor (mag ook via pm uiteraard :wave: ) (krijg je ook een biertje :nono: )

3: past dit integraal op mijn 2.8 (ik neem aan van wel...)

:ok:

je hebt pm :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.