Ga naar inhoud

BMW Rijtraining


Gast Sebastiaan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb m'n rijtraining vorig jaar gehad, is dit je eerste keer ?

Als dat zo is veel plezier, is echt leuk om te doen.

Ik weet niet of dat je er nou echt een betere bestuurder van

wordt. het enige waar het mij mee hielp was dat ik nu

ongeveer weet waar de grenzen van m'n MCoupe liggen......

en dat is verdomde ver weg... :rolleyes:

Link naar reactie
Gast Sebastiaan

Zou idd m'n eerste BMW Rijtraining worden. Ben twee weken terug naar de Nordschleife geweest en heb toen bedacht dat het misschien wel een goed idee zou zijn om een keertje zo'n cursus te volgen. Het is nu nog zo dat mijn auto meer kan dan ik zeg maar.. :rolleyes:

Link naar reactie
Gast Sebastiaan

Nordschleife is zeker de moeite waard. Ik was er op een zondag en het was toen niet super druk. (Goed te doen voor een beginner als ik :rolleyes: ) Een collega van mij die er vaker kwam vertelde dat het meestal wel drukker was. Je kan een kaartje kopen voor bijv. 5 rondjes en dat kost iets meer dan € 50,-. De baan is een dikke 20 km vol met, soms verraderlijke, bochten. Wel goed uitkijken dus! Omdat het circuit voor ieder gekentekend voertuig toegankelijk is, is het snelheidsverschil soms wel heel groot wat het af en toe wat gevaarlijk maakt. Van Porsche's GT3 tot een met vakantiespullen afgeladen Ford Galaxy en motorrijders kom je op de baan tegen. Ook schijnt het zo te zijn dat er bijna elk weekend wel een dode (meestal motorrijders) te betreuren is. Die zondag dat ik er was heb ik dat helaas ook meegemaakt dat er eentje (overigens net buiten het circuit) om de vangrail gevouwen lag. Ondanks dit gegeven is het nog steeds een geweldig uitstapje met de mooiste auto's (4 Z3 coupe's gezien) en het is een machtige ervaring om over dat circuit te blazen!

Link naar reactie

Grappig, ook ik zit te denken aan zo'n cursus.

Ik heb al eerder een verkeersveiligheidstraining gevolgd en ook natuurlijk de Nordschleife een paar keer gedaan (in de Alfa)... zelfs een prive-rijtraining overwogen, maar da's toch erg duur :rolleyes:

Hmmm, BMW rijtraining dan maar? Is dat ook met 2 personen in 1 auto te doen (2 zitter) :D

Link naar reactie
Gast Sebastiaan

Zat er ook aan te denken om dan iemand mee te nemen. Wellicht kan mijn bijrijder dan gelijk een paar filmjes maken. Leuk als downloads voor op de site???

Ivo, hoe schikt jou 23 juni? Tot nu toe zijn er dus 3 mensen die deze training willen doen en het lijkt mij wel leuk om dan op dezelfde dag te gaan.

Link naar reactie
Dat laatste hoeft toch geen probleem te zijn? Of wil je vriendin dit soort dingen ook graag meemaken? (Mine couldn't care less :( )

Mijn vriendin is juist de reden voor het volgen van deze cursus. Omdat zij de dagelijkse rijder is van mijn M Coupe, lijkt het mij (en haar) leuk om de M Coupe beter te beheersen :lol:

Zelf stoei ik wel eens op een lege pakeerplek enzo om de grenzen te leren kennen ^_^

Verder is ze bijna net zo autogek als ik, sterker nog: zij wilde een Z3 Coupe, ik had alleen het idee "om daan maar een M" te kopen :rolleyes:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Misschien ten overvloede maar is het bekend dat op het moment dat je het circuit op gaat, je niet meer bent verzekerd?! :D

Ik was wel verzekerd, dat komt dat het een rijvaardigheidstraining is en niet

gewoon een dag scheuren op een circuit. Wel van tevoren even melden bij je

verzekeringsmaatschappij. :D

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Ben net terug van de rijvaardigheidstraining. :huh: ^_^ ^_^

Heerlijk! Ondanks een stevige wind en af en toe een buitje...

Goed verzorgd en leuke items. Het hoeft geen ///M te zijn, om toch héél veel lol met een Z3 te hebben....

Om het verzkeringsprobleem voor deze training uit de wereld te helpen: mocht je eigen verzekering de schade niet dekken, heeft BMW NL een speciale verzekering afgesloten, die je schade alsnog dekt. Da's service!

Link naar reactie

Foto's? Eehhm, camera vergeten... :lol:

Kort verslag van de dag:

Om ongeveer 9:30 verzamelden zich zo'n zeventig BMW's (met 1 vreemde eend, een SLK...) op zandvoort. Een gemelleerd gezelschap, met allerlei modellen, van de E30's t/m E85's. Opvallend was de aanwezigheid van de Z1-Club met zo'n 10 auto's (Pierre waar was je???) . Verder 2 ///M-Coupé's en vier 'gewone' Z3 Roadsters. Na een uitleg over de dag en de ideale lijn, werden de deelnemers in groepen van 10 verdeeld en werkten de verschillende disciplines met dezelfde instructeur en groep af.

De disciplines:

- Rijden met 545i met Active Front Steering (super !!!). Slalommen gaat als een speer!

- (Gecontroleerd) rondjes scheuren op 't circuit, waarbij bij onze groep het met bakken uit de hemel kwam (ASC en DSC mogen overigens niet uitgeschakeld worden...)

- Demorondjes in 330d met coureur (wat kan zo'n ding hard zeg...) Driftend over het circuit. (Dan is het leuk dat het circuit een beetje nat is...)

- Karten op klein buitencircuitje (gááááp)

- Lunch (prima eten!)

- SKID car rijden, = 3-serie op winkelwagen onderstel waarbij door liften van de wagen de grip nagebootst kan worden bij regenachtige omstandigheden, sneeuw en ijzel (ook wel pirouetten onderdeel te noemen)

- Slalommen op uitgezet parcours met je eigen auto. Geweldig! (Hierbij wil ik toch ff vermelden dat ik met m'n 2 liter automaatje(!) tussen al dat PK geweld een mooie 13de plaats behaald heb... :rolleyes:

- Weer het circuit op en nu met een droge baan, dus harder! Heerlijk! (van mij had het nog wel wat harder gemogen, maar ja, veiligheid ging voor alles.)

- 180° slip op nat stuk baan mét eigen auto en ASC/DSC in- en uitgeschakeld.

- Remproef met hoge snelheid en ABS testen.

Voor iemand als ik, zonder enige raceervaring, was het een erg leuke en toch ook leerzame dag! En dat dat wat profiel van je banden kost, ach...

Link naar reactie
Opvallend was de aanwezigheid van de Z1-Club met zo'n 10 auto's (Pierre waar was je???) .

Kon geen vrij krijgen druk druk druk en dan nog dat rijden helemaal vanuit het zuiden. :rolleyes:

Als het nou naast de deur was dan was me dat wel gelukt.

Lijkt me inderdaad een super ervaring!

Die Z1-tjes gaan goed de bocht door he Arno :lol:

Perfecte reportage Arno :D

groet,

Pierre

Link naar reactie
dat rijden helemaal vanuit het zuiden. :(

Dat gold voor mij ook, opgelost door avond van te voren gaan, op 't gemakkie naar een (niet te duur) hotel in Zandvoort. :blink:

Die Z1's gaan super door de bocht, maar Z3's ook! :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.