Ga naar inhoud

Spoorvorming


Not2Fast
 Share

Aanbevolen berichten

Mijn Z3 heeft naast heerlijke eigenschappen 1 vervelende:

:huh: -_- Hij is ontzettend gevoelig voor spoorvorming! :D :D

Ik heb bij een tweetal bandenleveranciers nagevraagd, maar die zeggen allebei dat daar niet veel aan te doen is... B)

Ik heb de Kreuzspeichen-Verbundrad-II-Styling42 van BMW

rad01g.jpg

met achter 245/40/ZR17 met Michelin Pilot Sport II en voor 225/45/ZR17 met de 'oude' Pilot Sport. Ik heb een M onderstel.

Komt het door de zgn 'Mischbereifung' ? Wat is daar eigenlijk het voordeel van?

Weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 5
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heb ik gelukkig geen last van, maar de M wordt dan ook hier al af fabriek mee geleverd (mischbereifung). Ook met 18 inch 225/40 en achter 255/35 no problem.

Had hier bij mijn vroegere e36 coupe wel last van, die spoorvorming, heb toen een adapterset gekocht voor de ophanging van de voorschokbrekers.

Komen die als het ware onder een andere hoek te staan en was de spoorvorming weg!!

Weet de naam van die fa (GKB import of zo) niet meer maar die waren gespecialiseerd in BMW en leverden ook allerlei tuningartikelen.

De voor/nadelen van mischbereifung worden fel bediscussieerd in allerlei forums!

Feit is natuurlijk dat je achter breedte moet hebben voor de tractie/grip van de achterbanden en voor eigenlijk zo smal mogelijk wil gaan vanwege het scherp kunnen insturen.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, mijn emmetje is toch wel gevoelig voor sporen (255/40ZR17 achter, 225 voor), maar het is net niet irritant, omdat ik toch niet zo vaak rechts rij :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar ik heb er ook last van op 80km wegen, en daar is veel links rijden erg onhandig -_-

Pierre: heb je enig idee hoe zo'n adapter set heet? Ik wil daar echt serieus naar op zoek, want het bederft mijn Z3-plezier steeds vaker merk ik... :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe is mijn geheugen toch nog goed, ik heb dat in 1995 ongeveer gedaan die aanpassing, GKB import klopt en bestaat nog, zie: http://www.gkb-import.nl/

Bel ze gewoon ff op en leg je probleem uit, weet niet of die set nog te leveren is.

Bestond zover ik me kan herinneren uit twee andere federteller die ervoor zorgen dat de voordemper onder een andere hoek komt te staan en hierdoor veel minder gevoelig is voor spoorvorming. Ook zat er een instructie bij hoe je wielvlucht/spoor (uitlijning) ingesteld moeten worden.

Wat je dus ook als eerste kunt proberen is om eens bij zo´n good old vertrouwde bandenzaak (met mannen die vele jaren ervaring hebben) en daar bij de uitlijning het spoor/wielvlucht anders laten instellen. Dan kun je het probleem ook verminderen.

Trouwens de goede BMW dealer zou dit probleem/oplossing ook moeten kennen

suc6,

Pierre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels