Ga naar inhoud

Aanschaf Z3 coupe 2.8


Gast Ramon Speelpenning

Aanbevolen berichten

Gast Ramon Speelpenning

Hallo,

Ik overweeg om een z3 coupe 2.8 aan te schaffen. Waarschijnlijk zal ik er 1 vanuit duitsland importeren vanwege de gunstige prijzen. Natuurlijk let ik op de onderhoudsboekjes en algehele indruk van de auto enz. Maar ik ben geen autotechnicus.

Zijn er specifieke aandachtspunten van toepassing bij de aanschaf van een z3 coupe 2.8 1998/1999.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Ramon

Rotterdam

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geen andere dingen als bij andere gebruikte auto's

Onderhoudsboekje, complete historie en het voordeel van duitsland dat je ook nog een keer de Km-stand en de schadevrijverklaring schriftelijk krijgt van de verkoper, dan liefst kopen van de 1e eigenaar, kun je op de fahrzeugbrief zien.

Suc6,

Pierre

PS Er staat op dit moment een mooie 3.0 te koop voor 18999 en een 2.8 voor 15800! Kijk je Hier

Link naar reactie

Je kan ook eentje kopen met een ongeval via een dealer. Men moet je in Duitsland namelijk alles voorleggen van wat er kapot was en wat men vervangen heeft.

Bij mijn Qp kreeg ik een kopie mee van alle onderdelen en de herstelling zelf na een ongeval. Let wel : voor ik de wagen kocht, natuurlijk. De wagen werd daarna op de brug gereden en een meestergast wees me alles aan wat hersteld of vervangen werd.

Dit kenbaar maken is in Duitsland zo wettelijk bepaald. Als je kan bewijzen dat men informatie of dingen voor je heeft achtergehouden, dan kan je de wagen terugbrengen en krijg je je geld terug. Deze termijn bedraagt zelfs één jaar.

Succes met je zoektocht

Link naar reactie

Ja, je kunt beter in D kopen dan in NL, wat dat betreft.

Die slechte naam van invoerauto's komt net van NL handelaren die schadeauto's in D kopen, alle bewijsstukken vernietigen en dan als schadevrij met teruggedraaide klok verkopen.

Moraal van het verhaal, beter in D kopen dan in NL, doe ik al jaaaaaren, vertrouw geen NL autohandelaar, sorry maar helaas voor de good guys :)

Link naar reactie
Nog een vraag:

Werkt dit hetzelfde als ik een auto bij een particulier koop?

Volgens de BMW dealer Kaltenbach in Wiehl-Overath is het voor een particulier iets "makkelijker" om verborgen gebreken in een auto te laten zitten. De terugnameplicht geldt ook voor een particulier, maar volgens de BMW Dealer ben je dan juridisch verder van huis. Je moet dan namelijk met echte bewijzen op de proppen komen, bv. de evt. vooreigenaars van de wagen opsporen om zo een vorm van getuigenis te hebben. Lijkt mij allemaal wat moeilijker, je kan namelijk niet telkens een tripje naar Duitsland maken, als je wat papieren nodig hebt, of evt. advocaten moet spreken. :drank:

Voor mij ging dat in de periode 2002/2003 iets makkelijker, ik was namelijk voor mijn werk meermaals in Duitsland. Dat geeft je dan ook de tijd om rustig rond te kijken, wagens te gaan bekijken, testritten te doen, enz.

Ik blijf erbij : koop via een BMW agent (of een andere merkagent) en geniet van iets meer waarborgen dan in Belgie en Nederland. De prijzen zijn zowiezo beter in Duitsland en het aanbod is nog groter.

Ter vergelijking : vorige week in Belgie nog een Z3 Coupe 2.8 van 1999 gezien, met standaard 16" wielen. Vraagprijs : 19800 Euro (via een BMW dealer)

De mijne betaalde ik nu exact 2 jaar geleden 17900 euro, met 17" wielen, Eisenmann uitlaat en Schnitzer vering. Hij had wel een ongeval gehad.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben nu eenmaal uitvoerig in mijn antwoorden :party:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.